Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
E-materiały do kształcenia zawodowego

E‑book do e‑materiału Dokumentacja procesu wiercenia

Organizacja i prowadzenie prac wiertniczych - Technik wiertnik 311707

bg‑gold

Rodzaje dokumentacji wiertniczej

E‑BOOK

2

Spis treści

1

Protokół kolaudacyjny

R1ENzZ4QCowfq

U góry protokołu znajduje się tabela, a w niej tytuł protokołu PROTOKÓŁ ODBIORU TECHNICZNEGO URZĄDZENIA WIERTNICZEGO lub SERWISOWEGO niepotrzebne skreślić Protokół podzielony jest na osiem części Pierwsza część Spisany w dniu: wykropkowane pole do wpisania daty Otwór: wykropkowane pole do wpisania nazwy otworu Miejscowość: wykropkowane pole do wpisania nazwy miejscowości Gmina: wykropkowane pole do wpisania nazwy gminy Powiat: wykropkowane pole do wpisania nazwy powiatu Województwo: wykropkowane pole do wpisania nazwy województwa Poczta: wykropkowane pole do wpisania miejscowości gdzie znajduje się poczta Współrzędne GPS: wykropkowane pole do wpisania współrzędnych GPS Okręgowy Urząd Górniczy w wykropkowane pole do wpisania miejscowości W związku z zakończeniem robót montażowych urządzenia wiertniczy lub serwisowy niepotrzebne skreślić Rodzaj/typ: wykropkowane pole do wpisania rodzaju ub typu usług Numer: wykropkowane pole do wpisania numeru robót Druga cześć Obecni: Przewodniczący Komisji Odbioru Technicznego wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwisko przewodniczącego Członkowie: punkt pierwszy Dokumentacja techniczno‑ruchowa wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka punkt drugi Zakres elektryczny wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka punkt trzeci Zakres mechaniczny wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka punkt czwarty Zakres wiertniczy lub serwisowy niepotrzebne skreślić wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka punkt piąty Zakres ochrony środowiska wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka punkt szósty Zakres robót przygotowawczych i montażowych wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka punkt siódmy Zakres BHP i ppoż. wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka punkt ósmy Kierujący pracami wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka punkt dziewiąty wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka trzecia część Komisja po zapoznaniu się z Planem Ruchu lub Projektem Robót niepotrzebne skreślić, stwierdza, że urządzenie wiertniczy lub serwisowy niepotrzebne skreślić oraz zaplecze techniczne i socjalne zostały skompletowane zgodnie z Planem Ruchu lub Projektem Robót niepotrzebne skreślić oraz dokumentacją urządzenia. Czwarta cześć Stwierdzone usterki i zalecenia Komisji Kolaudacyjnej: wykropkowane pole do wypisania stwierdzonych usterek, oraz innych zaleceń komisji kolaudacyjnej Piąta część Do usunięcia usterek zobowiązany jest: wykropkowane pole do wpisania danych osoby zobowiązanej do usunięcia usterek w terminie do dnia: wykropkowane pole do wpisania terminu w postaci daty dzień miesiąc i rok Część szósta Na miejscu stwierdzono wykonanie robót zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami wewnętrznymi wydanymi przez Kierownika Ruchu Zakładu Górniczego. Urządzenie wiertnicze*/serwisowe* oraz składniki tymczasowego zaplecza socjalno‑technicznego są bezpieczne pod względem BHP, ppoż. Oraz ochrony środowiska i można je eksploatować w stanie jakim zostały zmontowane i odebrane z uwzględnieniem uwag zawartych w punkcie IV niniejszego protokołu. Na podstawie komisyjnego sprawdzenia prawidłowości zmontowania urządzenia wiertniczy lub serwisowy niepotrzebne skreślić , zaplecza socjalnego i technicznego, Przewodniczący Komisji Odbioru Technicznego wnioskuje o zezwolenie na ruch urządzenia wiertniczy lub serwisowy niepotrzebne skreślić z dniem wykropkowane pole do wpisania daty dnia oraz po usunięciu usterek wymienionych w punkcie czwartym niniejszego protokołu. Na tym protokół zakończono i podpisano. Część siódma Obecni: Przewodniczący Komisji Odbioru Technicznego wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwisko przewodniczącego Członkowie: punkt pierwszy Dokumentacja techniczno‑ruchowa wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka punkt drugi Zakres elektryczny wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka punkt trzeci Zakres mechaniczny wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka punkt czwarty Zakres wiertniczy lub serwisowy niepotrzebne skreślić wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka punkt piąty Zakres ochrony środowiska wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka punkt szósty Zakres robót przygotowawczych i montażowych wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka punkt siódmy Zakres BHP i ppoż. wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka punkt ósmy Kierujący pracami wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka punkt dziewiąty wykropkowane pole do wpisania imienia i nazwiska członka Część ósma Stwierdzone przez Komisję Odbioru Technicznego usterki zostały usunięte wykropkowane pole na datę o podpis osoby kierującej pracami napis pod wykropkowanym polem data i podpis osoby kierującej pracami

