Prezentacja multimedialna
Te gustaría ir a un tablao flamenco? Analiza los diálogos entre Claudia y Lucas y piensa qué concierto o espectáculo te gustaría ver.
Chciałbyś/chciałabyś pójść na pokaz flamenco? Przeanalizuj dialogi między Klaudią i Lucasem i zastanów się, jaki koncert lub spektakl chciałbyś/chciałabyś zobaczyć.

Zasób interaktywny dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1x1r5ek
Prezentacja zawiera dziesięć slajdów dotyczących muzyki. Każdy slajd zawiera: opis, nagranie dźwiękowe, ilustrację interaktywną i materiał filmowy.
Pierwszy slajd przedstawia młodego mężczyznę w słuchawkach na uszach. Dodatkowa informacja na słuchawkach: el rapero - raper. Opis slajdu: El rap. A Lucas le gusta el rap y el reguetón. Nagranie dźwiękowe: dialog, w tle żywa muzyka- Hola, Lucas. - Hola! - Ah, hola, Claudia. Perdón, no te he oído por la música. - A quién escuchas? - Bad Bunny. - Es un rapero? - Sí, también hace música reguetón. Materiał filmowy przedstawia młodego mężczyznę w słuchawkach na uszach, który robi coś na tablecie. Podpis pod filmem: Lucas escucha a un rapero.
Drugi slajd przedstawia młodego mężczyznę na scenie, który ma rozłożone ręce jakby coś tłumaczył. Ma okulary przeciwsłoneczne i kolorową bluzę z kapturem. Dodatkowa informacja na mężczyźnie: lanzar un álbum - wydać płytę. Opis slajdu: El rap. Claudia no es fan del rap y reguetón. Nagranie dźwiękowe: dialog:- Ha lanzado un álbum nuevo. - No soy fan del rap o reguetón. Nunca he escuchado sus canciones. - En serio? Ponen sus canciones en todas las radios. Quieres escuchar una? - Claro. Po dialogu żywa muzyka. Materiał filmowy przedstawia młodego mężczyznę na scenie, który śpiewa do mikrofonu wymachując rękoma. Podpis pod filmem: El rapero favorito de Lucas ha lanzado un álbum.
Trzeci slajd przedstawia długowłosego mężczyznę grającego na gitarze elektrycznej. Dodatkowa informacja w tle: - Prefiero… - Wolę… Opis slajdu: El rock. Claudia prefiere ir al concierto de rock. Nagranie dźwiękowe: - Y qué tal? - Normalmente no escucho este género de música pero me gusta. - Si te gusta su música, podemos ir a su concierto en Madrid. - Prefiero ir al concierto de algún grupo de rock, por ejemplo Soda Stereo. - Te gusta Soda Stereo? Es un grupo viejo. - Sí, pero sus canciones son muy buenas. Es el rock clásico! Materiał filmowy przedstawia młodego mężczyznę grającego na perkusji. Podpis pod filmem: Uno de los instrumentos importantes en la música rock es la batería.
Czwarty slajd przedstawia zespół muzyczny na scenie. Na pierwszym planie kobieta grająca na skrzypcach. W tle: kilka kobiet grających na skrzypcach oraz dwie grające na wiolonczeli i jedna na kontrabasie. Dodatkowe informacje w tle: Qué tal si…? - Co ty na to, żebyśmy…?; Lo siento, pero…- Przepraszam, ale… Opis slajdu: La música clásica. A Lucas no le gustaría ir a un concierto de música clásica. Nagranie dźwiękowe z szumem w tle: - Hola. - Hola, Lucas! - Claudia? Cómo estás? - Bien, gracias. Y tú? - Todo bien. - Oye, qué tal si vamos al concierto de música clásica? - Lo siento, pero no me gusta este tipo de música. Le has preguntado a María? Creo que a ella le gustaría ir a este concierto. - Qué bien! Materiał filmowy przedstawia kilka kobiet, które patrząc w nuty grają na skrzypcach. Podpis pod filmem: En un concierto de música clásica hay una orquesta.
Piąty slajd przedstawia konsolę didżeja. Dodatkowe informacje w tle: Me gustaría…- Chciałbym/Chciałabym…; Te apetece…?- Masz ochotę…? Opis slajdu: La música electrónica. A Claudia le apetece ir a un festival de música electrónica. Nagranie dźwiękowe z szumem w tle: - Y a ti? A qué tipo de concierto te gustaría ir? - A mí me gustaría ir al concierto de música electrónica. - Y cuándo hay un concierto? - Al final de agosto hay un festival de música electrónica. Te apetece ir? - Sí, me parece bien. Materiał filmowy przedstawia fragment konsoli obsługiwanej przez didżeja. Podpis pod filmem: Se organizan festivales de música electrónica.
