E-materiały do kształcenia zawodowego

Dowody księgowe

EKA.07. Prowadzenie rachunkowości – technik rachunkowości 431103

bg‑azure

Przewodnik dla uczącego się

4

Spis treści

  1. Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

  2. Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?

  3. Wymagania techniczneWymagania techniczne

1
bg‑azure

1. Struktura e‑materiału

Wszystkie elementy e‑materiału są ze sobą powiązane tematyką. Elementy struktury różnią się obudową dydaktyczną i merytoryczną, niemniej jednak w każdym z nich uczeń znajdzie niezbędne informacje do łatwiejszego przyswojenia wiedzy z zakresu archiwizacji dzięki ich interaktywności.

1.1. Wprowadzenie

Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.

1.2. Materiały multimedialne

Zawierają różnego rodzaje multimediów, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. Zasób „Wewnętrzne i zewnętrzne akty prawne w administracji” składa się z trzech materiałów multimedialnych.

  • Infografika Klasyfikacja dowodów księgowychDrZcMaqbOInfografika Klasyfikacja dowodów księgowych – przedstawia ustrukturyzowane informacje na temat klasyfikacji dowodów księgowych.

  • Film edukacyjny Rozpoznawanie dowodów księgowychDSbFZM2o2Film edukacyjny Rozpoznawanie dowodów księgowych – przedstawia rozpoznawanie dowodów księgowych: własne i obce, zewnętrzne i wewnętrzne, pierwotne i wtórne, obrotu pieniężnego, rozrachunków, magazynowe, stanu i ruchu środków trwałych

  • Plansza interaktywna Rodzaje kontroli dowodów księgowychDvM8KMRi2Plansza interaktywna Rodzaje kontroli dowodów księgowych – przedstawia rodzaje kontroli dowodów księgowych (formalna, merytoryczna, rachunkowa) oraz informacje, kto jest odpowiedzialny za przeprowadzenie kontroli dowodów księgowych.

1.3. Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzające Dowody księgoweDkcwIUFToInteraktywne materiały sprawdzające Dowody księgowe – pozwalają sprawdzić poziom opanowania wiedzy/umiejętności z zakresu materiału zawartego w niniejszym e‑materiale.

  • Słownik pojęć dla e‑materiałuDT34My78NSłownik pojęć dla e‑materiału – zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.

  • Przewodnik dla nauczycielaD12wrIZXaPrzewodnik dla nauczyciela – zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięDiSg4uxSNPrzewodnik dla uczącego się – zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaDL540JLRCNetografia i bibliografia – stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaDqXl6GoryInstrukcja użytkowania – objaśnia działanie materiału oraz poszczególnych jego elementów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2
bg‑azure

2. Jak korzystać z e‑materiału?

Opracowane w tym e‑materiale multimedia i ćwiczenia mają pomóc Ci w przygotowaniu do pracy w zawodzie technik rachunkowości.

Film edukacyjny zawiera najistotniejsze informacje dotyczące pracy technika rachunkowości, przybliża kwestie związane z rozpoznawaniem dowodów księgowych. Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają zweryfikowanie poziomu własnej wiedzy, uzyskanie szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej. Oglądając film, postaraj się stworzyć mapę myśli, na której zaznaczysz elementy dowodów księgowych określone w ustawie o rachunkowości oraz rodzaje dowodów księgowych. Spróbuj wykonać plakat, na którym do poszczególnych rodzajów dowodów księgowych przypiszesz przykłady. Możesz również zrobić notatkę dotyczącą poszczególnych rodzajów kontroli dowodów księgowych. Dla każdego rodzaju kontroli możesz przygotować prosty symbol graficzny.

Zastanów się, jakie kompetencje i cechy charakteru są wymagane od osoby, która wykonuje zawód technika rachunkowości. Stwórz hierarchiczną listę cech wraz z uzasadnieniem. Podaj przykłady uzasadniające wskazanie przez Ciebie właśnie takich cech.

Analizując poszczególne materiały multimedialne, przygotuj tabelę, w której zapiszesz zagadnienia i pojęcia, które są dla Ciebie zrozumiałe (w jednej kolumnie), oraz te, które wymagają wyjaśnienia przez nauczyciela w trakcie zajęć (druga kolumna). Sukcesywnie, w trakcie zajęć, kontroluj, czy wszystkie pojęcia i zagadnienia zostały wyjaśnione i przedstawione w sposób, który ułatwił ich zrozumienie.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3
bg‑azure

3. Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy

  • OS X 10.11.6 lub nowszy

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100

  • Firefox w wersji 62.0.2

  • Safari w wersji 11.1

  • Opera w wersji 55.0.2994.44

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124

Urządzenia mobilne:

  • 2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px

Dodatkowymi wymaganiami są:

  • pakiet Microsoft Office (w szczególności Microsoft Word)

  • program umożliwiający pracę z plikami w formacie PDF (np. Adobe Acrobat Reader)

  • program do odtwarzania filmów i muzyki (np. All Player)

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

R12lrDYmXO30G
(Uzupełnij).