Uzupełnij tekst w taki sposób, by przedstawiał stanowisko stoików. Stoicy wyróżnili dwie pary podstawowych (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście. Były one najgorszymi wrogami człowieka. Pierwsza z nich to (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście, które uznawali za (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście. Druga para to (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście i obawa, traktowana przez stoików jako (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście. Przedstawiciele szkoły stoickiej twierdzili, że wyzbycie się tych uczuć leży w mocy (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście, którego oprócz mądrości wyróżnia (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście i niezłomność. Człowieka pozbawionego afektów nie jest w stanie dopaść strach przed (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście. Nie jest go również w stanie dotknąć (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście, a nawet wychwalana przez poetów (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście. Nie istnieje (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście, które wpłynie na jego pogodę ducha.
Uzupełnij tekst w taki sposób, by przedstawiał stanowisko stoików. Stoicy wyróżnili dwie pary podstawowych (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście. Były one najgorszymi wrogami człowieka. Pierwsza z nich to (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście, które uznawali za (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście. Druga para to (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście i obawa, traktowana przez stoików jako (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście. Przedstawiciele szkoły stoickiej twierdzili, że wyzbycie się tych uczuć leży w mocy (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście, którego oprócz mądrości wyróżnia (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście i niezłomność. Człowieka pozbawionego afektów nie jest w stanie dopaść strach przed (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście. Nie jest go również w stanie dotknąć (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście, a nawet wychwalana przez poetów (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście. Nie istnieje (tu wybierz) 1. utrata bliskich, 2. strach, 3. opanowanie, 4. afektów, 5. śmiercią lub cierpieniem, 6. odwaga, 7. człowieka rozumnego, 8. miłość, 9. pozorne męstwo, 10. pozorne zło, 11. każdego Greka, 12. odwaga i dzielność, 13. szczęście, 14. pozorny smutek, 15. podróż, 16. smutek, 17. ból, 18. cnót, 19. przyjemność i żądza, 20. bogiem, 21. pozorne dobro, 22. nieszczęście, które wpłynie na jego pogodę ducha.
Uzupełnij tekst w taki sposób, by przedstawiał stanowisko stoików.
bogiem, podróż, odwaga i dzielność, nieszczęście, każdego Greka, utrata bliskich, ból, śmiercią lub cierpieniem, pozorne męstwo, odwaga, człowieka rozumnego, strach, przyjemność i żądza, smutek, pozorne dobro, pozorny smutek, opanowanie, afektów, pozorne zło, cnót, szczęście, miłość
Stoicy wyróżnili dwie pary podstawowych ..................................................... Były one najgorszymi wrogami człowieka. Pierwsza z nich to ...................................................., które uznawali za ..................................................... Druga para to .................................................... i obawa, traktowana przez stoików jako ..................................................... Przedstawiciele szkoły stoickiej twierdzili, że wyzbycie się tych uczuć leży w mocy ...................................................., którego oprócz mądrości wyróżnia .................................................... i niezłomność. Człowieka pozbawionego afektów nie jest w stanie dopaść strach przed ..................................................... Nie jest go również w stanie dotknąć ...................................................., a nawet wychwalana przez poetów ..................................................... Nie istnieje ...................................................., które wpłynie na jego pogodę ducha.