Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
E-materiały do kształcenia zawodowego

Metody i systemy produkcji w zakładzie odzieżowym

MOD.11. Organizacja procesów wytwarzania wyrobów odzieżowych - technik przemysłu mody 311941

Przewodnik dla uczącego się

5

Spis treści

  1. Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

  2. Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?

  3. Wskazówki do pracy z e‑materiałemWskazówki do pracy z e‑materiałem

  4. Wymagania techniczneWymagania techniczne

1

1. Struktura e‑materiału

Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.

WprowadzenieDj2OZZrRQWprowadzenie

Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do kwalifikacji dla zawodu technik przemysłu mody, zakres tematyczny dotyczący metod i systemów produkcji w zakładach odzieżowych oraz opis budowy e‑materiału.

Materiały multimedialne

Zawierają różnego rodzaje multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy z zakresu metody i systemów produkcji w zakładzie odzieżowym:

Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzająceDT9MO9dbNInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu metod i systemów produkcji w zakładach odzieżowych.

  • Słownik pojęć dla e‑materiałuDek0aYMQOSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym e‑materiale.

  • Przewodnik dla nauczycielaD18A3mb8nPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięD19Am54mDPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaDeH0Omcg4Netografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaD2e2qcemfInstrukcja użytkowania objaśniają działanie materiałów oraz poszczególnych jego elementów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

2. Jak korzystać z e‑materiału?

Opracowane w tym e‑materiale zasoby: animacja 3D „Dobór systemów produkcji w zakładzie odzieżowym”, film edukacyjny „Metody organizacji produkcji” i gra edukacyjna „Rozmieszczenie stanowisk pracy w procesie produkcji odzieży” pomogą ci w przygotowaniu się do egzaminu zawodowego dla kwalifikacji MOD.11 ,,Organizacja procesów wytwarzania wyrobów odzieżowych” wyszczególnionej w zawodzie technik przemysłu mody.

Film edukacyjny, animacja i gra edukacyjna zawierają najistotniejsze informacje dotyczące typów, metod i systemów produkcji, wykorzystywanych w przemyśle odzieżowym.

Interaktywne materiały sprawdzające umożliwią ci zweryfikowanie wiedzy i otrzymanie szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej dotyczącej pozyskanych umiejętności w przypadku udzielenia poprawnej odpowiedzi lub otrzymania podpowiedzi w przypadku nieprawidłowego rozwiązania ćwiczenia.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

3. Wskazówki do pracy z e‑materiałem

E‑materiał służy do pracy zarówno w warunkach szkolnych, jak i domowych. Podczas samodzielnej pracy z niniejszym e‑materiałem możesz wykorzystać zawarte w nim multimedia do rozwiązania następujących zadań:

Animacja

Obejrzyj animację, a następnie wybierz jedno z poniższych zadań:

  • porównaj system taśmowy z systemem potokowym;

  • porównaj system taśmy sekcyjnej z systemem synchro.

Przygotuj porównanie w formie tabeli, zwróć uwagę na podobieństwa i różnice między systemami, a także na korzyści z ich stosowania dla konkretnych zakładów. Nie zapomnij również zwrócić uwagi na wady obu porównywanych rozwiązań.

Film

Obejrzyj film, a następnie wybierz dwa spośród podanych poniżej przykładów zakładów odzieżowych/pracowni krawieckich:

  • zakład zatrudniający 40 osób na stanowisku krawca/krawcowej, który otrzymał zamówienie na uszycie 250 sukienek w ciągu 10 dni;

  • pracownia krawiecka w operze, która zatrudnia 5 osób na stanowisku krawca/krawcowej, mająca zamówienie na uszycie 30 kostiumów do nowego przedstawienia w ciągu 30 dni;

  • zakład zatrudniający 100 osób na stanowisku krawca/krawcowej, który otrzymał zamówienie uszycia 500 par spodni w ciągu dwóch tygodni;

  • wzorcownia odzieżowa w zakładzie produkcyjnym średniej wielkości, zatrudniająca 3 osoby na stanowisku krawca/krawcowej, która otrzymała zamówienie na wykonanie wzorów 15 modeli z nowej kolekcji wiosenno‑letniej w ciągu 10 dni.

Dla każdego z wybranych przykładów:

  • określ typ produkcji i najlepszą – według ciebie – metodę organizacji produkcji odzieży;

  • przygotuj argumenty przemawiające za zastosowaniem wybranej przez ciebie metody organizacji produkcji odzieży dla konkretnych przykładów zakładów odzieżowych/pracowni krawieckich;

  • określ wady i zalety wybranych metod.

Gra edukacyjna

Wykorzystaj grę edukacyjną do sprawdzenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu doboru metod i systemów produkcji odzieży.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

4

4. Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z przewodnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy

  • OS X 10.11.6 lub nowszy

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100

  • Firefox w wersji 62.0.2

  • Safari w wersji 11.1

  • Opera w wersji 55.0.2994.44

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124

Urządzenia mobilne:

  • 2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści