Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Na podstawie multimedium wyjaśnij, dlaczego Petrarkę można uznać za pierwszego nowożytnego poetę Europy.

RzhMNlRHaK3LQ
(Uzupełnij).
Polecenie 2

W multimedium pojawia się stwierdzenie, że utwór Petrarki, to tylko pozornie spontaniczny zapis uczuć. W rzeczywistości stanowi on starannie przemyślane dzieło. Odwołując się do zdobytej wiedzy i treści przywołanych fragmentów II canzoneire, sformułuj dwa argumenty potwierdzające tę tezę.

R1ELuzAF6cZ63
Argument 1. (Uzupełnij). Argument 2. (Uzupełnij).
R2JmZ4mF0lBjT1
Prezentacja multimedialna.
RTNHWIlt5gY5i
Ćwiczenie 1
Wybierz elementy, które występują w utworze II canzoniere. Możliwe odpowiedzi: 1. nieprecyzyjne określenie czasu wydarzeń, 2. opisy przyrody stanowiące tło dla opisywanych uczuć, 3. liczne metafory, 4. subiektywizm i indywidualizm podmiotu lirycznego, 5. obiektywne ukazanie wad i zalet ukochanej, 6. moralny wydźwięk zakończenia utworu, 7. powierzchowny opis emocji podmiotu lirycznego
RYZCmgYr2vBCr1
Ćwiczenie 2
II canzonire można podzielić na dwie części. Dopasuj części cyklu do miejsc, w których występują. Odnosi się do wydarzeń po śmierci Laury. Możliwe odpowiedzi: Część I, Część II. Odnosi się do wydarzeń za życia Laury. Możliwe odpowiedzi: Część I, Część II. Obejmuje 266 utworów.. Możliwe odpowiedzi: Część I, Część II. Jest pełna rozpaczy, skarg na zły los, który pozbawił poetę natchnienia. Możliwe odpowiedzi: Część I, Część II. Przypomina pamiętnik ukochanego, w którym opisane są zarówno zapisy ze spotkań, jak i skargi na obojętność i nieczułość ukochanej. Możliwe odpowiedzi: Część I, Część II. Laura przedstawiona jest jako przewodniczka duchowa poety, której zadaniem jest doprowadzenie go do zbawienia i wiecznego szczęścia w niebie. Możliwe odpowiedzi: Część I, Część II