Plik audio
The picture below shows a message on the computer screen calling not to ignore the presence of the Internet users of special needs. Many people who are disabled are still eager to use Web resources and implementing particular accessibilities may allow them to do so. In this part, you are going to familiarise yourself with four people talking about their disabilities and Web conveniences they use in daily life.
Ilustracja przedstawia komunikat na ekranie komputera wzywający do nieignorowania obecności internautów o specjalnych potrzebach. Wiele osób niepełnosprawnych chętnie skorzystałoby z zasobów sieci, a wdrożenie określonych udogodnień może im to umożliwić. W tej części zapoznasz się z czterema osobami opowiadającymi o swojej niepełnosprawności i udogodnieniach internetowych, z których korzystają w życiu codziennym.

Here are four people talking about their experiences with accessibility.
Speaker 1
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DzxDTgl5x
Nagranie dźwiękowe.
Speaker 2
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DzxDTgl5x
Nagranie dźwiękowe.
Speaker 3
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DzxDTgl5x
Nagranie dźwiękowe.
Speaker 4
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DzxDTgl5x
Nagranie dźwiękowe.
A) hearing impairment
B) physical and motor disability
C) colour blindness
D) visual impairment
2. Speaker 2
A) colour blindness
B) hearing impairment
C) visual impairment
D) physical and motor disability
3. Speaker 3
A) physical and motor disability
B) hearing impairment
C) colour blindness
D) visual impairment
4. Speaker 4
A) visual impairment
B) colour blindness
C) hearing impairment
D) physical and motor disability
Based on the knowledge from the listening passages, explain in 5‑6 sentences what kind of Web accessibility mentioned in the recordings surprised you the most.