Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wskazówki do pracy z e‑materiałemWskazówki do pracy z e‑materiałem
Wymagania techniczneWymagania techniczne
1. Struktura e‑materiału
Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.
WprowadzenieWprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do kwalifikacji dla zawodu technik przemysłu mody, zakres tematyczny dotyczący metod i systemów produkcji w zakładach odzieżowych oraz opis budowy e‑materiału.
Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaje multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy z zakresu metody i systemów produkcji w zakładzie odzieżowym:
animację 3Danimację 3D,
film edukacyjnyfilm edukacyjny,
grę edukacyjnągrę edukacyjną.
Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu metod i systemów produkcji w zakładach odzieżowych.
Słownik pojęć dla e‑materiałuSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym e‑materiale.
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania objaśniają działanie materiałów oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
- Dobór systemów produkcji w zakładzie odzieżowym
Animacja 3D
- Metody organizacji produkcji odzieży
Film edukacyjny
- Rozmieszczenie stanowisk pracy w procesie produkcji odzieży
Gra edukacyjna
- Interaktywne materiały sprawdzające
- Słownik pojęć dla e-materiału
- Przewodnik dla nauczyciela
- Netografia i bibliografia
- Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
2. Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale zasoby: animacja 3D „Dobór systemów produkcji w zakładzie odzieżowym”, film edukacyjny „Metody organizacji produkcji” i gra edukacyjna „Rozmieszczenie stanowisk pracy w procesie produkcji odzieży” pomogą ci w przygotowaniu się do egzaminu zawodowego dla kwalifikacji MOD.11 ,,Organizacja procesów wytwarzania wyrobów odzieżowych” wyszczególnionej w zawodzie technik przemysłu mody.
Film edukacyjny, animacja i gra edukacyjna zawierają najistotniejsze informacje dotyczące typów, metod i systemów produkcji, wykorzystywanych w przemyśle odzieżowym.
Interaktywne materiały sprawdzające umożliwią ci zweryfikowanie wiedzy i otrzymanie szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej dotyczącej pozyskanych umiejętności w przypadku udzielenia poprawnej odpowiedzi lub otrzymania podpowiedzi w przypadku nieprawidłowego rozwiązania ćwiczenia.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
3. Wskazówki do pracy z e‑materiałem
E‑materiał służy do pracy zarówno w warunkach szkolnych, jak i domowych. Podczas samodzielnej pracy z niniejszym e‑materiałem możesz wykorzystać zawarte w nim multimedia do rozwiązania następujących zadań:
Animacja
Obejrzyj animację, a następnie wybierz jedno z poniższych zadań:
porównaj system taśmowy z systemem potokowym;
porównaj system taśmy sekcyjnej z systemem synchro.
Przygotuj porównanie w formie tabeli, zwróć uwagę na podobieństwa i różnice między systemami, a także na korzyści z ich stosowania dla konkretnych zakładów. Nie zapomnij również zwrócić uwagi na wady obu porównywanych rozwiązań.
Film
Obejrzyj film, a następnie wybierz dwa spośród podanych poniżej przykładów zakładów odzieżowych/pracowni krawieckich:
zakład zatrudniający 40 osób na stanowisku krawca/krawcowej, który otrzymał zamówienie na uszycie 250 sukienek w ciągu 10 dni;
pracownia krawiecka w operze, która zatrudnia 5 osób na stanowisku krawca/krawcowej, mająca zamówienie na uszycie 30 kostiumów do nowego przedstawienia w ciągu 30 dni;
zakład zatrudniający 100 osób na stanowisku krawca/krawcowej, który otrzymał zamówienie uszycia 500 par spodni w ciągu dwóch tygodni;
wzorcownia odzieżowa w zakładzie produkcyjnym średniej wielkości, zatrudniająca 3 osoby na stanowisku krawca/krawcowej, która otrzymała zamówienie na wykonanie wzorów 15 modeli z nowej kolekcji wiosenno‑letniej w ciągu 10 dni.
Dla każdego z wybranych przykładów:
określ typ produkcji i najlepszą – według ciebie – metodę organizacji produkcji odzieży;
przygotuj argumenty przemawiające za zastosowaniem wybranej przez ciebie metody organizacji produkcji odzieży dla konkretnych przykładów zakładów odzieżowych/pracowni krawieckich;
określ wady i zalety wybranych metod.
Gra edukacyjna
Wykorzystaj grę edukacyjną do sprawdzenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu doboru metod i systemów produkcji odzieży.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
4. Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z przewodnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows 7 lub nowszy
OS X 10.11.6 lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji 69.0.3497.100
Firefox w wersji 62.0.2
Safari w wersji 11.1
Opera w wersji 55.0.2994.44
Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0
Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124
Urządzenia mobilne:
2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści