E-materiały do kształcenia zawodowego

Prowadzenie klasyfikacji i rozdrabniania kopalin stałych

Obsługa maszyn i urządzeń do przeróbki mechanicznej kopalin - Operator maszyn i urządzeń przeróbczych 811205, Technik Przeróbki Kopalin Stałych 311706

bg‑gold

Przewodnik dla uczącego się

4

Spis treści

1

Struktura e‑materiału

Prezentowany e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.

  1. WprowadzenieD2linIg9tWprowadzenie

    Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.

  2. Materiały multimedialne

    Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. Film edukacyjny Zasady obsługi maszyn i urządzeń do klasyfikacji i rozdrabniania: przesiewacze z napędem wibracyjnym, kruszarki szczękowe, stożkowe, młotkowe, walcowe, młyny kuloweDzIPs1K7zFilm edukacyjny Zasady obsługi maszyn i urządzeń do klasyfikacji i rozdrabniania: przesiewacze z napędem wibracyjnym, kruszarki szczękowe, stożkowe, młotkowe, walcowe, młyny kulowe; Wizualizacja 3D Budowa przesiewacza wibracyjnego i kruszarekDbV5CqKRCWizualizacja 3D Budowa przesiewacza wibracyjnego i kruszarek

  3. Obudowa dydaktyczna

    • Interaktywne materiały sprawdzająceD1CIUzjvjInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.

    • Słownik pojęć dla e‑materiałuDsfR3I0aQSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.

    • Przewodnik dla nauczycielaDGxBw70sFPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

    • Przewodnik dla uczącego sięDCoZv6JygPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

    • Netografia i bibliografiaDmckbsfGtNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

    • Instrukcja użytkowaniaDAZBSjZXfInstrukcja użytkowania objaśnia działanie zasobu oraz poszczególnych jego elementów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

Jak korzystać z e‑materiału?

Opracowane w tym e materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające i słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego pracy w zawodach operator maszyn i urządzeń przeróbczych oraz technik przeróbki kopalin stałych.

W skład multimediów wchodzą: film edukacyjny oraz wizualizacja w formacie 2D lub 3D. Przybliżają one wiadomości z zakresu budowy, zasady działania i zastosowania różnego rodzaju kruszarek do kruszenia kopalin.

  • Film edukacyjny – „Zasady obsługi maszyn i urządzeń do klasyfikacji i rozdrabniania: przesiewacze z napędem wibracyjnym, kruszarki szczękowe, stożkowe, młotkowe, walcowe, młyny kulowe” pokaże Ci, w jaki sposób działają maszyny i urządzenia służące do kruszenia i rozdrabniania kopalin.

  • Dzięki wizualizacji 3D – „Budowa przesiewacza wibracyjnego i kruszarek” dowiesz się, jak zbudowane są kruszarki i przesiewacze wibracyjne”.

Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają samodzielne sprawdzenie poziomu wiedzy oraz przyswojenie informacji zawartych w multimediach. Ponadto każde ćwiczenie posiada informację zwrotną, dzięki której dowiesz się, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.

słowniku pojęć dla e‑materiału zawarte są wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.

Na co powinieneś zwrócić uwagę?

  1. Najpierw przejrzyj cały e‑materiał i zastanów się, co z tego materiału jest według Ciebie najważniejsze, co przede wszystkim masz opanować. Nie wiesz tego? Dopytaj. Obejrzyj film edukacyjny oraz wizualizację 3D. Szukaj czegoś, co Cię zainteresuje i skupi Twoją uwagę. Zapisz to jako ważne i dodaj do planu uczenia się (warto go zrobić).

  2. Zapoznaj się ze słownictwem fachowym, żebyś wiedział „co się do ciebie pisze”. Jeśli nie będziesz znał jakiś specjalistycznych słów - zajrzyj do słownika pojęć. Tam znajdziesz specjalistyczne znaczenie słów, których nie znasz.

  3. Dopytuj siebie, dlaczego coś jest w tym, a nie innym miejscu - dociekaj i szukaj odpowiedzi na pytania w e‑materiale lub, jeśli nie znajdziesz w nim, w Internecie. Takie pytania pomagają znaleźć ciekawostki w każdym temacie.

  4. Sprawdź, czy już to wiesz. Jeśli stwierdzisz, że wiesz, to nie powód, żeby zakończyć uczenie się samodzielnie z tych materiałów. To możliwość przypomnienia sobie tego, co już wiesz lub tego, jak to się wiąże z tym, co już wiesz. Jeśli „tak” (czyli co z czym się wiąże), to opisz to. Jeśli to zdanie jest skomplikowane, to właśnie na własnej skórze doświadczyłeś tego, co może się zdarzyć z e‑materiałem. Nie poddawaj się. Spróbuj jeszcze raz.

  5. Przejrzałeś - uszczegóławiaj. Po zapoznaniu się z e‑materiałami przychodzi pora na właściwe uczenie się.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy

  • OS X 10.11.6 lub nowszy

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3 GB RAM

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100

  • Firefox w wersji 62.0.2

  • Safari w wersji 11.1

  • Opera w wersji 55.0.2994.44

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124

Urządzenia mobilne:

  • 2 GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

RmkctHE8eEFBf
(Uzupełnij).