bg‑azure
RPw2z8bxczQ7y
Ilustracja przedstawia twarz dziewczynki o imieniu Mia w kółeczku oraz słowa, które wypowiada: Books and films are super cool. Today at school we are talking about our favourite ones. And what books and films do you like most? Książki i filmy są super fajne. Dzisiaj w szkole opowiadamy o swoich ulubionych. A ty jakie książki i filmy lubisz najbardziej?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 1

Listen and repeat.RSX3I0NjF1sI7Listen and repeat.

Posłuchaj i powtórz.R13s7h0XAk3l5Posłuchaj i powtórz.

  1. R117asULbvZuZ
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

R1Vumac7Sv6xL
Nagranie dźwiękowe
  1. R10pcl8HZ3xOs
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

RLrMgz7nmFdpI
Nagranie dźwiękowe
  1. RFTZyxAk3nJzz
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

RpR10fF1NCZXF
Nagranie dźwiękowe
  1. Rdm2A8wBBw5p7
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

R3jKScmHTrQwL
Nagranie dźwiękowe
  1. Ri1fubCTKiuYJ
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

R11fSPY55igPz
Nagranie dźwiękowe
  1. R9EnfaicOSBeI
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

RHgnStvm0afT5
Nagranie dźwiękowe
  1. RvOBYztPKNOLH
    Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

RlAMa1V2NCanX
Nagranie dźwiękowe

Look, listen and read.RTtl3j0K32S3bLook, listen and read.

Popatrz, posłuchaj i przeczytaj.RjdxPMcTUp3PdPopatrz, posłuchaj i przeczytaj.

1
Monika Kozłowska
RRNtA9JTmfs6U1
Ilustracja przedstawia salę klasową, w której znajdują się dzieci w ławkach: Emily, Olivia, Mia, Patrick oraz pani Crow stojąca naprzeciw nich. Widoczna jest biała tablica na ścianie, mapa, regały na książki, ławki szkolne oraz zegar nad wejściem, wskazujący godzinę ósmą. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. Z lewej strony ilustracji znajduje się grafika mikrofonu oraz napis LISTEN . W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
RrzZiViyQMBcG
Ilustracja przedstawia salę klasową, w której znajdują się dzieci w ławkach: Emily, Olivia, Patrick oraz pani Crow, stojąca przed nimi. Widoczna jest biała tablica na ścianie, mapa, regały na książki, ławki szkolne oraz zegar nad wejściem, wskazujący godzinę ósmą. Za panią na tablicy ukazano statek piracki. Obok tablicy stoi Mia w czapce pirata. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. Z lewej strony ilustracji znajduje się grafika mikrofonu oraz napis LISTEN . W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
R1exTkzBrEnzi1
Ilustracja przedstawia salę klasową, w której znajdują się dzieci w ławkach: Emily, Mia, Patrick oraz pani Crow stojąca przed nimi. Widoczna jest biała tablica na ścianie, mapa, regały na książki, ławki szkolne oraz zegar nad wejściem, wskazujący godzinę ósmą. Za panią na tablicy ukazano kocioł, z którego ulatnia się zielony dymek. Obok tablicy stoi Olivia w czapce czarodzieja. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. Z lewej strony ilustracji znajduje się grafika mikrofonu oraz napis LISTEN .
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
R1O35HoIQCAyp1
Ilustracja przedstawia salę klasową, w której znajdują się dzieci w ławkach: Emily, Olivia, Mia oraz pani Crow stojąca przed nimi. Widoczna jest biała tablica na ścianie, mapa, regały na książki, ławki szkolne oraz zegar nad wejściem, wskazujący godzinę ósmą. Za panią na tablicy ukazano zamek królewski oraz dwa konie, na których siedzą król i królowa. Obok tablicy stoi Patrick w koronie i pelerynie. Pomiędzy bohaterami dochodzi do dialogu zapisanego w ponumerowanych chmurkach odchodzących od ich głów. Transkrypcja dialogu znajduje się pod ilustracją. Z lewej strony ilustracji znajduje się grafika mikrofonu oraz napis LISTEN .
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
1 Źródło: Monika Kozłowska, licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 2

Read and choose.REOsQviK9YQpARead and choose.

Przeczytaj i wybierz.RaC2xiE4oeKDOPrzeczytaj i wybierz.

