Organizowanie procesów transportu, magazynowania i załadunku produktów przeróbki kopalin stałych
Organizacja procesu przeróbki kopalin stałych – Technik przeróbki kopalin stałych
Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑materiału
Ten e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych i obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.
Wprowadzenie
Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.Materiały multimedialne Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają Ci przyswojenie wiedzy. Materiał Infografika
Organizacja procesów transportu, magazynowania i załadunku produktów przeróbki
InfografikaOrganizacja procesów transportu, magazynowania i załadunku produktów przeróbki
omawia planowanie procesów transportu, magazynowania i załadunku produktów przeróbki kopalin stałych. Zasób Wizualizacja 3DSposoby magazynowania oraz maszyny i urządzenia do transportu i załadunku kopalin stałych
Wizualizacja 3DSposoby magazynowania oraz maszyny i urządzenia do transportu i załadunku kopalin stałych
prezentuje maszyny i urządzenia służące do transportu i załadunku kopalin oraz metody magazynowania. Zasób Galeria zdjęćTransport, magazynowanie i załadunek produktów przeróbki kopalin stałych
Galeria zdjęćTransport, magazynowanie i załadunek produktów przeróbki kopalin stałych
zawiera zdjęcia maszyn, urządzeń i obiektów stosowanych do transportu, magazynowania i załadunku produktów przeróbki kopalin stałych oraz prezentuje poszczególne procesy technologiczne: transport, magazynowanie i załadunek. Materiał InfografikaBilans magazynowania i transportu
InfografikaBilans magazynowania i transportu
omawia zasady bilansu ilościowego magazynowania i transportu kopalin w zakładzie przeróbczym.Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.
Słownik pojęć dla e‑materiałuSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania objaśnia działanie materiału oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
Organizacja procesów transportu, magazynowania i załadunku produktów przeróbkiInfografika
Sposoby magazynowania oraz maszyny i urządzenia do transportu i załadunku kopalin stałychWizualizacja 3D
Transport, magazynowanie i załadunek produktów przeróbki kopalin stałychGaleria zdjęć
Bilans magazynowania i transportuInfografika
Interaktywne materiały sprawdzające
Słownik pojęć dla e-materiału
Przewodnik dla nauczyciela
Netografia i bibliografia
Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające i słownik pojęć mają Ci pomóc w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie technik przeróbki kopalin stałych.
W skład multimediów wchodzą: dwie infografiki, wizualizacja 3D oraz galeria zdjęć. Przybliżają one wiadomości na temat organizowania procesów transportu, magazynowania i załadunku produktów przeróbki kopalin stałych.
Infografika „Organizacja procesów transportu, magazynowania i załadunku produktów przeróbki” pokaże Ci planowanie procesów transportu, magazynowania i załadunku produktów przeróbki kopalin stałych.
Dzięki wizualizacji 3D „Sposoby magazynowania oraz maszyny i urządzenia do transportu i załadunku kopalin stałych” zapoznasz się z wyglądem oraz charakterystyką poszczególnych maszyn i urządzeń służących do transportu i załadunku kopalin a także poznasz metody magazynowania. Grafika 3D pozwoli Ci zobaczyć wszystko w pełnej perspektywie.
Galeria zdjęć „Transport, magazynowanie i załadunek produktów przeróbki kopalin stałych” zawiera zdjęcia maszyn, urządzeń i obiektów stosowanych do transportu, magazynowania i załadunku produktów przeróbki kopalin stałych oraz prezentuje poszczególne procesy technologiczne: transport, magazynowanie i załadunek.
Dzięki infografice „Bilans magazynowania i transportu” zapoznasz się z zasadami bilansu ilościowego magazynowania i transportu kopalin w zakładzie przeróbczym oraz z arkuszem bilansowym.
Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają samodzielne sprawdzenie poziomu wiedzy oraz przyswojenie informacji zawartych w multimediach. Ponadto każde ćwiczenie zawiera informację zwrotną, dzięki której dowiesz się, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.
W słowniku pojęć dla e‑materiału zawarte są wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e‑materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.
Na co powinieneś zwrócić uwagę?
Najpierw przejrzyj cały e materiał i zastanów się, co z tego materiału jest według Ciebie najważniejsze, co przede wszystkim masz opanować. Obejrzyj infografiki, wizualizację 3D oraz galerię zdjęć”. Szukaj interesujących Cię kwestii oraz tego, co skupi Twoją uwagę. Zapisz to jako ważne i dodaj do planu uczenia się (warto go zrobić).
Spróbuj opracować mapę mentalną całego e‑materiału, którego chcesz się nauczyć. Pamiętaj o swoich preferencjach dotyczących stylów uczenia się. Jeśli wolisz wyzwania, zacznij od materiałów sprawdzających, a potem zdobywaj informacje z innych źródeł w tym e‑materiale. Jeśli jednak lubisz pogłębiać wiedzę, zapoznaj się na początku z wszystkimi dostępnymi materiałami, a na koniec sprawdź się w interaktywnych materiałach sprawdzających.
Zadaj sobie pytanie, dlaczego coś jest w tym, a nie w innym miejscu – dociekaj i szukaj odpowiedzi na te pytania w e‑materiale, a jeśli nie znajdziesz w nim wystarczająco wyczerpujących wiadomości, poszukaj informacji w Internecie. Takie pytania pomagają znaleźć wiele ciekawych informacji i ciekawostek na każdy temat.
Naukę podziel na fragmenty. Po przeczytaniu jednego zagadnienia opowiedz głośno własnymi słowami, czego się nauczyłeś lub o czym był materiał. Stań i mów na głos, wyobrażając sobie, że jesteś na scenie lub na egzaminie.
Bardzo ważne jest, aby w czasie uczenia się robić sobie przerwy. Zrób sobie herbatę, wyjrzyj przez okno, przeciągnij się, odetchnij głęboko, ale... nie zaglądaj wtedy do smartfona lub nie przeszukuj zasobów Internetu. To ma być pauza od bodźców, a nie dostarczanie nowych informacji do mózgu. Zatem smartfon na bok podczas uczenia się. Nawet wyciszony zabiera Ci uwagę, a czas przeznaczony na naukę tracisz na przełączanie się (nawet mentalne) między źródłami wiedzy o świecie i rozpraszaczami.
Dyskutuj z innymi, bo nic tak nie pomaga utrwalać i poszerzać swojej wiedzy. Po obejrzeniu i przeanalizowaniu materiału porozmawiaj o nim z innymi. Porównajcie notatki i uzupełnijcie luki.
Praca samodzielna
Multimedia zawarte w e‑materiale możesz wykorzystać do stworzenia mapy myśli przedstawiającej powiązania między np. procesami transportu, magazynowania i załadunku produktów przeróbki (na podstawie filmu edukacyjnego i infografiki) oraz maszynami i urządzeniami do nich stosowanymi (na podstawie wizualizacji 3D i galerii zdjęć).
Możesz również wykorzystać metodę WebQuest, poszukując dodatkowych informacji o rodzajach maszyn i urządzeń wykorzystywanych w różnych częściach świata i dobieranych ze względu na różne warunki terenowe, następnie je selekcjonując, opracowując i oceniając ich przydatność. Zebrane w ten sposób informacje możesz umieścić na fiszkach, zapisując na jednej stronie kartki rodzaj maszyny czy urządzenia, a na drugiej - miejsce czy powód jego wykorzystania.
Swoją wiedzę możesz sprawdzić, rozwiązując ćwiczenia zawarte w interaktywnych materiałach sprawdzających. Podpowiedzą Ci one, co już wiesz, a co wymaga powtórzenia.
Realizując działania na e‑materiałach, możesz rozwinąć wiele umiejętności:
identyfikację i jasne określenie celów w trakcie planowania swojej nauki,
dokładną i wnikliwą obserwację,
interpretowanie danych i informacji zdobytych podczas analizy e‑materiałów,
sporządzanie notatek z odkryć i zapisywanie swoich własnych wniosków.
Pamiętaj: w przypadku problemów z uruchomieniem funkcji danego e‑materiału możesz skorzystać z instrukcji użytkowania.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows lub nowszy
OS X lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji
Firefox w wersji
Safari w wersji
Opera w wersji
Microsoft Edge w wersji
Internet Explorer w wersji
Urządzenia mobilne:
RAM iPhone/iPad z systemem iOS lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium (lub nowszym) np. Chrome , Samsung Browser , szerokość co najmniej
Problemy techniczne z odtwarzaniem e‑materiału
W przypadku problemów z wyświetlaniem się multimediów w e materiale należy upewnić się, że urządzenie (komputer, laptop, smartfon itp.) ma dostęp do sieci internetowej. Najczęstszą przyczyną spowolnienia internetu jest otwarcie zbyt wielu aplikacji lub zakładek w przeglądarce internetowej na urządzeniu. Wolne ładowanie się stron może być również wywołane słabym łączem internetowym; odczuwalne będzie to zwłaszcza w przypadkach prób otwarcia stron zawierających wizualizacje modelu w grafice 3D. Słaba jakość połączenia może być też spowodowana wyczerpaniem się danych pakietowych, jeżeli użytkownik korzysta z internetu mobilnego.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści