bg‑azure

The picture below shows a message on the computer screen calling not to ignore the presence of the Internet users of special needs. Many people who are disabled are still eager to use Web resources and implementing particular accessibilities may allow them to do so. In this part, you are going to familiarise yourself with four people talking about their disabilities and Web conveniences they use in daily life.

Ilustracja przedstawia komunikat na ekranie komputera wzywający do nieignorowania obecności internautów o specjalnych potrzebach. Wiele osób niepełnosprawnych chętnie skorzystałoby z zasobów sieci, a wdrożenie określonych udogodnień może im to umożliwić. W tej części zapoznasz się z czterema osobami opowiadającymi o swojej niepełnosprawności i udogodnieniach internetowych, z których korzystają w życiu codziennym.

RRJDDc6xL70fy
Keep all users in mind!
Pamiętajmy o wszystkich użytkownikach internetu!
Źródło: dostępny w internecie: www.pexels.com [dostęp 7.04.2022], domena publiczna.
Exercise 1
R18zHmIuG9eLk
Match the words related to accessibilities with their translations. kod Możliwe odpowiedzi: 1. mouthstick stylus, 2. screen reader, 3. markup, 4. code, 5. podcast, 6. caption rysik wkładany w usta Możliwe odpowiedzi: 1. mouthstick stylus, 2. screen reader, 3. markup, 4. code, 5. podcast, 6. caption podpis Możliwe odpowiedzi: 1. mouthstick stylus, 2. screen reader, 3. markup, 4. code, 5. podcast, 6. caption znacznik komputerowy Możliwe odpowiedzi: 1. mouthstick stylus, 2. screen reader, 3. markup, 4. code, 5. podcast, 6. caption czytnik ekranu Możliwe odpowiedzi: 1. mouthstick stylus, 2. screen reader, 3. markup, 4. code, 5. podcast, 6. caption audycja internetowa Możliwe odpowiedzi: 1. mouthstick stylus, 2. screen reader, 3. markup, 4. code, 5. podcast, 6. caption
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 1
R1DZkMgeQ5YkR
Match the pictures related to Web accessibility with the corresponding words/expressions.
Źródło: dostępny w internecie: www.ipsum.com [dostęp 7.04.2022], www.unsplash.com [dostęp 7.04.2022], www.flickr.com [dostęp 7.04.2022], www.pexels.com [dostęp 7.04.2022], domena publiczna.

Here are four people talking about their experiences with accessibility.

Speaker 1

R3nQhkMnOljDt
Nagranie dźwiękowe.
TRANSCRIPTazurewhite

Speaker 2

R114eMt9f9RVn
Nagranie dźwiękowe.
TRANSCRIPTazurewhite

Speaker 3

R1AB81CrvDTUA
Nagranie dźwiękowe.
TRANSCRIPTazurewhite

Speaker 4

RBBTIC7jjVNWC
Nagranie dźwiękowe.
TRANSCRIPTazurewhite
Exercise 2
RdrlrNXzUtrB4
Four people are sharing their comments on their disabilities and the accessibilities they use in everyday live. Match the type of disability to each of the speakers. 1. Speaker 1
A) hearing impairment
B) physical and motor disability
C) colour blindness
D) visual impairment
2. Speaker 2
A) colour blindness
B) hearing impairment
C) visual impairment
D) physical and motor disability
3. Speaker 3
A) physical and motor disability
B) hearing impairment
C) colour blindness
D) visual impairment
4. Speaker 4
A) visual impairment
B) colour blindness
C) hearing impairment
D) physical and motor disability
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 3
RkfTb5xMZEJ7o
Based on the information from the listening passages, decide if the sentences are true or false.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 4

Based on the knowledge from the listening passages, explain in 5‑6 sentences what kind of Web accessibility mentioned in the recordings surprised you the most.

RDhrSO1OUOLzc
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.