Czas trwania: 90 min

Cele i oczekiwane rezultaty

  • Zapoznanie z funkcją Immersive Reader w grze.

  • Prowadzenie pamiętnika w grze.

  • Używanie słownictwa związanego z danymi osobowymi, nazwami zawodów.

  • Przećwiczenie konstrukcji z czasownikami być, mieć, nazywać się.

  • Słuchanie ze zrozumieniem.

  • Tworzenie feminatywów.

Kryteria sukcesu (językiem ucznia)

  • Nauczysz się, jak wykorzystywać Immersive Reader w grze.

  • Nauczysz się, jak prowadzić zeszyt w grze.

  • Dowiesz się, jak się przedstawić oraz jak podać miejsce zamieszkania.

  • Poznasz nazwy różnych zawodów.

Narzędzia i środki dydaktyczne

  • Minecraft: Education Edition (Kierowca, pan Ignacy, Dyżurny, pan Dyrektor, Sekretarka),

  • wirtualny zeszyt w grze.

Scenariusz

1

Przebieg zajęć

Opis przebiegu zajęć

Komentarz metodyczno‑dydaktyczny

Czas

Metody/ formy pracy

I. Wstęp

Wprowadzenie uczniów w temat zajęć. Wprowadzenie podstawowego słownictwa i przećwiczenie konstrukcji gramatycznych.

Nauczyciel ćwiczy z uczniami podstawowe zwroty: mam na imię, nazywam się, mam X lat, mieszkam (ulica, numer, miasto).
Odmiana czasowników: „mieć” i „nazywać się”. Wymowa ż, zi, dź, dż. Przywitanie i pożegnanie. Przedstawianie się.

25 min

praca z przykładami, notatki w zeszycie

II. Część właściwa

Przećwiczenie funkcji Immersive Reader i zeszytu w grze.

Nauczyciel pokazuje, jak zalogować się do gry. Uczniowie realizują zadania Kierowcy i pana Ignacego. Nauczyciel zachęca uczniów do tłumaczenia treści poleceń w Immersive Reader oraz odsłuchiwania ich. Nauczyciel pomaga uczniom w wykonaniu zdjęcia i w dokonaniu pierwszego wpisu w wirtualnym zeszycie w grze.

20 min

gra

Praca samodzielna uczniów.

Uczniowie wykonują samodzielnie zadania Dyżurnego, Dyrektora, Sekretarki. Nauczyciel asystuje uczniom.

15 min

gra

Sprawdzenie notatek w grze.

Nauczyciel sprawdza, co uczniowie zapisali w wirtualnym zeszycie na temat pana Ignacego i pana Dyrektora.

10 min

wirtualny zeszyt w grze

Słownictwo: zawody.

Nauczyciel wspólnie z uczniami tworzy bazę słów odnoszących się do zawodów i funkcji pełnionych przez różne osoby w szkole (np. nauczyciel, woźny, kierowca, sekretarka…).

10 min

tworzenie map myśli w zeszycie

III. Zakończenie

Ćwiczenie podsumowujące, wzbogacanie słownictwa.

Ćwiczenie konstrukcji: jestem (+ N. kim?), chcę być (+N. kim?). Tworzenie nazw zawodów żeńskich od męskich.

10 min

rozmowa

Mapa Minecraft Education

R1dNmz48ulKMn

Plik MCWORLD o rozmiarze 16.95 MB w języku polskim