Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e- materiału?Jak korzystać z e- materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑materiału
1. Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny, opis budowy e‑materiału.
2. Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. E‑materiał „Klasyfikacja pojazdów motocyklowych” składa się z trzech materiałów multimedialnych:
Wizualizacja modelu w grafice 3D
Pojazdy motocyklowe
Wizualizacja modelu w grafice 3DPojazdy motocyklowe
przedstawia wygląd oraz charakterystyczne cechy poszczególnych pojazdów motocyklowych w zależności od ich przeznaczenia.Galeria zdjęć
Rodzaje pojazdów motocyklowych
Galeria zdjęćRodzaje pojazdów motocyklowych
zawiera zdjęcia przedstawiające różne typy pojazdów motocyklowych.Schemat interaktywny
Podział pojazdów motocyklowych
Schemat interaktywnyPodział pojazdów motocyklowych
prezentuje podział pojazdów motocyklowych ze względu na ich budowę oraz przeznaczenie. Omawiane są tutaj cechy charakterystyczne, przeznaczenie pojazdu oraz przykładowe modele różnych producentów.
3. Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzające
Interaktywne materiały sprawdzające
pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.Słownik pojęć dla e‑materiału
Słownik pojęć dla e‑materiału
zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.Przewodnik dla nauczyciela
Przewodnik dla nauczyciela
zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.Przewodnik dla uczącego się
Przewodnik dla uczącego się
zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.Netografia i bibliografia
Netografia i bibliografia
stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.Instrukcja użytkowania
Instrukcja użytkowania
objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
E‑materiał służy do pracy zarówno w warunkach szkolnych, jak i domowych. Podczas samodzielnej pracy z niniejszym e‑materiałem możesz wykorzystać zawarte w nim multimedia do rozwiązania różnorodnych problemów i zadań, a także do przygotowania się do egzaminu zawodowego.
Wizualizacja modelu w grafice 3D „Pojazdy motocyklowe”
Dzięki wizualizacji modelu w grafice 3D zapoznasz się z wyglądem oraz charakterystyką poszczególnych pojazdów motocyklowych. Będziesz też mógł zobaczyć każdy pojazd w pełnej perspektywie.
Galeria zdjęć „Rodzaje pojazdów motocyklowych”
Galeria zdjęć pozwoli Ci na zapoznanie się z wyglądem pojazdów na podstawie zdjęć.
Schemat interaktywny „Podział pojazdów motocyklowych”
Schemat interaktywny wskaże najbardziej charakterystyczne cechy każdego z pojazdów oraz przedstawi przykłady konkretnych modeli motocykli.
Interaktywne materiały sprawdzające
Każdy z materiałów multimedialnych jest powiązany z odpowiednio dobranymi ćwiczeniami: wykonaj je, aby sprawdzić swoją wiedzę po uważnym zapoznaniu się z multimedium. Możesz także najpierw zaznajomić się kolejno ze wszystkimi materiałami multimedialnymi i dopiero później wykonać wszystkie ćwiczenia. Ponadto każde ćwiczenie zawiera informację zwrotną, która podpowie Ci, co już wiesz, a jaką wiedzę należy jeszcze uzupełnić.
Słownik
Zawiera wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e‑materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.
Netografia i bibliografia
Warto patrzeć szerzej i zapoznać się ze źródłami, na podstawie których przygotowano ten e‑materiał. Znajdziesz je w zakładce Netografia i bibliografia. Zaglądając do podanych tam źródeł będziesz mógł pogłębiać i doskonalić wiedzę na temat diagnozowania, obsługi i naprawy pojazdów motocyklowych.
Na co zwrócić uwagę?
Najpierw przejrzyj cały e‑materiał i zastanów się, co z tego materiału jest według Ciebie najważniejsze, co przede wszystkim masz opanować. Nie wiesz tego? Dopytaj nauczyciela. Obejrzyj wizualizację modeli w grafice 3D, galerię zdjęć i schemat interaktywny. Szukaj czegoś, co Cię zainteresuje i skupi Twoją uwagę. Zapisz to jako ważne i dodaj do planu uczenia się (warto go zrobić).
Spróbuj opracować mapę mentalną całego e‑materiału, którego chcesz się nauczyć. Pamiętaj o swoich preferencjach dotyczących stylów uczenia się. Jeśli wolisz wyzwania, zacznij od materiałów sprawdzających, a potem zdobywaj informacje z innych źródeł w tym e‑materiale. Jeśli jednak lubisz pogłębiać wiedzę, lepszym początkiem będzie grafika 3D i schemat interaktywny. Na koniec sprawdzisz się w interaktywnych materiałach sprawdzających.
Dociekaj; jeśli masz pytanie, szukaj odpowiedzi na nie w e‑materiale lub – jeśli tam jej nie ma – w Internecie. Taka dociekliwość pomoże również znaleźć ciekawostki w każdym temacie.
Poznawaj tematy osobno, nie wszystkie na raz, np. najpierw zagadnienie „motocykli crossowych”. Po zapoznaniu się z nim opowiedz własnymi słowami, czego się nauczyłeś lub o czym był materiał, wyobrażając sobie, że jesteś na scenie lub egzaminie.
Bardzo ważne jest, aby robić przerwy w nauce. Zrób herbatę, wyjrzyj przez okno, idź na krótki spacer. Nie zaglądaj w tym czasie do smartfona lub Internetu. To ma być przerwa dla mózgu od bodźców! Nie trać czasu odpoczynku na przełączanie się pomiędzy źródłami wiedzy o świecie i rozpraszaczami.
Dyskutuj z innymi, bo nic tak nie pomaga utrwalać i poszerzać swojej wiedzy. Po obejrzeniu, przeanalizowaniu materiału porozmawiaj o nim z innymi. Porównajcie notatki i uzupełnijcie luki.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows lub nowszy
OS X lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji
Firefox w wersji
Safari w wersji
Opera w wersji
Microsoft Edge w wersji
Internet Explorer w wersji
Urządzenia mobilne:
RAM iPhone/iPad z systemem iOS lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium (lub nowszym) np. Chrome , Samsung Browser , szerokość co najmniej
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści