Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z wykładem i zastanów, czy wszechobecne w świecie symulakry wpływają na zmianę sposobu postrzegania wolności. Uzasadnij swoją odpowiedź.

R1AgL7hY6VmZW
(Uzupełnij).
Rgl42n34PuyZe
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Wolność.
RwndNzwh5StHw1
Ćwiczenie 1
W swoim wykładzie prof. Gadacz mówi o dwóch przesądach związanych z wolnością. Przyporządkuj do tych przesądów argumenty przemawiające za ich nieprawdziwością. Wolność jest samowolą/wolność jako walka i spór Możliwe odpowiedzi: 1. Wzajemna współpraca prowadzi do obdarowania wolnością., 2. Wolność jest relacją międzyosobową., 3. Wolność apeluje do wolności innego., 4. Wzajemna współpraca prowadzi do obdarowania wolnością., 5. Wolność jest kategorią dialogiczną., 6. Wolność wymaga współpracy z innymi., 7. Wolność pojawia się, gdy inny pojawia się w naszym świecie., 8. Autentyczna wolność wypływa z najgłębszej głębi indywidualnej., 9. Do bycia wolnym prowadzi nauka współpracy. Wolność jako autonomia Możliwe odpowiedzi: 1. Wzajemna współpraca prowadzi do obdarowania wolnością., 2. Wolność jest relacją międzyosobową., 3. Wolność apeluje do wolności innego., 4. Wzajemna współpraca prowadzi do obdarowania wolnością., 5. Wolność jest kategorią dialogiczną., 6. Wolność wymaga współpracy z innymi., 7. Wolność pojawia się, gdy inny pojawia się w naszym świecie., 8. Autentyczna wolność wypływa z najgłębszej głębi indywidualnej., 9. Do bycia wolnym prowadzi nauka współpracy.
Polecenie 2

Wytłumacz, dlaczego wolność ma charakter relacyjny. Czy jesteś w stanie dostrzec relacyjność wolności w opisanym przez Baudrillarda Disneylandzie?

Rnnq3qeNeKBcO
(Uzupełnij).
Polecenie 3

Dlaczego wolność może być postrzegana jako przesąd lub mit? Podaj przykłady takiego myślenia o wolności i ustosunkuj się do nich.

RExwxqOgwryU4
(Uzupełnij).
R1M2LmO9rvNEN
Ćwiczenie 2
Znasz już teorię symulakrów Baudrillarda. Po wysłachaniu wykładu profesora Gadacza spróbuj uzupełnić poniższy tekst i zastanów się, która z idei wolności była najbliższa francuskiemu filozofowi. Baudrillard przeprowadza wstrząsającą analizę problematyki wolności w relacji Wschód – Zachód. Mówi o wolności jak o jednym z 1. towar, 2. mitem, 3. mit, 4. wirtualną, 5. symulakrum, 6. dóbr konsumpcyjnych czy jak o surowcu kopalnym. Ilustruje przemianę wolności w surowiec, w 1. towar, 2. mitem, 3. mit, 4. wirtualną, 5. symulakrum, 6. dóbr konsumpcyjnych. U źródeł tej refleksji Baudrillarda o wolności
leży silne przekonanie, że Zachód zamienił ją w 1. towar, 2. mitem, 3. mit, 4. wirtualną, 5. symulakrum, 6. dóbr konsumpcyjnych, że stała się ona wartością
1. towar, 2. mitem, 3. mit, 4. wirtualną, 5. symulakrum, 6. dóbr konsumpcyjnych i nie uczestniczy w żadnej formie transcendencji albo realnej wymiany. Wolność, o której pisze Baudrillard, jest zatem kolejnym 1. towar, 2. mitem, 3. mit, 4. wirtualną, 5. symulakrum, 6. dóbr konsumpcyjnych i jako 1. towar, 2. mitem, 3. mit, 4. wirtualną, 5. symulakrum, 6. dóbr konsumpcyjnych najlepiej ujmuje ją metaforyka wykorzystana do jej dekonstrukcji.
Ćwiczenie 2
RZLGYHsHoqX9V
Znasz już teorię symulakrów Baudrillarda. Po zapoznaniu się z wykładem prof. Gadacza spróbuj uzupełnić poniższy tekst i zastanów się, która z idei wolności była najbliższa francuskiemu filozofowi. Baudrillard głosił, że żyjemy w świecie, w którym nastąpiła nadprodukcja znaków, w efekcie czego istnieją już tylko (tu wybierz) 1. symulakrum, 2. mitem, 3. symulakry, 4. dóbr konsumpcyjnych, 5. towar, 6. wewnętrzne światy, 7. mit, które do niczego nie odsyłają, lecz tworzą własne 1. symulakrum, 2. mitem, 3. symulakry, 4. dóbr konsumpcyjnych, 5. towar, 6. wewnętrzne światy, 7. mit, które uważamy za naszą rzeczywistość. Baudrillard przeprowadza wstrząsającą analizę problematyki wolności. Mówi o wolności jak o jednym z (tu wybierz) 1. symulakrum, 2. mitem, 3. symulakry, 4. dóbr konsumpcyjnych, 5. towar, 6. wewnętrzne światy, 7. mit czy jak o surowcu kopalnym. Ilustruje przemianę wolności w surowiec, w (tu wybierz) 1. symulakrum, 2. mitem, 3. symulakry, 4. dóbr konsumpcyjnych, 5. towar, 6. wewnętrzne światy, 7. mit. U źródeł tej refleksji Baudrillarda o wolności leży silne przekonanie, że człowiek zamienił ją w (tu wybierz) 1. symulakrum, 2. mitem, 3. symulakry, 4. dóbr konsumpcyjnych, 5. towar, 6. wewnętrzne światy, 7. mit, że stała się ona {wartością
wirtualną} i nie uczestniczy w żadnej formie transcendencji albo realnej wymiany. Wolność, o której pisze Baudrillard, jest zatem kolejnym (tu wybierz) 1. symulakrum, 2. mitem, 3. symulakry, 4. dóbr konsumpcyjnych, 5. towar, 6. wewnętrzne światy, 7. mit i jako 1. symulakrum, 2. mitem, 3. symulakry, 4. dóbr konsumpcyjnych, 5. towar, 6. wewnętrzne światy, 7. mit najlepiej można ująć wolność metaforycznie i wskazać, jak została zdekonstruowana.