Protokół odbioru technicznego urządzenia wiertniczego lub serwisowego
Źródło: GroMar Sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Plik PDF o rozmiarze 174.71 KB w języku polskim
R1eXQrgvpQYXC

Protokół odbioru technicznego urządzenia wiertniczego lub serwisowego
Źródło: GroMar Sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Plik PDF o rozmiarze 1.39 MB w języku polskim

Jest to dokument sporządzany przed rozpoczęciem wykonywania otworu wiertniczego, po zmontowaniu urządzenia wiertniczego, zaplecza technicznego i socjalnego urządzenia. Podpisany, bez uwag protokół kolaudacyjny jest dokumentem pozwalającym na rozpoczęcie pracy urządzenia wiertniczego.

W pierwszym dziele protokołu sprecyzowana jest data spisania protokołu, lokalizacja miejsca wykonywania prac wiertniczych, współrzędne GPS otworu oraz przyporządkowanie od Okręgowego Urzędu Górniczego.

W drugim dziale podany jest skład komisji kolaudacyjnej. Protokół kolaudacyjny sporządza Komisja Odbioru Technicznego urządzenia wiertniczego, w skład której wchodzą Przewodniczący Komisji oraz Członkowie, odpowiedzialni za poszczególne sektory techniczne i organizacyjne występujące na wiertni. Do takich sektorów należą zakres techniczny, elektryczny, wiertniczy, ochrony środowiska, prac przygotowawczych, BHP i ppoż. Pracę Komisji najczęściej koordynuje Kierownik urządzenia wiertniczego. Możliwe jest również uczestniczenie w pracach innych osób, np. obserwatorów z Wyższego Urzędu Górniczego.

Dział trzeci zawiera sentencje, która informuje o prawidłowym skompletowaniu wszystkich składowych urządzenia wiertniczego. Jeżeli Komisja Odbioru Technicznego stwierdzi usterki jest to odnotowywane w dziale czwartym, a do ich usunięcia zobowiązywana jest osoba wymieniona w dziale piątym. Sprecyzowana jest również data usunięcia usterek.

Dział szósty zawiera wniosek Przewodniczącego Komisji Odbioru Technicznego o zezwolenie na ruch urządzenia z dniem przeprowadzenia kolaudacji lub w określonym terminie, po usunięciu usterek.

Dział siódmy zawiera podpisy wszystkich osób biorących udział w kolaudacji.

Ostatni dział ósmy zawiera sentencje potwierdzającą usuniecie zauważonych usterek oraz podpis wraz z datą osoby odpowiedzialnej za ich usunięcie.

Podczas wykonywania kolaudacji przeprowadza się:

  • kontrolę urządzenia wiertniczego – zakres robót przygotowawczych i montażowych,

  • kontrolę urządzenia wiertniczego – zakres mechaniczny,

  • kontrolę urządzenia wiertniczego – zakres elektryczny,

  • kontrolę urządzenia wiertniczego – zakres wiertniczy,

  • kontrolę urządzenia wiertniczego – zakres BHP i ppoż.,

  • kontrolę urządzenia wiertniczego – zakres ochrony środowiska,

  • kontrolę urządzenia wiertniczego – zakres dokumentacji techniczno‑ruchowej,

  • kontrolę urządzenia wiertniczego – zakres innych urządzeń,

  • kontrolę pionowości masztu/wieżomasztu,

  • kontrolę systemu sporządzania i oczyszczania płuczki,

  • kontrolę systemu magazynowana płuczki i armatury płuczkowej,

  • kontrole szczelności armatury tłoczącej,

  • kontrolę poprawności montażu lamp przeciw‑wybuchowych,

  • kontrolę prawidłowego działania wyłączników krańcowych układu linowego,

  • kontrolę poprawności działania zaworów bezpieczeństwa pomp płuczkowych,

  • kontrole instalacji w budynkach zaplecza socjalnego.

Przeprowadzone kontrole, ze względu na zróżnicowany zakres różnią się procedurami. Każdorazowo po przeprowadzeniu kontroli kolejnego zakresu sporządza się odpowiedni protokół, który dołącza się do Protokołu Kolaudacyjnego. Jeżeli procedura kontrolna zakłada wykonanie np. próby ciśnieniowej, do protokołu należy dołączyć rekordograf (graficzny zapis przebiegu próby ciśnieniowej) z wykonanego testu.

Powiązane materiały multimedialne

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści