E-materiały do kształcenia zawodowego

Węzły technologiczne wyrobów odzieżowych

MOD.11. Organizacja procesów wytwarzania wyrobów odzieżowych – technik przemysłu mody 311941

Przewodnik dla uczącego się

5

Spis treści

  1. Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

  2. Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?

  3. Wymagania techniczneWymagania techniczne

1

1. Struktura e‑materiału

Niniejszy e‑zasób składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.

1.1. Wprowadzenie

Przedstawia podstawowe informacje o e‑zasobie, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑zasobu.

1.2. Materiały multimedialne

Zawierają różnego rodzaje multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy, takie jak:

Film instruktażowy ,,Rysunki graficzne węzłów technologicznych wyrobów odzieżowych” przedstawia określenie nazwy zawodu oraz kompetencje technika przemysłu mody. W tym filmie jest przedstawiona chronologia powstawania różnych rysunków graficznych węzłów technologicznych wybranych elementów wyrobu odzieżowego, tj. szwy, kieszenie, kołnierze, zapięcia i mankiety. Poza tym w filmie zaprezentowane są zasady wykonywania rysunków węzłów technologicznych wyrobów odzieżowych; omówienie poszczególnych elementów i ich symboliki (oznaczenia), tj. materiał, prawa strona, podklejenie materiału, fragment wyrobu itp. Poza tym pokazana jest dokumentacja związana z wykonywaniem czynności zawodowych: rysunki modelowe i rysunki techniczne różnych wyrobów odzieżowych, np. spódnica, spodnie, bluzka, sukienka, żakiet lub ich elementów np. kołnierz, mankiet, kieszeń – niezbędne do wykonania rysunków graficznych wyrobów odzieżowych.

Animacja ,,Chronologiczne zestawienie czynności na podstawie rysunku modelowego i opisu” przedstawia opis modelu, zestawienie elementów składowych oraz chronologiczne zastawienie czynności procesu wykonania bluzy.

1.3. Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzająceDp1ePfmX4Interaktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu metod i systemów produkcji wyrobów odzieżowych.

  • Słownik pojęć dla e‑materiałuDaLi4S1eFSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym e‑materiale.

  • Przewodnik dla nauczycielaDLy44YRE4Przewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięD9wsUT285Przewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaD6twFGnF7Netografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaDfHSfKsa0Instrukcja użytkowania objaśniają działanie materiałów oraz poszczególnych jego elementów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

2. Jak korzystać z e‑materiału?

Opracowane w tym e‑materiale zasoby: animacja „Chronologiczne zestawienie czynności na podstawie rysunku modelowego i opisu” i film instruktażowy ,,Rysunki graficzne węzłów technologicznych wyrobów odzieżowych” pomogą ci w przygotowaniu się do egzaminu zawodowego dla kwalifikacji MOD.11 ,,Organizacja procesów wytwarzania wyrobów odzieżowych” wyszczególnionej w zawodzie technik przemysłu mody.

Interaktywne materiały sprawdzające umożliwią ci zweryfikowanie wiedzy i otrzymanie szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej dotyczącej pozyskanych umiejętności w przypadku udzielenia poprawnej odpowiedzi lub otrzymania podpowiedzi w przypadku nieprawidłowego rozwiązania ćwiczenia.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

3. Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy

  • OS X 10.11.6 lub nowszy

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100

  • Firefox w wersji 62.0.2

  • Safari w wersji 11.1

  • Opera w wersji 55.0.2994.44

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124

Urządzenia mobilne:

  • 2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści