Prezentacja multimedialna
Zapoznaj się z symulacją interaktywną Gry w życie. W narzędziu można zmieniać kolor komórek w każdym kroku, a także obserwować przebieg gry. Przetestuj narzędzie dla różnych aparatów komórkowych.
Poszukaj informacji na temat implementacji Gry w życie w innych językach programowania.
Symulacja dotyczy Gry w życie. W symulacji znajduje się kwadrat zbudowany z małych kwadratów. W każdym rzędzie jest po 10 małych kwadratów. Poniżej kwadratu są zasady Gry w życie: Czarna komórka pozostanie czarna, jeżeli sąsiadują z nią dwie lub trzy czarne komórki. Biała komórka stanie się czarna, jeśli sąsiadują z nią dokładnie trzy czarne komórki. Aby zmienić kolor wybranej komórki, należy nacisnąć na nią lewym przyciskiem myszy. Po prawej stronie kwadratowej planszy jest opcja: Pokazuj liczby sąsiadów. Plansza wypełnia się zerami umieszczonymi w każdym polu małego kwadratu. Po naciśnięciu na dowolny kwadrat staje się on czarny, a wokół czarnego kwadratu z zerem pojawiają się w kwadratach liczby jeden. W zależności od ilości „sąsiadów” pojawiają się kolejno jedynki, dwójki lub trójki. Klikając w jedynki, dwójki lub trójki w polach zamieniają się liczby na wyższe.
Implementacja z użyciem biblioteki graficznej
Zapoznaj się z prezentacją multimedialną, przedstawiającą implementację Gry w życie z użyciem biblioteki graficznej.
By program zadziałał poprawnie, uruchom go na swoim komputerze np. za pomocą IDE PyCharm.