Polecenie 1

Zapoznaj się z symulacją interaktywną Gry w życie. W narzędziu można zmieniać kolor komórek w każdym kroku, a także obserwować przebieg gry. Przetestuj narzędzie dla różnych aparatów komórkowych.

Poszukaj informacji na temat implementacji Gry w życie w innych językach programowania.

RwRGa337R9A8M
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Symulacja dotyczy Gry w życie. W symulacji znajduje się kwadrat zbudowany z małych kwadratów. W każdym rzędzie jest po 10 małych kwadratów. Poniżej kwadratu są zasady Gry w życie: Czarna komórka pozostanie czarna, jeżeli sąsiadują z nią dwie lub trzy czarne komórki. Biała komórka stanie się czarna, jeśli sąsiadują z nią dokładnie trzy czarne komórki. Aby zmienić kolor wybranej komórki, należy nacisnąć na nią lewym przyciskiem myszy. Po prawej stronie kwadratowej planszy jest opcja: Pokazuj liczby sąsiadów. Plansza wypełnia się zerami umieszczonymi w każdym polu małego kwadratu. Po naciśnięciu na dowolny kwadrat staje się on czarny, a wokół czarnego kwadratu z zerem pojawiają się w kwadratach liczby jeden. W zależności od ilości „sąsiadów” pojawiają się kolejno jedynki, dwójki lub trójki. Klikając w jedynki, dwójki lub trójki w polach zamieniają się liczby na wyższe.

Implementacja z użyciem biblioteki graficznej

Polecenie 2

Zapoznaj się z prezentacją multimedialną, przedstawiającą implementację Gry w życie z użyciem biblioteki graficznej.

Ważne!

By program zadziałał poprawnie, uruchom go na swoim komputerze np. za pomocą IDE PyCharm.

RCMJd8dKZvciA1
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.