Organizacja działań
Cel case study
Budowa zrozumienia podstawowych kwestii związanych z zarabianiem, oszczędzaniem i inwestowaniem pieniędzy.
Opis przebiegu
Uczniowie podzieleni na małe grupy projektowe wraz z bohaterką case study - Ulą Nowak - stawiają czoła poszczególnym decyzjom czekającym młodych dorosłych na rynku pracy. Kolejno mierzą się z wyborem formy zatrudnienia, decyzją o przystąpieniu do Pracowniczych Planów Kapitałowych i poszukują sposobów na oszczędzanie i inwestowanie zarobionych pieniędzy.
Wiedza i umiejętności
Zdobycie wiedzy na temat najpopularniejszych form zatrudnienia oferowanych na obecnym rynku pracy oraz wad i zalet każdej z nich.
Nabycie umiejętności opisywania oraz rozróżniania sposobów oszczędzania i inwestowania dostępnych dla młodych osób.
Nauka praktycznej wiedzy wyliczania płacy netto w zależności od wieku oraz formy zatrudnienia.
Zdobycie teoretycznej oraz praktycznej wiedzy dotyczącej Pracowniczych Planów Kapitałowych.
Nabycie umiejętności rozpoznawania najkorzystniejszej dla siebie formy zatrudnienia.
Wymagania
telewizor/tablica multimedialna/rzutnik wymagany do wyświetlenia krótkiego filmiku będącego wstępem do case study;
wydrukowany w formacie A4 jeden egzemplarz case study oraz formularz ucznia dla każdego z uczniów;
jeden długopis dla każdego ucznia;
aranżacja sali lekcyjnej w taki sposób, aby uczniowie mogli usiąść w oddzielonych od siebie grupach 3‑4 osobowych.