Szósty slajd przedstawia baletnicę w białym stroju na scenie. Stoi na palcach z rękami nad głową. W tle widoczne są inne baletnice. Dodatkowa informacja na balerinie: espectáculo - spektakl. Opis slajdu: El balet. Lucas va a ver un espectáculo de ballet. Nagranie dźwiękowe, w tle którego słychać rozmowy dzieci: - Hola, Claudia. - Hola, Lucas! Qué tal? - Estoy bien. Voy a comprar las entradas para “El Lago de los Cisnes”. - Es un espectáculo de ballet? - Sí. María y yo vamos a verlo la próxima semana. Materiał filmowy przedstawia balerinę tańczącą w białym stroju. Podpis pod filmem: “El Lago de los Cines” es un ballet muy famoso.
Siódmy slajd przedstawia balerinę w tańcu z rozpostartymi rękoma. Dodatkowa informacja w tle: Te gustaría…? - Chciałbyś/Chciałabyś…? Opis slajdu: El balet. A Claudia le gustaría ver un espectáculo de ballet. Nagranie dźwiękowe z głosami dzieci w tle: - Te gustaría ir con nosotros? - Me gustaría, pero no puedo la próxima semana. Tengo un examen muy importante. - Qué pena! - Sí. Nunca he visto un ballet. Materiał filmowy przedstawia tańczącą w blasku reflektora baletnicę. Podpis pod filmem: El ballet mezcla el baile y el teatro.
Ósmy slajd przedstawia kobietę tańczącą z rękami uniesionymi w górze. Za nią mężczyzna gra na gitarze. Dodatkowe informacje w tle: Por qué no…? - A jakbyśmy…?; Qué buena idea!- Ale dobry pomysł! Opis slajdu: El flamenco. A Claudia le apetece ir a un tablao flamenco. Nagranie dźwiękowe z dziecięcymi głosami w tle: - También me gustaría mucho ir a un tablao flamenco. - Y por qué no vamos a un tablao este fin de semana? - Qué buena idea! - Voy a preguntarle a María si le apetece venir y vamos a comprar las entradas. - Perfecto! Materiał filmowy przedstawia młodą kobietę w falbaniastej spódnicy tańczącą flamenco. Podpis pod filmem: El flamenco es un estilo de música y un estilo de baile.
Dziewiąty slajd przedstawia fragment pary tańczącej na parkiecie. Kobieta w czarnej sukience i szpilkach, mężczyzna w czarnym garniturze. Dodatkowa informacja na parze: el baile de salón- taniec towarzyski. Opis slajdu: El baile de salón. A Lucas le gustaría ir a clases de baile. Nagranie dźwiękowe z dziecięcymi głosami w tle: - Lucas! - Qué tal? - Te gustaría ir a clases de baile conmigo? - Qué tipo de baile? - El baile de salón. Por ejemplo salsa o tango. - Sí, me gustaría ir. Puede ser divertido. - Vamos a ir a la escuela de baile después de las clases? - Vale. - Hasta luego! - Adiós! - Materiał filmowy przedstawia nogi pary tańczącej taniec towarzyski. Podpis pod filmem: Los bailes de salón se bailan en pareja.
Dziesiąty slajd przedstawia cztery osoby dopingujące piątemu mężczyźnie w środku, który tańczy w luźnym stroju. Dodatkowa informacja w tle: Qué te parece si…? - Co powiesz na to, żebyśmy? Opis slajdu: El baile hip hop. Lucas prefiere bailar hip hop. Nagranie dźwiękowe: - Hola, Lucas! Qué tal las clases de baile? Qué te parece si vamos también esta semana? - Lo siento, pero no me gusta ningún baile de salón, prefiero bailar otro estilo. - Y qué estilo prefieres? - Por ejemplo, el hip hop. Por qué no vamos a una clase? - No sé, me gustaría bailar salsa. - Por favor, solo una clase. - Vale… Materiał filmowy przedstawia cztery osoby dopingujące piątemu mężczyźnie w środku, który tańczy hip hop w luźnym stroju. Podpis pod filmem: El hip hop es un estilo de música y un estilo de baile.
Consultla presentación de nuevo y elige la respuesta correcta.
Obejrzyj ponownie prezentację i wybierz poprawną odpowiedź.
Relaciona las fotos con los lugares correspondientes.
Dopasuj podpisy do odpowiednich zdjęć.
Relaciona las palabras con sus traducciones.
Połącz słowa z ich tłumaczeniami.
Analiza las preguntas y elige la reacción adecuada de acuerdo con las siguientes frases.
Wysłuchaj pytań i wybierz właściwą reakcję na podstawie poniższych zdań.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1x1r5ek
Nagranie dźwiękowe
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1x1r5ek
Nagranie dźwiękowe
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1x1r5ek
Nagranie dźwiękowe
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D1x1r5ek
Nagranie dźwiękowe
Completa las frases con las palabras adecuadas (escribe una palabra en cada hueco).
Uzupełnij zdania właściwymi słowami (wpisz jedno słowo w każdą lukę).