Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z prezentacją. Zastanów się, jak często w swojej codziennej mowie stosujesz formę dopełniacza w funkcji biernika rzeczowników męskich nieżywotnych (np.: piję energetyka, jem loda). Spróbuj wyjaśnić, kiedy i dlaczego korzystasz z tej formy.

R1Qm9Cp1cEbfy
(Uzupełnij).
RLBf45a2V9LXN1
Prezentacja.
Polecenie 2

Rozważ i opisz konsekwencje składniowe powstania kategorii męskoosobowości na przykładzie obecnych w prezentacji tekstów staropolskich i gwarowych oraz w oparciu o własne obserwacje współczesnej polszczyzny ogólnej.

R1GxT6oKQ8Fru
Twoja odpowiedź: (Uzupełnij).