Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Rozważ, czy film Olivera Stone'a odpowiada na pytanie, w jaki sposób wychowanie Aleksandra oraz jego relacje z matką i ojcem wpłynęły na dorosłe życie, sposób prowadzenia bitew i rozbuchane pragnienie podboju świata.

RCoPoBbI2dTu4
(Uzupełnij).
Polecenie 2

Oliver Stone kreuje postać Aleksandra na mitycznego herosa, ale też pokazuje władcę z jego ludzkimi słabościami i problemami. Zastanów się i napisz, jaki był cel takiego podwójnego portretowania bohatera.

R1EuakJQPufEM
(Uzupełnij).
REdpQVBF4y7g61
Pionowa oś czasu
R1aW2rsLWUJ5S
Ćwiczenie 1
Oliver Stone próbuje pogłębić portret psychologiczny Aleksandra Wielkiego. Do podanych cech dobierz sceny, które odzwierciedlają. samotnik Możliwe odpowiedzi: 1. rozmowa po zamordowaniu Filipa II, 2. entuzjazm i szczera radość mieszkańców podbitych ziem, 3. przemowa do swoich generałów na temat podbojów, 4. rozmowa tuż przed zamordowaniem Filipa II, 5. wymierzenie kary śmierci zdrajcom, 6. sceny wędrówki przez Azję, 7. uczty, podczas których pije alkohol tyran Możliwe odpowiedzi: 1. rozmowa po zamordowaniu Filipa II, 2. entuzjazm i szczera radość mieszkańców podbitych ziem, 3. przemowa do swoich generałów na temat podbojów, 4. rozmowa tuż przed zamordowaniem Filipa II, 5. wymierzenie kary śmierci zdrajcom, 6. sceny wędrówki przez Azję, 7. uczty, podczas których pije alkohol zdobywca Możliwe odpowiedzi: 1. rozmowa po zamordowaniu Filipa II, 2. entuzjazm i szczera radość mieszkańców podbitych ziem, 3. przemowa do swoich generałów na temat podbojów, 4. rozmowa tuż przed zamordowaniem Filipa II, 5. wymierzenie kary śmierci zdrajcom, 6. sceny wędrówki przez Azję, 7. uczty, podczas których pije alkohol kochający matkę syn Możliwe odpowiedzi: 1. rozmowa po zamordowaniu Filipa II, 2. entuzjazm i szczera radość mieszkańców podbitych ziem, 3. przemowa do swoich generałów na temat podbojów, 4. rozmowa tuż przed zamordowaniem Filipa II, 5. wymierzenie kary śmierci zdrajcom, 6. sceny wędrówki przez Azję, 7. uczty, podczas których pije alkohol szanujący ojca syn Możliwe odpowiedzi: 1. rozmowa po zamordowaniu Filipa II, 2. entuzjazm i szczera radość mieszkańców podbitych ziem, 3. przemowa do swoich generałów na temat podbojów, 4. rozmowa tuż przed zamordowaniem Filipa II, 5. wymierzenie kary śmierci zdrajcom, 6. sceny wędrówki przez Azję, 7. uczty, podczas których pije alkohol wybawca Możliwe odpowiedzi: 1. rozmowa po zamordowaniu Filipa II, 2. entuzjazm i szczera radość mieszkańców podbitych ziem, 3. przemowa do swoich generałów na temat podbojów, 4. rozmowa tuż przed zamordowaniem Filipa II, 5. wymierzenie kary śmierci zdrajcom, 6. sceny wędrówki przez Azję, 7. uczty, podczas których pije alkohol marzyciel Możliwe odpowiedzi: 1. rozmowa po zamordowaniu Filipa II, 2. entuzjazm i szczera radość mieszkańców podbitych ziem, 3. przemowa do swoich generałów na temat podbojów, 4. rozmowa tuż przed zamordowaniem Filipa II, 5. wymierzenie kary śmierci zdrajcom, 6. sceny wędrówki przez Azję, 7. uczty, podczas których pije alkohol
1
Ćwiczenie 2

Zastanów się i napisz, czy to, że wydarzenia w filmie nie są ułożone chronologicznie, jest dla widza atrakcyjne, czy raczej utrudnia mu skupienie się na narracji. Podaj dwa argumenty potwierdzające twoje stanowisko.

RlaSeaOEgcwbZ
(Uzupełnij).
RhqSKU3zDtsbM
Ćwiczenie 3
Jaką rolę w filmie Aleksander Olivera Stone'a odgrywa muzyka? Zaznacz prawidłowe odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. buduje nastrój, 2. podkreśla patos, 3. wprowadza kontrapunkt humorystyczny, 4. studzi emocji odbiorców, 5. ilustruje wydarzenia filmowe, 6. podkreśla tempo scen batalistycznych
1
Ćwiczenie 4

Odpowiedz na pytanie, czy wizerunek Aleksandra jest – twoim zdaniem – kiczowaty czy oryginalny.

RbUNddHi0m0q7
(Uzupełnij).