Plusy i minusy zawodu
Poniżej zostały przedstawione przykładowe plusy i minusy zawodu pracownik obsługi hotelowej.
Plusy
możliwość dostosowania czasu pracy do własnych potrzeb - elastyczne grafiki,
duże zapotrzebowanie na pracowników obsługi na rynku pracy,
bezpośredni kontakt z ludźmi,
praca pozwala być mobilnym – zdobyte umiejętności można łatwo wykorzystać niezależnie od miejsca zamieszkania,
to praca, w której widać natychmiastowy namacalny efekt,
możliwość doskonalenia języków obcych,
możliwość zdobycia szerokiej wiedzy, którą można wykorzystać również w życiu prywatnym,
możliwość uzyskania dodatkowego zarobku w postaci napiwków,
duże urozmaicenie czynności zawodowych,
możliwość współpracy z firmami obsługującymi hotele i gości,
możliwość pracy na różnych stanowiskach (w restauracjach hotelowych, częściach rekreacji, SPA, obsługi multimediów, itp.),
niskie bariery związane z założeniem własnego lub w zespole kilku osób zakładu sprzątającego pomieszczenia hotelowe.
Minusy
długie zmiany mogą trwać do 12 godzin, praca nieraz do godzin nocnych,
praca 7 dni w tygodniu również w dni świąteczne,
wyczerpująca praca fizyczna,
praca w warunkach stojących, zmęczenie nóg, które może skutkować pojawieniem się żylaków,
kontakt z nieuprzejmymi klientami,
praca w ciągłym stresie spowodowanym sumą zachowań klientów, wymagań przełożonych, pośpiechu, presji, nieprzewidzianych sytuacji i wielu innych,
niezauważalna praca, którą mało kto docenia,
kontakt ze środkami chemicznymi, w tym z alergenami,
praca na zewnątrz w różnych warunkach pogodowych,
przyjmowanie nietypowych i wymagających pozycji ciała w trakcie pracy,
możliwość wystąpienia urazów podczas obsługi maszyn i urządzeń,
przeciążenia układu kostno‑stawowego wynikające z monotonii i powtarzalności wykonywanych czynności.
W grze znajdują się stwierdzenia dotyczące pracy w zawodzie pracownik obsługi hotelowej. Do wyboru są dwie odpowiedzi: prawda lub fałsz. Zaznacz właściwą odpowiedź.