Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z drugą częścią wykładu prof. Tadeusza Gadacza, a następnie wyjaśnij różnicę między przekonaniami otwierającymi i zamykającymi. Podaj własne przykłady obu z nich.

R8AVIkMVinjtP
(Uzupełnij).
R1Y7BWEI0Enou
Film nawiązujący do treści materiału
Polecenie 2

Odpowiedz na pytanie, jak wspomniane w filmach „przekonania epokowe” wpływają na rozumienie świata (czy w ogóle wpływają)? Podaj przykłady słów, gestów lub zachowań, które dzisiaj interpretuje się inaczej niż we wcześniejszych epokach.

ReI4CnXLVDQ4d
(Uzupełnij).
R1CWmn44ZebKt
Ćwiczenie 1
Spośród poniższych określeń wybierz jedno, które najlepiej określa, czym są przekonania. Możliwe odpowiedzi: 1. Są to przeświadczenia, których nie da się naukowo udowodnić., 2. Są to idee pochodzące z intelektu., 3. Są to hipotezy możliwe do zweryfikowania na drodze doświadczenia., 4. Są to opinie ludzi wierzących., 5. Są to opinie ludzi niewierzących.
1
Ćwiczenie 2

Odpowiedz na pytanie, w jakich sytuacjach uruchamia się tzw. myślenie mitologiczne? Poszukaj własnego przykładu takiej sytuacji, a następnie opisz ją.

RCmg56Hev9S0h
(Uzupełnij).
Praca domowa

Napisz esej filozoficzny, w którym, odwołując się do wykładu prof. Tadeusza Gadacza oraz swojej wiedzy o hermeneutyce, odpowiesz na pytanie: czy człowiek jest w stanie zrozumieć drugiego człowieka?