Lekcja 1

  1. Zapoznanie się przez uczniów z sytuacją przedstawioną w case study poprzez dokładne przeczytanie tekstu i refleksję dotyczącą problemu wyboru formy zatrudniania.

  2. Analiza porównawcza wskazanych form zatrudnienia poprzez samodzielne uzupełnienie załączonej tabeli nr 1 na podstawie wiedzy własnej oraz znalezionych informacji.

  3. Zdefiniowanie oraz wypisanie wad i zalet każdej ze wskazanych form zatrudnienia.

  4. Wspólne (całą klasą) podsumowanie różnic pomiędzy umową zlecenia, a umową o pracę oraz wskazanie przez uczniów preferowanej formy zatrudnienia.

Lekcja 2

  1. Zapoznanie się przez uczniów z sytuacją przedstawioną w drugiej części studium przypadku poprzez analizę nowych wyzwań oraz decyzji do podjęcia, które stoją przez Ulą w tej części zadania. 

  2. Zapoznanie się uczniów z tematyką Pracowniczych Planów Kapitałowych - poprzez wiedzę posiadaną z materiałów lekcyjnych oraz znalezione informacje w dostępnych źródłach.

  3. Podjęcie przez uczniów decyzji na temat przystąpienia Uli do PPK oraz wypełnienie tabeli nr 3 na podstawie posiadanych informacji. 

  4. Refleksja oraz analiza wybranych form inwestowania i oszczędzania poprzez wypisanie wad i zalet wybranych form.

  5. Wybranie przez uczniów najbardziej odpowiednich dla Uli form inwestowania lub oszczędzania mając na względzie podaną awersję do ryzyka bohaterki zadania.

  6. Prezentacja przez nauczyciela rozwiązań do zadań obliczeniowych.

  7. Prezentacja na forum klasy rozwiązań zadań przez wybrane grupy uczniów wraz z komentarzem nauczyciela oraz dyskusją na temat wyciągniętych wniosków i zaproponowanych rozwiązań.