Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑materiału
Prezentowany e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.
Wprowadzenie
Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. Wizualizacja modelu w grafice 3D
Przedstawienie pracy przewodu wiertniczego w trakcie wiercenia otworu,
Wizualizacja modelu w grafice 3DPrzedstawienie pracy przewodu wiertniczego w trakcie wiercenia otworu,
. Film edukacyjnyOdczyty wskazań przyrządów kontrolno‑pomiarowych rejestrujących wskaźniki i parametry wiercenia
Film edukacyjnyOdczyty wskazań przyrządów kontrolno‑pomiarowych rejestrujących wskaźniki i parametry wiercenia
. Atlas interaktywnyDolny zestaw przewodu wiertniczego uwzględniający różne typy połączeń gwintowych oraz narzędzi wiercących
Atlas interaktywnyDolny zestaw przewodu wiertniczego uwzględniający różne typy połączeń gwintowych oraz narzędzi wiercących
.Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzające
Interaktywne materiały sprawdzające
pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.Słownik pojęć dla e‑materiału
Słownik pojęć dla e‑materiału
zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.Przewodnik dla nauczyciela
Przewodnik dla nauczyciela
zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.Przewodnik dla uczącego się
Przewodnik dla uczącego się
zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.Netografia i bibliografia
Netografia i bibliografia
stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.Instrukcja użytkowania
Instrukcja użytkowania
objaśnia działanie zasobu oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
- Przedstawienie pracy przewodu wiertniczego w trakcie wiercenia otworu
Wizualizacja modelu w grafice 3D
- Odczyty wskazań przyrządów kontrolno-pomiarowych rejestrujących wskaźniki i parametry wiercenia
Film edukacyjny
- Dolny zestaw przewodu wiertniczego uwzględniający różne typy połączeń gwintowych oraz narzędzi wiercących
Atlas interaktywny
- Interaktywne materiały sprawdzające
- Słownik pojęć dla e-materiału
- Netografia i bibliografia
- Przewodnik dla nauczyciela
- Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające i słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie operator maszyn i urządzeń przeróbczych.
W skład multimediów wchodzą: film edukacyjny, wizualizacja 3D oraz atlas interaktywny. Przybliżają one wiadomości z zakresu pracy przewodu wiertniczego w trakcie wiercenia otworu, odczytywania wskazań przyrządów kontrolno – pomiarowych oraz budowy dolnego zestawu przewodu wiertniczego.
Film edukacyjny – „Odczyty wskazań przyrządów kontrolno pomiarowych rejestrujących wskaźniki i parametry wiercenia” pokaże Ci w jaki sposób należy odczytywać wskazania przyrządów oraz sposób ich doboru, aby zoptymalizować proces wiercenia.
Wizualizacja 3D – „Przedstawienie pracy przewodu wiertniczego w trakcie wiercenia otworu” pokaże Ci, w jaki sposób podzielone są narzędzia wiercące oraz inne elementy przewodu wiertniczego.
Atlas interaktywny – „Dolny zestaw przewodu wiertniczego uwzględniający różne typy połączeń gwintowych oraz narzędzi wiercących” pozwoli na usystematyzowanie wiedzy w zakresie parametrów technologicznych wiercenia.
Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają samodzielne sprawdzenie poziomu wiedzy oraz przyswojenie informacji zawartych w multimediach. Ponadto każde ćwiczenie posiada informację zwrotną, dzięki której dowiesz się, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.
W słowniku pojęć dla e‑materiału zawarte są wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.
Na co powinieneś zwrócić uwagę?
Najpierw przejrzyj cały e‑materiał i zastanów się, co z tego materiału jest według Ciebie najważniejsze, co przede wszystkim masz opanować. Nie wiesz tego? Dopytaj nauczyciela. Obejrzyj film edukacyjny, wizualizację 3D oraz atlas interaktywny. Szukaj czegoś, co Cię zainteresuje i skupi Twoją uwagę. Zapisz to jako ważne i dodaj do planu uczenia się (warto go zrobić).
Zapoznaj się ze słownictwem fachowym, żebyś wiedział „co się do ciebie pisze”. Jeśli nie będziesz znał jakiś specjalistycznych słów - zajrzyj do słownika pojęć. Tam znajdziesz specjalistyczne znaczenie słów, których nie znasz.
Dopytuj siebie, dlaczego coś jest w tym, a nie innym miejscu - dociekaj i szukaj odpowiedzi na pytania w e‑materiale lub, jeśli nie znajdziesz w nim, w Internecie. Takie pytania pomagają znaleźć ciekawostki w każdym temacie.
Sprawdź, czy już to wiesz. Jeśli stwierdzisz, że wiesz, to nie powód, żeby zakończyć uczenie się samodzielnie z tych materiałów. To możliwość przypomnienia sobie tego, co już wiesz lub tego, jak to się wiąże z tym, co już wiesz. Jeśli „tak” (czyli co z czym się wiąże), to opisz to. Jeśli to zdanie jest skomplikowane, to właśnie na własnej skórze doświadczyłeś tego, co może się zdarzyć z e‑materiałem. Nie poddawaj się. Spróbuj jeszcze raz.
Przejrzałeś - uszczegóławiaj. Po zapoznaniu się z e‑materiałami przychodzi pora na właściwe uczenie się.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows lub nowszy
OS X lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji
Firefox w wersji
Safari w wersji
Opera w wersji
Microsoft Edge w wersji
Internet Explorer w wersji
Urządzenia mobilne:
RAM iPhone/iPad z systemem iOS lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium (lub nowszym) np. Chrome , Samsung Browser , szerokość co najmniej
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści