bg‑azure

Food trucks have become increasingly popular in the past few years. People love them because of their convenience and for the distinctive experience they provide. They’re also great for getting involved in the local community and meeting new people. In this section, you are going to learn more about modern food trucks. Analyse the presentation and do the exercises.

Food trucki wyraźnie zyskały na popularności w ciągu ostatnich kilku lat. Ludzie uwielbiają tę formę sprzedaży jedzenia ze względu na dostępność, wygodę i fakt, że jest to nieszablonowe doświadczenie. Obwoźne punkty spożywcze bywają też świetnym punktem wyjścia do zaangażowania się w życie lokalnej społeczności i poznawania nowych ludzi. W tej sekcji dowiesz się więcej o nowoczesnych food truckach. Przeanalizuj prezentację i wykonaj ćwiczenia.

RmoNtCK0WiPBl
Food truck – is it worth it?
Food truck – czy to się opłaca?
Źródło: dostępny w internecie: www.freepik.com [dostęp 26.08.2022], domena publiczna.
Exercise 1
R1ZhxM3Tnarmt
Match the words with a similar meaning. primary Możliwe odpowiedzi: 1. obvious, 2. not costing a lot of money, 3. of very good quality, 4. result, 5. dreamer, 6. a person who is eating a meal, 7. basic, 8. tasting extremely good evident Możliwe odpowiedzi: 1. obvious, 2. not costing a lot of money, 3. of very good quality, 4. result, 5. dreamer, 6. a person who is eating a meal, 7. basic, 8. tasting extremely good gourmet Możliwe odpowiedzi: 1. obvious, 2. not costing a lot of money, 3. of very good quality, 4. result, 5. dreamer, 6. a person who is eating a meal, 7. basic, 8. tasting extremely good inexpensive Możliwe odpowiedzi: 1. obvious, 2. not costing a lot of money, 3. of very good quality, 4. result, 5. dreamer, 6. a person who is eating a meal, 7. basic, 8. tasting extremely good scrumptious Możliwe odpowiedzi: 1. obvious, 2. not costing a lot of money, 3. of very good quality, 4. result, 5. dreamer, 6. a person who is eating a meal, 7. basic, 8. tasting extremely good diner Możliwe odpowiedzi: 1. obvious, 2. not costing a lot of money, 3. of very good quality, 4. result, 5. dreamer, 6. a person who is eating a meal, 7. basic, 8. tasting extremely good outcome Możliwe odpowiedzi: 1. obvious, 2. not costing a lot of money, 3. of very good quality, 4. result, 5. dreamer, 6. a person who is eating a meal, 7. basic, 8. tasting extremely good visionary Możliwe odpowiedzi: 1. obvious, 2. not costing a lot of money, 3. of very good quality, 4. result, 5. dreamer, 6. a person who is eating a meal, 7. basic, 8. tasting extremely good
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Analyze the presentation and do the exercises.

R7ySN6DKvP85e

Food trucks offer a wide range of dishes

The food itself is the primary and most evident factor in the popularity of food trucks. Food trucks normally use fresh ingredients, and, when you place an order, your meal is produced right away.

Rpr3kF9lU5hvL
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RwdWUwcY36s8Y

Prices

Normally, gourmet alternatives cost more, but with food trucks, you can often get good meals without breaking the bank. This is partly thanks to relatively low startup costs and ongoing costs of operating a food truck.

R1W4r9MpK660j
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RAdCF0BwyEowU

Variety

Another benefit of food trucks is that there is always a fresh dish to sample! Of course, you may also find a food truck serving classic or comfort food that you know very well. Food trucks are a terrific opportunity to experience cuisine you may not have otherwise tried or heard about.

R1QTcNEDuujOH
Krótki filmik (bez lektora) przedstawia biały blat, na którym leży niewielka owalna, drewniana deska. Powyżej widoczne są dwie dłonie osoby, która kroi na desce czerwone pomidory koktajlowe. W prawej dłoni widoczny jest mały nóż, którym są przekrajane na pół pomidory, a lewa dłoń przytrzymuje kolejne krojone warzywo.
TRANSCRIPTazurewhite
RZR00kBQyuZQb

Convenience

The mobility of food trucks is another factor contributing to their enormous popularity. You may frequently discover fresh, hot food where none was previously available since they tend to go where the people are.

RpqyvyjWiLb66
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
R1V1aamjTzLhV

Who eats food from a food truck?

The biggest group of people who are likely to eat from a food truck are people aged 18 to 34, followed by people between the ages of 35 to 44.

RcUoAohX0S2C0
Źródło: dostępny w internecie: https://pexels.com/ [dostęp 3.08.2023], domena publiczna.
TRANSCRIPTazurewhite
RRcBuMIoaeDTv

Supporting local chefs

Food trucks are a great chance for people to show their cooking skills and their talents in the kitchen.

R6SBNer8uwJsz
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RvvoRkGjzBmnZ

Supporting social interaction

Because of their presence in social media, food trucks make it possible for people to meet and interact in a relaxed way.

RYLjzt1DH7w2v
Źródło: dostępny w internecie: www.freepik.com [dostęp 26.08.2022], domena publiczna.
TRANSCRIPTazurewhite
R1MkZGaMM9hMm

Food truck staff

Food trucks seem to be a good business opportunity for young people because of their low start‑up costs.

R1SgY6EglWJOg
Źródło: dostępny w internecie: https://pexels.com/ [dostęp 3.08.2023], domena publiczna.
TRANSCRIPTazurewhite
RG4S0E0Zs0era

Social media presence

Because food trucks frequently switch locations, branding is crucial. They require clients to not only be aware of where they are located, but they should do their best to make their offer interesting enough for the people to visit them.

R1E5MMWn3xkkY
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
R1dHE2PTaSXuo

Who can start a food truck business?

The food truck industry has attracted chefs, visionaries, previous restaurant owners, and all other types of businesspeople. The only „requirements” that matter are being good with social media and having the capacity to prepare excellent food oneself or with assistance. A good understanding of company branding is also important.

R1a0b2cFj7oJc
Krótki filmik przedstawia uśmiechającego się mężczyznę pracującego w food trucku, który obsługuje dwójkę klientów. Mężczyzna ubrany jest w białą koszulę i brązowy fartuch kuchenny. Najpierw przygotowanego hamburgera w papierowym rożku podaje kobiecie, która stoi przed ladą po prawej stronie. Następnie zwraca się do chłopaka stojącego po lewej stronie, odbiera jego zamówienie i odwraca się w stronę kuchni. Na przedniej ścianie lady widoczne są nazwy produktów w języku angielskim wraz z cenami: STILL WATER, SPARKLING WATER, COKE oraz napis WE HAVE WI‑FI. Na ladzie po prawej stronie stoi mała tabliczka z napisem w języku angielskim: MAKE A BIG WISH!
TRANSCRIPTazurewhite
Lektor volume
Music volume
Exercise 2
R2oyyfDjHNa1H
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 3

Your teacher has asked you to describe the “food truck generation”. Use the questions below and the words in the box to help you. Write about 100 words.

inexpensive, social interaction, experiment, unusual, freedom, personal touch, social media

  1. Who are the people?

  2. What do they like?

  3. What kind of cuisine do they prefer?

  4. What are their spending habits?

  5. How do they communicate?

RMpOwoanm2Wh9
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.