Przedstawianie danych statystycznych
Wśród wszystkich pracowników firmy została przeprowadzona ankieta, która dotyczyła wyrażenia opinii na temat wyjazdu na wycieczkę pracowniczą w góry.
Do wyboru były trzy możliwe odpowiedzi: tak, nie wiem, nie. Uzyskane odpowiedzi zostały przedstawione w poniższej tabeli.
Możliwe odpowiedzi | Liczba odpowiedzi |
Tak | |
Nie wiem | |
Nie |
Przedstawmy te dane na diagramach słupkowych.
Przedstawmy te dane na diagramie kołowym procentowym.
W tym celu obliczmy liczbę wszystkich pracowników firmy.
W tej firmie pracuje osób.
Następnie obliczmy, jakim procentem wszystkich osób pracujących w tej firmie są osoby, które udzieliły poszczególnych odpowiedzi w ankiecie.
Odpowiedź: Tak
Odpowiedź: Nie wiem
Odpowiedź: Nie
Zatem osób odpowiedziało Tak, osób - Nie wiem, osób - Nie.
Następnie obliczmy miarę kątów środkowych, które odpowiadają poszczególnym wycinkom kołowym odpowiadającym poszczególnym rodzajom odpowiedzi.
Odpowiedź: Tak
Odpowiedź: Nie wiem
Odpowiedź: Nie
Na zakończenie pierwszego półrocza uczniowie dwóch klas pierwszych napisali test sprawdzający wiedzę i umiejętności z języka angielskiego. Uzyskane przez nich wyniki, w podziale na klasy, zostały przedstawione na diagramach kołowych.
W klasie do testu przystąpiło uczniów, w klasie uczniów.
Przedstawmy te dane na jednym diagramie słupkowym pionowym.
Obliczmy, ile osób otrzymało poszczególne oceny w każdej klasie.
Klasa :
ocena dopuszczająca:
ocena dostateczna:
ocena dobra:
ocena bardzo dobra:
ocena celująca:
Klasa :
ocena dopuszczająca:
ocena dostateczna:
ocena dobra:
ocena bardzo dobra:
RfXICxRA469Gi1
Na diagramie przedstawiono dane dotyczące zmian temperatury powietrza w ciągu doby.
Przedstaw te dane w postaci tabeli.
Na diagramie przedstawiono dane dotyczące zmian temperatury powietrza w ciągu doby.
Rozstrzygnij, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe
W pewnej szkole zorganizowano zbiórkę makulatury. Wszystkie klasy rywalizowały między sobą. Po zakończonej akcji organizatorzy przygotowali zestawienie wyników w tabeli oraz wyłonili zwycięzców.
Klasa | Liczba kilogramów makulatury | Uwagi |
miejsce | ||
miejsce | ||
miejsce | ||
Przedstaw te dane na diagramie słupkowym pionowym w podziale na wszystkie klasy.
Przedstaw te dane na diagramie słupkowym poziomym w podziale na klasy pierwsze, drugie, trzecie.
Ile kilogramów makulatury zebrano podczas tej zbiórki w całej szkole?
Które klasy spośród każdego poziomu klas przyniosły najmniej makulatury?
Czy klasy pierwsze i trzecie przyniosły łącznie więcej makulatury niż połowa całej makulatury zebranej w szkole?
O ile więcej kilogramów makulatury zebrała klasa w porównaniu z każdą z klas, które zajęły drugie i trzecie miejsce?
Jaki procent makulatury zebranej w całej szkole stanowi makulatura zebrana przez klasę ? Wynik zaokrąglij do
Na diagramie kołowym przedstawiono wyniki ankiety, która została przeprowadzona wśród studentów. Dotyczyła ona odpowiedzi na pytanie „Jak często korzystasz z Internetu?”
Ilu studentów korzysta z Internetu?
Na diagramie kołowym przedstawiono wyniki ankiety, która została przeprowadzona wśród studentów. Dotyczyła ona odpowiedzi na pytanie „Jak często korzystasz z Internetu?”
Ile razy więcej studentów korzysta z Internetu kilka razy dziennie niż nie korzysta?
Na diagramie kołowym przedstawiono wyniki ankiety, która została przeprowadzona wśród studentów. Dotyczyła ona odpowiedzi na pytanie „Jak często korzystasz z Internetu?”
O ilu więcej studentów korzysta z Internetu kilka razy w tygodniu niż kilka razy w miesiącu?
