E-materiały do kształcenia zawodowego

Prefabrykacja sekcji, montaż bloków i sekcji kadłuba jednostek pływających

TWO.03. Wykonywanie i montaż elementów kadłuba jednostek pływających – monter kadłubów jednostek pływających 721406, technik budowy jednostek pływających 311942

bg‑blue

Przewodnik dla uczącego się

4

Spis treści

Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

Jak korzystać z e‑materiałuJak korzystać z e‑materiału

Wymagania techniczneWymagania techniczne

1

Struktura e‑materiału

1. Wprowadzenie

WprowadzenieDbcvvq6zWWprowadzenie przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.

2. Materiały multimedialne

Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. Zasób „Prefabrykacja sekcji płaskiej”DmOYcnnJG„Prefabrykacja sekcji płaskiej” to atlas interaktywny, który przedstawia proces prefabrykacji sekcji płaskiej. Pierwszy rozdział przybliża sczepianie blach, drugi – spawanie płyt z jednej strony, trzeci – spawanie płyt z drugiej strony, czwarty – trasowanie usztywnień, piąty – spawanie usztywnień I rzędu, szósty – spawanie usztywnień II rzędu. Zasób „Budowa sekcji przestrzennej”DHCyguuQJ„Budowa sekcji przestrzennej” to animacja w grafice 2D i 3D, która przedstawia budowę dna podwójnego. Zasób „Montaż bloków'Dv3UVShny„Montaż bloków' to również animacja. Przedstawia montaż bloków jednostki okrętowej. Zasób „Płaty, sekcje, bloki – budowa i montaż”DPHz3hGUW„Płaty, sekcje, bloki – budowa i montaż” to gra edukacyjna pozwala sprawdzić wiedzę z zakresu prefabrykacji sekcji, montażu bloków i sekcji kadłuba jednostek pływających.

3. Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzająceDRInLy40tInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.

  • Słownik pojęć dla e‑materiałuD1FPONuP2Słownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.

  • Przewodnik dla nauczycielaDtkzpfnWqPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięD1GDasDFAPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaDcgApTVnTNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaDkVy2NYrXInstrukcja użytkowania objaśnia działanie materiału oraz poszczególnych jego elementów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

Jak korzystać z e‑materiału

Opracowane w tym e‑materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające i słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie monter kadłubów jednostek pływających.

Multimedia w tym materiale to atlas interaktywny, dwie animacje i gra edukacyjna. Przybliżają one tematykę prefabrykacji sekcji i montażu bloków i sekcji kadłuba jednostek pływających. Na podstawie atlasu i/lub animacji możesz wykonać oś czasu z zamieszczonymi na niej czynnościami wykonywanymi podczas danego procesu. Do każdego z punktów wypisz 2‑3 kluczowe informacje na jego temat. Jeśli już uznasz, że dobrze znasz etapy budowy i montażu, spróbuj zagrać w grę edukacyjną. Ma ona postać quizu sprawdzającego wiedzę. Jeśli z będziesz mieć kłopot z odpowiedzią na którekolwiek z pytań, to zanotuj je sobie i później poszukaj informacji w atlasie i animacjach lub w internecie.

Na podstawie atlasu i animacji możesz wykonać fiszki z pytaniami na jednej stronie i odpowiedziami na drugiej. Zapisz informacje, które wydają Ci się najważniejsze, oraz te, które sprawiły Ci najwięcej kłopotu. Takie fiszki będą stanowić dobrą bazę powtórkową przed egzaminem czy sprawdzianem.

Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają samodzielne sprawdzenie poziomu wiedzy oraz przyswojenia informacji zawartych w multimediach. Ponadto każde ćwiczenie posiada informację zwrotną, dzięki której będziesz wiedzieć, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić. Ćwiczenia znajdują się w tematycznych zakładkach. Ułatwi Ci to porządkowanie wiedzy. Niektóre z ćwiczeń mogą wydawać Ci się trudniejsze, podczas ich wykonywania skorzystaj ze słownika pojęć dla e‑materiału.

słowniku pojęć dla e‑materiału zawarte są wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e‑materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach. Jeśli dane zagadnienie wyjątkowo Cię zainteresuje, możesz stworzyć dodatkowe, szczegółowe hasła do słownika, staną się dodatkowym elementem Twojej notatki wizualnej lub tradycyjnej.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych materiałów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy

  • OS X 10.11.6 lub nowszy

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100

  • Firefox w wersji 62.0.2

  • Safari w wersji 11.1

  • Opera w wersji 55.0.2994.44

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124

Urządzenia mobilne:

  • 2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści