Poznajmy się!
Czas trwania: 90 min
Cele i oczekiwane rezultaty
Zapoznanie z funkcją Immersive Reader w grze.
Prowadzenie pamiętnika w grze.
Używanie słownictwa związanego z danymi osobowymi, nazwami zawodów.
Przećwiczenie konstrukcji z czasownikami być, mieć, nazywać się.
Słuchanie ze zrozumieniem.
Tworzenie feminatywów.
Kryteria sukcesu (językiem ucznia)
Nauczysz się, jak wykorzystywać Immersive Reader w grze.
Nauczysz się, jak prowadzić zeszyt w grze.
Dowiesz się, jak się przedstawić oraz jak podać miejsce zamieszkania.
Poznasz nazwy różnych zawodów.
Narzędzia i środki dydaktyczne
Minecraft: Education Edition (Kierowca, pan Ignacy, Dyżurny, pan Dyrektor, Sekretarka),
wirtualny zeszyt w grze.
Scenariusz
Przebieg zajęć | Opis przebiegu zajęć | Komentarz metodyczno‑dydaktyczny | Czas | Metody/ formy pracy |
---|---|---|---|---|
I. Wstęp | Wprowadzenie uczniów w temat zajęć. Wprowadzenie podstawowego słownictwa i przećwiczenie konstrukcji gramatycznych. | Nauczyciel ćwiczy z uczniami podstawowe zwroty: mam na imię, nazywam się, mam X lat, mieszkam (ulica, numer, miasto). | 25 min | praca z przykładami, notatki w zeszycie |
II. Część właściwa | Przećwiczenie funkcji Immersive Reader i zeszytu w grze. | Nauczyciel pokazuje, jak zalogować się do gry. Uczniowie realizują zadania Kierowcy i pana Ignacego. Nauczyciel zachęca uczniów do tłumaczenia treści poleceń w Immersive Reader oraz odsłuchiwania ich. Nauczyciel pomaga uczniom w wykonaniu zdjęcia i w dokonaniu pierwszego wpisu w wirtualnym zeszycie w grze. | 20 min | gra |
Praca samodzielna uczniów. | Uczniowie wykonują samodzielnie zadania Dyżurnego, Dyrektora, Sekretarki. Nauczyciel asystuje uczniom. | 15 min | gra | |
Sprawdzenie notatek w grze. | Nauczyciel sprawdza, co uczniowie zapisali w wirtualnym zeszycie na temat pana Ignacego i pana Dyrektora. | 10 min | wirtualny zeszyt w grze | |
Słownictwo: zawody. | Nauczyciel wspólnie z uczniami tworzy bazę słów odnoszących się do zawodów i funkcji pełnionych przez różne osoby w szkole (np. nauczyciel, woźny, kierowca, sekretarka…). | 10 min | tworzenie map myśli w zeszycie | |
III. Zakończenie | Ćwiczenie podsumowujące, wzbogacanie słownictwa. | Ćwiczenie konstrukcji: jestem (+ N. kim?), chcę być (+N. kim?). Tworzenie nazw zawodów żeńskich od męskich. | 10 min | rozmowa |