Na diagramie kołowym przedstawiono wyniki ankiety, która została przeprowadzona wśród studentów. Dotyczyła ona odpowiedzi na pytanie „Jak często korzystasz z Internetu?”
O ile procent więcej studentów korzysta z Internetu kilka razy dziennie niż nie korzysta wcale?
Na diagramie kołowym przedstawiono wyniki ankiety, która została przeprowadzona wśród studentów. Dotyczyła ona odpowiedzi na pytanie „Jak często korzystasz z Internetu?”
Jaki procent studentów korzystających z Internetu stanowią studenci korzystający z Internetu kilka razy w tygodniu? Wynik zaokrąglij do
Na diagramie kołowym przedstawiono wyniki ankiety, która została przeprowadzona wśród studentów. Dotyczyła ona odpowiedzi na pytanie „Jak często korzystasz z Internetu?”
Przedstaw te dane na diagramie słupkowym poziomym
W tabeli łodygowo‑listkowej przedstawiono dane dotyczące pomiarów masy ciała pewnej grupy osób.
Masa ciała w kilogramach | |
Przedstaw te dane na diagramie słupkowym pionowym oraz na diagramie kołowym, dzieląc masę ciała badanej grupy osób na poszczególne kategorie:
Jakie wartości masy ciała się powtarzały? Która z nich wystąpiła największą liczbę razy?
Ile osób zostało poddanych badaniu masy ciała?
Jaki procent badanej grupy osób stanowią osoby, których masa ciała jest liczbą parzystą?
Ile procent mniej jest osób o masie ciała w kategorii niż w kategorii - ?
W tabeli przedstawiono dane dotyczące liczby obejrzanych filmów przez cztery koleżanki: Anię, Basię, Martę oraz Zosię w okresie trzech miesięcy.
maj | czerwiec | lipiec | |
Ania | |||
Basia | |||
Marta | |||
Zosia |
Przedstaw te dane na jednym diagramie słupkowym pionowym.
Przedstaw na diagramie kołowym dane dotyczące liczby obejrzanych filmów w okresie tych trzech miesięcy.
W tabeli przedstawiono dane dotyczące liczby obejrzanych filmów przez cztery koleżanki: Anię, Basię, Martę oraz Zosię w okresie trzech miesięcy.
maj | czerwiec | lipiec | |
Ania | |||
Basia | |||
Marta | |||
Zosia |
Na diagramie przedstawiono dane dotyczące koloru oczu wśród wszystkich uczniów osobowej klasy.
Ilu jest w tej klasie uczniów, którzy mają brązowe oczy?
O ile procent więcej uczniów ma oczy niebieskie niż zielone?
O ile procent mniej uczniów ma oczy piwne niż brązowe?
Na diagramie kołowym przedstawiono dane dotyczące wyników wyborów na przewodniczącego szkoły, w których wzięło udział uczniów.
Przedstaw te dane na diagramie słupkowym poziomym.
Na diagramie słupkowym poziomym przedstawiono dane dotyczące powierzchni obszarów o szczególnych walorach przyrodniczych prawnie chronionych w Polsce w roku.
Przedstaw te dane na diagramie kołowym.
Na diagramie słupkowym poziomym przedstawiono dane dotyczące powierzchni obszarów o szczególnych walorach przyrodniczych prawnie chronionych w Polsce w roku.
Rozstrzygnij, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe.
Na diagramie słupkowym poziomym przedstawiono dane dotyczące nakładu książek i broszur w roku.
Źródło: Świat w liczbach
Przedstaw te dane na diagramie kołowym.
Na diagramie słupkowym poziomym przedstawiono dane dotyczące nakładu książek i broszur w roku.
Źródło: Świat w liczbach
Ile milionów egzemplarzy wynosił nakład książek i broszur ?
Na diagramie słupkowym poziomym przedstawiono dane dotyczące nakładu książek i broszur w roku.
Źródło: Świat w liczbach
O ile milionów większy był nakład książek wydanych przez wydawnictwa popularne niż naukowe?
Na diagramie słupkowym poziomym przedstawiono dane dotyczące nakładu książek i broszur w roku.
Źródło: Świat w liczbach
O ile procent większy jest nakład podręczników szkolnych niż podręczników dla szkół wyższych?
Na diagramie słupkowym poziomym przedstawiono dane dotyczące nakładu książek i broszur w roku.
Źródło: Świat w liczbach
Jaki procent wszystkich książek stanowią książki z literatury pięknej?