Prezentacja multimedialna
Il y a un nouvel enseignant à l’école. Regarde la présentation, lis les dialogues et écoute les enregistrements.
W szkole jest nowy nauczyciel. Obejrzyj prezentację, przeczytaj dialogi i posłuchaj nagrań.
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
Prezentacja multimedialna składa się z 10 slajdów. Na każdy slajd składa się mini‑komiks: zdjęcie postaci oraz przypisane im dymki z wypowiedziami, a także nagranie.
SLAJD 1
Zdjęcie przedstawia uśmiechniętego mężczyznę na tle mapy świata. Mężczyzna ma krótkie dredy oraz nosi okulary w wyrazistej oprawce. Ma na sobie jasny koszulkę i ciemną marynarkę.
Treść w dymku: Bonjour, je m’appelle Antoine Journal.
Treść nagrania: Bonjour, je m’appelle Antoine Journal.
SLAJD 2
Zdjęcie przedstawia wizerunek mężczyzny z poprzedniego slajdu wkomponowany w zdjęcie czwórki uczniów siedzących w ławkach szkolnych. Wszyscy uczniowie mają uniesione w górę dłonie.
Treści w dymkach:
Antoine Journal: Comment vous vous appelez ?
Dziewczynka z długimi włosami upiętymi w kok: Moi, je suis Mathilde.
Chłopiec w okularach w eleganckiej koszuli, kamizelce i muszce: Je m’appelle Nicolas.
Chłopiec w dłuższych włosach typu afro noszący rozpiętą koszulę nałożoną na jasną koszulkę: Moi, c’est Charles.
Dziewczynka o falowanych blond włosach związanych w dwa kuzynki nosząca białą koszulę i ciemną spódniczkę: Je suis Natalie.
Treść nagrania: Comment vous vous appelez ?
SLAJD 3
Zdjęcie przedstawia roześmianą dziewczynkę z dwoma długimi kucykami. Dziewczynka stoi na tle tablicy szkolnej. Ma na sobie białą koszulę z krótkim rękawem oraz czarną spódniczkę. Kciuki obu dłoni unosi do góry. Pod spodem przedstawiono dwa wizerunku – nauczyciela oraz dziewczynki o jasnych włosach o imieniu Natalie. Dialog rozpoczyna mężczyzna:
- Et elle ? Comment elle s’appelle ?
- Elle s’appelle Olive.
Treść nagrania: Et elle ? Comment elle s’appelle ?
SLAJD 4
Zdjęcie przedstawia chłopaka o brązowych, zaczesanych na bok włosach. Nastolatek stoi na tle szkolnej tablicy. Ma na sobie grubą, beżową bluzę z kapturem. Pod spodem znajduje się wizerunek nauczyciela oraz chłopaka o dłuższych włosach w stylu afro o imieniu Charles. Dialog rozpoczyna nauczyciel:
- Comment il s’appelle ?
- Lui, c’est Louis.
Treść nagrania: Comment il s’appelle ?
SLAJD 5
Zdjęcie przedstawia trzech chłopców zgromadzonych wokół jednej ławki szkolnej. Na każdego z nastolatków wskazuje strzałka z przypisanym imieniem:
François – strzałka wskazuje na chłopca o ciemnych włosach w stylu afro, które przewiązane są apaszką. Chłopak ma na sobie jasną koszulkę oraz rozpiętą, ciemną koszulę z kołnierzem.
Benoît – strzałka wskazuje na chłopaka o ciemnych, krótkich włosach. Nastolatek nosi jasną koszulę z kołnierzykiem.
Michel – strzałka wskazuje na chłopca o ciemnych, bardzo krótkich włosach. Nastolatek nosi jasną koszulkę i rozpinaną marynarkę.
Pod zdjęciem znajdują się wizerunki nauczyciela oraz dziewczynki o imieniu Olive. Dialog zaczyna nauczyciel:
- Ils s’appellent Charles, Nicolas et Michel ?
- Non, eux, ils s’appellent François, Benoît et Michel.
Treść nagrania: Ils s’appellent Charles, Nicolas et Michel ?
