Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e- materiału?Jak korzystać z e- materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑materiału
1. Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
2. Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. E‑materiał „Elektrotechnika” składa się z pięciu materiałów multimedialnych.
Film edukacyjny
Podstawowe prawa elektrotechniki w obwodach prądu stałego i przemiennego
Film edukacyjnyPodstawowe prawa elektrotechniki w obwodach prądu stałego i przemiennego
Film edukacyjny
Moc prądu przemiennego i układy trójfazowe
Film edukacyjnyMoc prądu przemiennego i układy trójfazowe
Atlas interaktywny
Podstawy elektrotechniki dla mechaników
Atlas interaktywnyPodstawy elektrotechniki dla mechaników
Gra edukacyjna
Układy elektryczne
Gra edukacyjnaUkłady elektryczne
Program ćwiczeniowy do projektowania
Proste układy elektroniczne
Program ćwiczeniowy do projektowaniaProste układy elektroniczne
3. Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzające
Interaktywne materiały sprawdzające
pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.Słownik pojęć dla e‑materiału
Słownik pojęć dla e‑materiału
zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.Przewodnik dla nauczyciela
Przewodnik dla nauczyciela
zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.Przewodnik dla uczącego
Przewodnik dla uczącego
się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.Netografia i bibliografia
Netografia i bibliografia
stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.Instrukcja użytkowania
Instrukcja użytkowania
objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
- Podstawowe prawa elektrotechniki w obwodach prądu stałego i przemiennego
Film edukacyjny
- Moc prądu przemiennego i układy trójfazowe
Film edukacyjny
- Podstawy elektrotechniki dla mechaników
Atlas interaktywny
- Układy elektryczne
Gra edukacyjna
- Proste układy elektroniczne
Program ćwiczeniowy do projektowania
- Interaktywne materiały sprawdzające
- Słownik pojęć dla e-materiału
- Przewodnik dla nauczyciela
- Netografia i bibliografia
- Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające i słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie mechanik - monter maszyn i urządzeń.
W skład multimediów wchodzą: dwa filmy edukacyjne, atlas interaktywny, gra edukacyjna oraz program ćwiczeniowy do projektowania. Przybliżają one wiadomości z zakresu podstawowych praw elektrotechniki.
Filmy edukacyjne –
Podstawowe prawa elektrotechniki w obwodach prądu stałego i przemiennego
;Moc prądu przemiennego i układy trójfazowe
pokażą Ci, jakie brzmią podstawowe prawa elektrotechniki.Dzięki atlasowi interaktywnemu –
Podstawy elektrotechniki dla mechaników
dowiesz się, jakie mamy parametry prądu, podstawowe prawa oraz metody obliczania obwodów elektrycznych czy magnetycznych.Gra edukacyjna –
Układy elektryczne
pozwoli na powtórzenie zdobytych wiadomości.A program ćwiczeniowy do projektowania –
Proste układy elektryczne
pozwoli na zastosowanie wiedzy w praktyce.
Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają samodzielne sprawdzenie poziomu wiedzy oraz przyswojenie informacji zawartych w multimediach. Ponadto każde ćwiczenie posiada informację zwrotną, dzięki której dowiesz się, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.
W słowniku pojęć dla e‑materiału zawarte są wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.
Na co powinieneś zwrócić uwagę?
Najpierw przejrzyj cały e‑materiał i zastanów się, co z tego materiału jest według Ciebie najważniejsze, co przede wszystkim masz opanować. Nie wiesz tego? Obejrzyj filmy edukacyjne, atlas interaktywny, grę edukacyjną oraz program ćwiczeniowy do projektowania. Szukaj czegoś, co Cię zainteresuje i skupi Twoją uwagę. Zapisz to jako ważne i dodaj do planu uczenia się (warto go zrobić).
Zapoznaj się ze słownictwem fachowym, żebyś wiedział
co się do ciebie pisze
. Jeśli nie będziesz znał jakiś specjalistycznych słów - zajrzyj do słownika pojęć. Tam znajdziesz specjalistyczne znaczenie słów, których nie znasz.Dopytuj siebie, dlaczego coś jest w tym, a nie innym miejscu - dociekaj i szukaj odpowiedzi na pytania w e‑materiale lub, jeśli nie znajdziesz w nim, w Internecie. Takie pytania pomagają znaleźć ciekawostki w każdym temacie.
Sprawdź, czy już to wiesz. Jeśli stwierdzisz, że wiesz, to nie powód, żeby zakończyć uczenie się samodzielnie z tych materiałów. To możliwość przypomnienia sobie tego, co już wiesz lub tego, jak to się wiąże z tym, co już wiesz. Jeśli
tak
(czyli co z czym się wiąże), to opisz to. Jeśli to zdanie jest skomplikowane, to właśnie na własnej skórze doświadczyłeś tego, co może się zdarzyć z e‑materiałem. Nie poddawaj się. Spróbuj jeszcze raz.Przejrzałeś - uszczegóławiaj. Po zapoznaniu się z e‑materiałami przychodzi pora na właściwe uczenie się.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows lub nowszy
OS X lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji
Firefox w wersji
Safari w wersji
Opera w wersji
Microsoft Edge w wersji
Internet Explorer w wersji
Urządzenia mobilne:
RAM iPhone/iPad z systemem iOS lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium (lub nowszym) np. Chrome , Samsung Browser , szerokość co najmniej
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści