Cel case study

Budowa zrozumienia podstawowych kwestii związanych z zarabianiem, oszczędzaniem i inwestowaniem pieniędzy.

Opis przebiegu

Uczniowie podzieleni na małe grupy projektowe wraz z bohaterką case study - Ulą Nowak - stawiają czoła poszczególnym decyzjom czekającym młodych dorosłych na rynku pracy. Kolejno mierzą się z wyborem formy zatrudnienia, decyzją o przystąpieniu do Pracowniczych Planów Kapitałowych i poszukują sposobów na oszczędzanie i inwestowanie zarobionych pieniędzy.

Wiedza i umiejętności

  • Zdobycie wiedzy na temat najpopularniejszych form zatrudnienia oferowanych na obecnym rynku pracy oraz wad i zalet każdej z nich.

  • Nabycie umiejętności opisywania oraz rozróżniania sposobów oszczędzania i inwestowania dostępnych dla młodych osób.

  • Nauka praktycznej wiedzy wyliczania płacy netto w zależności od wieku oraz formy zatrudnienia.

  • Zdobycie teoretycznej oraz praktycznej wiedzy dotyczącej Pracowniczych Planów Kapitałowych.

  • Nabycie umiejętności rozpoznawania najkorzystniejszej dla siebie formy zatrudnienia.

Wymagania

  • telewizor/tablica multimedialna/rzutnik wymagany do wyświetlenia krótkiego filmiku będącego wstępem do case study;

  • wydrukowany w formacie A4 jeden egzemplarz case study oraz formularz ucznia dla każdego z uczniów;

  • jeden długopis dla każdego ucznia;

  • aranżacja sali lekcyjnej w taki sposób, aby uczniowie mogli usiąść w oddzielonych od siebie grupach 3‑4 osobowych.