Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Pole prostokąta – wprowadzenie pojęcia.

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

-rozumie pojęcie pola prostokąta,

-zna sposób obliczania pola prostokąta;

-wie, co jest jednostką pola powierzchni.

b) Umiejętności

Uczeń:

-potrafi za pomocą kwadratów jednostkowych obliczyć pole prostokąta,

-oblicza, ile kwadratów jednostkowych można zmieścić w danym prostokącie;

-oblicza pole prostokąta mając długości jego boków.

2. Metoda i forma pracy

Wykład, praca samodzielna w zeszycie, wspólna praca w zeszytach i na tablicy.

3. Środki dydaktyczne

Kwadraciki jednostkowe do wyklejania prostokątów (przygotowane przez uczniów w domu), klej, przyrządy geometryczne do kreślenia.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Sprawdzenie pracy domowej, przypomnienie własności prostokąta.

b) Faza realizacyjna

1. Uczniowie kreślą w zeszytach prostokąty i wyklejają je kwadratami jednostkowymi.

2. Obliczają, ile kwadratów jednostkowych może się zmieścić w każdym prostokącie.

3. Formułują wniosek, jak obliczyć, ile kwadratów jednostkowych można nakleić (sposób obliczania pola prostokąta).

4. Rozwiązują zadania dot. obliczania pola prostokąta.

c) Faza podsumowująca

Przypomnienie podstawowych wątków tematu lekcji. Zadanie pracy domowej.

5. Załączniki

a)Karta pracy ucznia

b) Zadanie domowe

Zadanie z podręcznika

6. Czas trwania lekcji

45 minut

7. Uwagi do scenariusza

brak

R17fV6VTAYT0z

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 72.15 KB w języku polskim
R1NYujx2ghnfg

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 13.50 KB w języku polskim