Przeczytaj
Qué materiales escolares conoces?
Jakie znasz przybory szkolne?
Lee el diálogo entre Sandra y Pablo. Luego ordena los materiales escolares que tienen.
Przeczytaj dialog między Sandrą i Pablem. Następnie uporządkuj przybory szkolne, które do nich należą.
¿Qué tienes en tu estuche?Sandra: Pablo, tengo clases de Matemáticas y necesitonecesito una reglaregla.
Pablo: Yo tengo una. TomaToma.
Sandra: Muchas gracias. Y tienes un bolígrafobolígrafo de color negronegro?
Pablo: A ver… en mi estucheestuche tengo un boli negronegro y un lápizlápiz.
Sandra: NecesitoNecesito un boli de color negro porque tengo un examen.
Pablo: Y tú, qué tienes en tu estucheestuche?
Sandra: Tengo un lápizlápiz verdeverde, un sacapuntassacapuntas pequeño, unas tijerastijeras y un pegamentopegamento amarilloamarillo.
Pablo: Son materiales para las clases de Arte?
Sandra: Sí. En mi mochilamochila tengo tres foliosfolios blancosblancos. Y tú, tienes cuadernoscuadernos y librolibros?
Pablo: Sí, tengo un cuaderno grande para las clases de Literatura y tres libros. Y tienes una gomagoma?
Sandra: Sí, claro. Aquí tienesAquí tienes.
Pablo: Gracias.
Źródło: Agata Siębida, ¿Qué tienes en tu estuche?, oprac. Eduexpert sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Escoge las frases verdaderas y falsas.
Wybierz zdania prawdziwe i fałszywe.
EL RINCÓN DE VOCABULARIO Y GRAMÁTICA
KĄCIK LEKSYKALNO‑GRAMATYCZNY
Mira las imágenes con los nombres de los materiales. Luego, relaciona las palabras en español con su significado en polaco.
Przyjrzyj się grafikom z nazwami przyborów szkolnych. Następnie połącz wyrazy po polsku z ich znaczeniem po hiszpańsku.
Analiza las imágenes con los nombres de los materiales. Luego, relaciona las palabras en español con su significado en polaco.
Przyjrzyj się grafikom z nazwami przyborów szkolnych. Następnie połącz wyrazy po polsku z ich znaczeniem po hiszpańsku.

Mira la imagen con los nombres de los colores. Luego, escribe el color adecuado.
Przyjrzyj się grafice z nazwami kolorów. Następnie napisz nazwę odpowiedniego koloru.
Analiza la imagen con los nombres de los colores. Luego, escribe el color adecuado.
Przeanalizuj grafikę z nazwami kolorów. Następnie napisz nazwę odpowiedniego koloru.
Plecaki są białe., 3. Plecak jest czarny.
Plecaki są czarne., 4. Plecak jest czerwony.
Plecaki są czerwone., 5. Plecak jest zielony.
Plecaki są zielone., 6. Plecak jest niebieski.
Plecaki są niebieskie., 7. Plecak jest żółty.
Plecaki są żółte., 8. Ołówek jest biały.
Ołówki są białe., 9. Ołówek jest czarny
Ołówki są czarne., 10. Ołówek jest czerwony.
Ołówki są czerwone., 11. Ołówek jest zielony.
Ołówki są zielone., 12. Ołówek jest niebieski.
Ołówki są niebieskie., 13. Ołówek jest żółty.
Ołówki są źółte.
Consulta la tabla y aprende las formas de los adjetivos posesivos.
Skorzystaj z tabeli, by poznać formy zaimków dzierżawczych.
twój piórnik
jego/jej książka
nasza książka
nasz plecak
wasz zeszyt
wasza linijka
ich długopis, 3. LICZBA MNOGA moje plecaki
twoje piórniki
jego/jej książki
nasze książki
nasze plecaki
wasze zeszyty
wasze linijki
ich długopisy, 4. Mój plecak jest duży.
Twój piórnik jest niebieski.
Nasze ołówki są zielone.
Wasze książki są małe.