RAIrrk3nITwTx
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 3

Choose the words.

Wybierz wyrazy.

R1CLg9XYOwB2y
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 3

Listen and choose.RAwWa49thZL7VListen and choose.

Posłuchaj i wybierz.R1TWZAlAvMflbPosłuchaj i wybierz.

Słownik

castles (castle)
castles (castle)

castles (castle)RteWeTCPyRNJxcastles (castle)

zamki (zamek)ROYm1Rt4kSKd1zamki (zamek)

crowns (crown)
crowns (crown)

crowns (crown)RV1uEXXOXGiREcrowns (crown)

korony (korona)R1B9naActopNKkorony (korona)

do magic tricks (do a magic trick)
do magic tricks (do a magic trick)

do magic tricks (do a magic trick)R1M8ZkjmPprj8do magic tricks (do a magic trick)

robią magiczne sztuczki (zrobić magiczną sztuczkę)R1RsHMXtqc6lprobią magiczne sztuczki (zrobić magiczną sztuczkę)

gold
gold

goldRpR10fF1NCZXFgold

złotoRdiEiIyZW1Dyazłoto

horses (horse)
horses (horse)

horses (horse)RCLsaTfZG8hoohorses (horse)

konie (koń)RvS9JxLpDlM3okonie (koń)

kings (king)
kings (king)

kings (king)R1HQEXwybRSPYkings (king)

królowie (król)RIdvXnxTiCTkYkrólowie (król)

know magic spells (know magic spell)
know magic spells (know magic spell)

know magic spells (know magic spell)RewTG2WnVIJlhknow magic spells (know magic spell)

znają magiczne zaklęcia (znać magiczne zaklęcie)R1PBf4Dt7ZZdDznają magiczne zaklęcia (znać magiczne zaklęcie)

magic potions (magic potion)
magic potions (magic potion)

magic potions (magic potion)RB7ibCuem5FCJmagic potions (magic potion)

magiczne mikstury (magiczna mikstura)R17CkR2cXpQJLmagiczne mikstury (magiczna mikstura)

parrots (parrot)
parrots (parrot)

parrots (parrot)RPuOYe23gUHm7parrots (parrot)

papugi (papuga)R1bWQPdV38iDRpapugi (papuga)

pirates (pirate)
pirates (pirate)

pirates (pirate)R1H0rws4JR6WGpirates (pirate)

piraci (pirat)RClhzf63cv2xipiraci (pirat)

ride
ride

rideR1bDvhQ5iRo4rride

jeździćRmqmytDWBTJZMjeździć

queens (queen)
queens (queen)

queens (queen)RcpfeZSFC6LK4queens (queen)

królowe (królowa)R5MUBMORJXGBMkrólowe (królowa)

sail
sail

sailR5acmlFZ5w1ORsail

żeglują (żeglować)RpB5fmaQJG5YDżeglują (żeglować)

ships (ship)
ships (ship)

ships (ship)R1WJhMMDKAU8Rships (ship)

statki (statek)R1VURXTcQyXetstatki (statek)

super powers (super power)
super powers (super power)

super powers (super power)RDgP06NndfrxBsuper powers (super power)

supermoce (supermoc)R1eIIXBjsLbFKsupermoce (supermoc)

talk
talk

talkRzSRuCVYBR8mStalk

rozmawiaćR10vCKFAbcSoorozmawiać

tell us about
tell us about

tell us aboutROToxe4y48R1wtell us about

opowiedzieć nam oRk1tOqu53WCQpopowiedzieć nam o

treasure
treasure

treasureRLrMgz7nmFdpItreasure

skarbReZ8vCZq98hnmskarb

What a beautiful castle!
What a beautiful castle!

What a beautiful castle!ReR4dOZvEC00HWhat a beautiful castle!

Co za piękny zamek!R1XS6btHbjjy1Co za piękny zamek!

witches (witch)
witches (witch)

witches (witch)R1UFmDU45G2X0witches (witch)

wiedźmy (wiedźma)R1SFxpECMF2xewiedźmy (wiedźma)

wizards (wizard)
wizards (wizard)

wizards (wizard)RvtdACeQc4faKwizards (wizard)

czarodzieje (czarodziej)RIUtzJ1O6wJDWczarodzieje (czarodziej)

Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0