Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑materiału
Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.
1. Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
2. Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaje multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. Materiał „Magazyn centralny” składa się z czterech materiałów multimedialnych.
Grafika interaktywnaGrafika interaktywna - przedstawia ustrukturyzowane informacje na temat obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie handlowym, w magazynie, instrukcję przechowywania towarów spożywczych i przemysłowych, dokumenty magazynowania i transportowania towarów i opakowań, przykładowe oprogramowanie magazynowe do realizacji zadań. Przeanalizuj dostępne materiały multimedialne. Wypisz najważniejsze zagadnienia dotyczące dokumentacji magazynu centralnego. na jednej stronie kartki wpisz te pojęcia, terminy które już rozumiesz i potrafisz wyjaśnić. Na drugiej zagadnienia do wyjaśnienia, które jeszcze sprawiają Ci problemy, trzecia kartka to zagadnienia zupełnie niezrozumiałe.
Wycieczka wirtualnaWycieczka wirtualna - przedstawia magazyny centralne firmy handlowej. Wskaż najważniejsze strefy, kluczowe dla jego funkcjonowania. Zastanów się, czy potrafisz odpowiedzieć na pytanie, jaka jest różnica między strefą załadunku a strefą przyjęcia towaru. Czy gdybyś miał taką moc i możliwość stworzyłbyś jeszcze jakieś dodatkowe strefy ważne dla funkcjonowania takiego magazynu?
Film edukacyjnyFilm edukacyjny - Przygotowywanie wysyłki towarów - przedstawia metody i wykorzystywane technologie ułatwiające przygotowanie wysyłki towarów.
Wizualizacja modelu w grafice 3DWizualizacja modelu w grafice 3D - jest podzielona na dwie części i przedstawia przygotowane do wysyłki palety, półpalety, rol‑palety, kontenery izotermiczne etc. z wykorzystaniem grafiki 3D.
3. Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu podstawowych pojęć z zakresu gospodarki magazynowej.
Słownik pojęć dla e‑materiałuSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑zasobu w ramach pracy dydaktycznej.
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑zasobu w ramach samodzielnej nauki.
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑zasób.
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania objaśnia działanie zasobu oraz poszczególnych jego elementów.
Spis treści e‑materiału
- Wprowadzenie
- Dokumentacja magazynu centralnego
Grafika interaktywna
- Magazyny centralne firmy handlowej
Wycieczka wirtualna
- Przygotowanie wysyłki towarów
Film edukacyjny
- Nośniki wykorzystywane do kompletacji i transportu wysyłek
Wizualizacja
- Urządzenia i przedmioty stosowane do kompletacji i transportu wysyłek
Wizualizacja
- Interaktywne materiały sprawdzające
- Słownik pojęć dla e-materiału
- Przewodnik dla nauczyciela
- Netografia i bibliografia
- Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia i ćwiczenia mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz pracy w zawodzie technik handlowiec.
Grafika interaktywna, wycieczka wirtualna, film edukacyjny oraz wizualizacja modelu w grafice 3D gromadzą najistotniejsze informacje z zakresu pojęć używanych w handlu. Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają zweryfikowanie poziomu własnej wiedzy i uzyskania szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej.
Obejrzyj film edukacyjny ,,Przygotowywanie wysyłki towarów”, który zawiera opis czynności od przyjęcia zamówienia do wystawienia dokumentów sprzedażowych. Pomiędzy nimi jest kilka etapów pośrednich. Opisz je oraz wskaż, jakie kompetencje są wymagane w zależności od etapu, którego dotyczy dana czynność lub działanie. Przykładowo, czynność związana z przyjęciem zamówienia od klienta wymaga od pracownika skrupulatności, ale też grzeczności i kultury, by nie zniechęcić potencjalnego nabywcy. Nazwij i przeanalizuj poszczególnie etapy związane z przygotowaniem wysyłki, opisz preferowane kompetencje związane z wykonywanymi czynności i zadaniami zawodowymi. To ćwiczenie ułatwi Ci wstępne zapoznanie z materiałem.
Za pomocą mapy myśli przedstaw najważniejsze ogniwa w procesie przygotowywania wysyłki towarów. Spróbuj przedstawić poszczególnie ogniwa, nie używając słów.
Obejrzyj dostępne materiały multimedialne. Na podstawie każdego z nich wybierz po pięć najważniejszych Twoim zdaniem pojęć, terminów dla prezentowanej problematyki. Swój wybór uzasadnij, przyjmując za kryterium wagę tych zagadnień dla funkcjonowania magazynu centralnego.
Wyobraź sobie, że zostałeś kierownikiem odpowiedzialnym za wysyłkę towarów. Powinieneś przeszkolić nowego pracownika odpowiedzialnego za kompletację zamówienia. Przygotuj na podstawie materiału multimedialnego krótki instruktaż stanowiskowy, w którym zwrócisz uwagę na teoretyczny i praktyczny aspekt tej pracy.
Kolejne zadanie będzie polegało na przesłaniu do klienta wyjaśnienia w związku z opóźnieniem realizacji zamówienia. Jesteś pracownikiem odpowiedzialnym za przyjęcie zlecenia. Z przyczyn niezależnych od firmy nastąpiło przesunięcie terminu wykonania zamówienia. Zwróć uwagę na formy grzecznościowe, wskazanie przyczyn zaistniałego zdarzenia. Wykorzystaj argumenty racjonalne i emocjonalne.
Po zapoznaniu się z materiami multimedialnymi wypisz pojęcia i zagadnienia, które nie są dla Ciebie zrozumiałe. Staraj się w trakcie kolejnych lekcji oraz na podstawie innych dostępnych źródeł zebrać informacje w celu wyjaśnienia niejasnych kwestii.
Po zapoznaniu się z multimediami wyślij do kolegi informację w formie smsa lub e‑maila na temat najciekawszego, Twoim zdaniem, materiału multimedialnego dostępnego w e‑materiale. Podaj co najmniej 5 argumentów uzasadniających wybór.
Wyszukaj w internecie informacji na temat największych magazynów funkcjonujących na polskim rynku. Czy posiadają jakieś wspólne cechy, oprócz wielkości, które decydują o ich wyjątkowej pozycji na rynku?
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows 7 lub nowszy
OS X 10.11.6 lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji 69.0.3497.100
Firefox w wersji 62.0.2
Safari w wersji 11.1
Opera w wersji 55.0.2994.44
Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0
Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124
Urządzenia mobilne:
2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści