Czas trwania: 90 min

Cele i oczekiwane rezultaty

  • Ćwiczenie odmiany przez przypadki.

  • Ćwiczenie zapisu danych teleadresowych.

Kryteria sukcesu (językiem ucznia)

  • Poznasz odmianę rzeczowników przez przypadki.

  • Potrafisz napisać poprawnie, gdzie mieszkasz.

  • Potrafisz napisać/ powiedzieć kilka zdań o sobie.

Narzędzia i środki dydaktyczne

  • Minecraft: Education Edition (Bibliotekarka, Bibliotekarz, pani Bożena),

  • grafika Przypadki (załącznik nr 1), karta pracy przygotowana przez nauczyciela,

  • Google Maps,

  • gry dydaktyczne wykorzystane w mapie,

  • różne rekwizyty do schowania w pudełku,

  • mapa administracyjna Polski.

Scenariusz

1

Przebieg zajęć

Opis przebiegu zajęć

Komentarz metodyczno‑dydaktyczny

Czas

Metody/ formy pracy

I. Wstęp

Wprowadzenie przypadków. Ćwiczenia.

Zadanie aktywne polegające na zadawaniu pytań: Co ci się podoba? Co lubisz? Czego nie masz w kieszeni? Gdzie mieszkasz? itp. zgodnie ze wskazówkami grafiki „Przypadki” (załącznik nr 1). Nauczyciel inspiruje uczniów, by wczuwali się w sytuację przy wołaczu albo by zgadywali, co ma schowane w pudełku.

10 min

dynamiczna rozmowa, scenki, zabawa rekwizytami

II. Część właściwa

Ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem. Poznawanie nowego słownictwa.

Nauczyciel opowiada krótką historię szkoły (rzeczywistej, w której fizycznie przebywają uczniowie), wyjaśnia nowe słownictwo, prosi uczniów, by przeczytali głośno treść historii szkoły z karty pracy, pomaga stworzyć odpowiedzi do pytań i umieścić fakty o szkole na osi czasu.

20 min

Słuchanie ze zrozumieniem, karta pracy zawierająca: treść opowiadanej przez nauczyciela historii szkoły, kilka pytań do treści historii, oś czasu w jednym z zadań.

Wykorzystanie słownictwa w mówieniu o sobie.

Uczniowie wykorzystują grafikę „Przypadki” (załącznik nr 1), by napisać w zeszycie kilka zdań o sobie.

10 min

praca samodzielna

Praca z Google Maps, rozmowa.

Nauczyciel wyświetla miejsce, w którym znajduje się szkoła. Wprowadza słowa: miasto, województwo. Uczniowie wzbogacają słownictwo i uzupełniają utworzoną przed chwilą notatkę o sobie o informacje dotyczące swojego miejsca zamieszkania.

10 min

Pogadanka, wykorzystanie poznanego słownictwa, zabawa w czytanie niektórych ciekawszych nazw miejscowości (samodzielnie wyszukane przez nauczyciela) lub nazw miejscowości w okolicy szkoły (Google Maps).

Praca samodzielna uczniów.

Uczniowie wykonują samodzielnie zadania: Bibliotekarka, Bibliotekarz, pani Bożena. Nauczyciel asystuje uczniom.

20 min

gra

III. Zakończenie

Sprawdzenie notatki w grze i utrwalenie słownictwa.

Nauczyciel sprawdza, czy uczniowie poprawnie zapisali w wirtualnych zeszytach województwo i miasto, w którym obecnie mieszkają. Następnie ćwiczy z uczniami wymowę (nazwy województw).

10 min

Mapa administracyjna Polski w formie ćwiczenia na platformie Learningapps.

Wyświetlenie zadania z gry, wykonanie wspólne w ramach podsumowania.

Zapisanie adresu.

Nauczyciel prosi uczniów, by zapisali w zeszycie wszystkie dane teleadresowe; czas poświęcony na ćwiczenie głośnego czytania.

10 min

notatka w zeszycie

Załącznik nr 1

R1a3CSogSmtYZ

Załącznik nr 1. Przypadki
Plik DOCX o rozmiarze 202.93 KB w języku polskim
R1246gqdebjmd

Załącznik nr 1. Przypadki
Plik PDF o rozmiarze 306.65 KB w języku polskim

Mapa Minecraft Education

ReEZLUu7AnPin

Plik MCWORLD o rozmiarze 16.95 MB w języku polskim