SLAJD 6
Zdjęcie przedstawia dwójkę uczniów siedzących w ławkach szkolnych – chłopca i dziewczynkę. Oboje mają uniesione w górę ręce. Z przodu siedzi dziewczynka w białej, eleganckiej koszuli. Dziewczynka ma długie, czarne włosy zaplecione w dwa warkocze. Za nią siedzi chłopiec w jasnej koszuli z kołnierzem. Ma krótkie ciemne włosy.
Pod zdjęciem znajdują się wizerunki nauczyciela oraz chłopca w muszce imieniem Nicolas. Dialog zaczyna nauczyciel:
- Elle s’appelle Nadine et il s’appelle Dan ?
- Oui, elle s’appelle Nadine et il s’appelle Dan.
Treść nagrania: Elle s’appelle Nadine et il s’appelle Dan ?
SLAJD 7
Zdjęcie przedstawia dwie dziewczynki siedzące w jednej ławce szkolnej. Dziewczynka po lewej stronie ma ciemne, proste włosy do ramion. Nosi pomarańczowy sweter. Dziewczynka po prawej stronie ma rude, proste, długie włosy. Nosi białą, elegancką bluzkę. Obie dziewczynki mają przed sobą pojemniki śniadaniowe, w których znajdują się kanapki.
Pod zdjęciem znajdują się wizerunki nauczyciela oraz dziewczynki imienie Mathilde. Dialog zaczyna nauczyciel:
- Comment elles s’appellent ?
- Elles s’appellent Margot et Adèle.
Treść nagrania: Comment elles s’appellent ?
SLAJD 8
Zdjęcie przedstawia kobietę o włosach krótkich włosach w stylu afro. Kobieta ma na sobie koszulę z kołnierzem w print w liski. Pod spodem znajdują się wizerunki trzech osób: nauczyciela, chłopca imieniem Nicolas oraz kobiety ze zdjęcia głównego. Do postaci przypisane są dymki ułożone w dialog:
- Comment vous vous appelez, madame ?
- C’est madame Emily Bouquet.
- Oui, je m’appelle Emily Bouquet.
Treść nagrania: Comment vous vous appelez, madame ?
SLAJD 9
Zdjęcie przedstawia mężczyznę o dłuższych, mocno kręconych włosach oraz ciemnym zaroście. Mężczyzna nosi okulary. Ma na sobie koszulę i biały fartuch laboratoryjny. Obok niego znajduje się dziewczynka w ochronnych goglach.
Pod zdjęciem znajdują się wizerunki Antoine’a Journal’a oraz nauczycielki Emily Bouquet. Dialog zaczyna Antoine.
- Il s’appelle monsieur Robert Petit ?
- Lui, c’est monsieur Léo Bernard.
Treść nagrania: Il s’appelle monsieur Robert Petit ?
SLAJD 10
Zdjęcie przedstawia dwójkę nastolatków przechadzających się przed szkołą. Po lewej stronie znajduje się chłopak o ciemnych włosach. Nastolatek nosi szary pulower, spor którego wystaje kołnierzyk koszuli. Obok niego idzie dziewczyna w żółtej kurtce oraz jeansach. Nastolatka ma bardzo długie, czarne włosy.
Pod spodem znajduje się wizerunek nauczyciela oraz pytanie: Vous vous appelez Raphaël et Alice Martin ?
Wspólny dymek do dwójki nastolatków: Oui, nous nous appelons Raphaël et Alice Martin.
Treść nagrania: Vous vous appelez Raphaël et Alice Martin ?
Comment ils s’appellent ? Fais correspondre les photographies avec les prénoms et les noms.
Jak oni się nazywają? Połącz fotografie z imionami i nazwiskami.
Mets dans l’ordre le dialogue.
Ułóż dialog w kolejności.
Fais correspondre les questions aux réponses.
Połącz pytania z odpowiedziami.
Tu es nouveau/nouvelle dans la classe. Tu salues les élèves et tu te présentes. Tu demandes les prénoms de tes nouveaux/nouvelles collègues. Écris les phrases.
Jesteś nowy/nowa w klasie. Witasz się z uczniami i przedstawiasz się. Pytasz o imiona nowych kolegów i nowe koleżanki. Zapisz zdania.