Prezentacja multimedialna
Przeanalizuj prezentację multimedialną, w której zgodnie z paradygmatami programowania obiektowego tworzone są klasy reprezentujące figury geometryczne. Zastanów się, w jaki sposób można rozszerzać utworzony program.
Utwórz klasę Kolo
implementującą interfejs Ksztalt
, w której zawrzesz prywatne pole typu double
o nazwie promien
. W klasie dodaj konstruktor, który przyjmuje wartość promienia. Pamiętaj, aby utworzyć metodę pole()
. Skorzystaj ze stałej PI
z biblioteki Math
. Przetestuj utworzoną klasę przez utworzenie obiektu typu Kolo
w tablicy ksztalty
.
Do interfejsu Ksztalt
dodaj metodę obwod()
. W każdej klasie implementującej ten interfejs nadpisz jej definicję w taki sposób, aby zwracała obwód danej figury. Aby przetestować utworzoną metodę, w pętli for
w funkcji main()
dodaj kod, odpowiedzialny za wypisanie obwodu każdej figury z tablicy ksztalty
.