Budowa, rodzaje zegarów i zegarków
MEP.04. Naprawa zegarów i zegarków - Zegarmistrz 731106
Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑materiału
1. Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale pozwalające na wstępne zapoznanie się z jego zawartością: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
2. Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. E‑materiał Budowa, rodzaje zegarów i zegarków
składa się z trzech materiałów multimedialnych.
Animacja 2D/3D
Typowe zegary i zegarki - budowa i rodzaje
Animacja 2D/3DTypowe zegary i zegarki - budowa i rodzaje
Film edukacyjny
Zasady działania różnych zegarów i zegarków
Film edukacyjnyZasady działania różnych zegarów i zegarków
Film edukacyjny
Dodatkowe funkcje i zadania zegarów
Film edukacyjnyDodatkowe funkcje i zadania zegarów
3. Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzające
Interaktywne materiały sprawdzające
pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.Słownik pojęć dla e‑materiału
Słownik pojęć dla e‑materiału
zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.Przewodnik dla nauczyciela
Przewodnik dla nauczyciela
zawiera sugestie dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.Przewodnik dla uczącego się
Przewodnik dla uczącego się
zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.Netografia i bibliografia
Netografia i bibliografia
stanowią listę materiałów, na podstawie których został opracowany e‑materiał.Instrukcja użytkowania
Instrukcja użytkowania
objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
Typowe zegary i zegarki - budowa i rodzajeAnimacja 3D
Zasady działania różnych zegarów i zegarkówFilm edukacyjny
Dodatkowe funkcje i zadania zegarówFilm edukacyjny
Interaktywne materiały sprawdzające
Słownik pojęć dla e-materiału
Przewodnik dla nauczyciela
Netografia i bibliografia
Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
E‑materiał służy do pracy zarówno w warunkach szkolnych, jak i domowych. Podczas samodzielnej pracy z niniejszym e‑materiałem możesz wykorzystać zawarte w nim multimedia do rozwiązania różnorodnych problemów i zadań, a także do przygotowania się do egzaminu zawodowego. Na głównej stronie e‑materiału znajdziesz zakładki z materiałami multimedialnymi. Otwierając poszczególne zakładki, możesz oglądać, przeglądać, zatrzymywać, a także ponownie uruchamiać dowolną liczbę razy dane multimedium.
Animacja 3D Typowe zegary i zegarki - budowa i rodzaje
Zapoznaj się z animacją, a następnie sporządź fiszki na temat przedstawionych w niej typów zegarów i zegarków oraz zespołów i podzespołów zegarów i zegarków. Będziesz mógł po nie sięgnąć w każdej chwili.
Film edukacyjny Zasady działania różnych zegarów i zegarków
Zapoznaj się z filmem edukacyjnym, a następnie przygotuj notatkę na temat podziału chodzików w zegarkach naręcznych. Scharakteryzuj chodzik z zespołem napędowym typu obciążnikowego, chodzik z mechanizmem napędowym sprężynowym, chodzik z mechanizmem napędowym łańcuchowym, chodzik z przystawką kompletu balansowego i sprężyną napędową znajdującą się w bębnie. Zwróć też uwagę na inne zagadnienia zaprezentowane w filmie. Wybierz dogodną dla siebie formę notowania: w zeszycie lub w One Note.
Film edukacyjny Dodatkowe funkcje i zadania zegarów
Zapoznaj się z multimedium. Sporządź notatki na temat budowy, funkcji i przeznaczenia różnych modeli zegarków pokazywanych przez zegarmistrza. Przedstaw je nauczycielowi na jednej z lekcji. Jeśli masz jakieś trudności ze zrozumieniem materiału, poszukaj informacji na dany temat w dostępnych źródłach. Poproś również o wskazówki nauczyciela.
Interaktywne materiały sprawdzające
Każdy z materiałów multimedialnych jest powiązany z odpowiednio dobranymi ćwiczeniami. Po uważnym zapoznaniu się z danym materiałem multimedialnym warto od razu wykonać połączone z nimi ćwiczenia, które pozwolą Ci sprawdzić swoją wiedzę. Możesz także najpierw zaznajomić się z kolejnymi materiałami multimedialnymi i dopiero później wykonać wszystkie ćwiczenia. Ponadto każde ćwiczenie zawiera informację zwrotną, dzięki której będziesz wiedzieć, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.
Słownik pojęć dla e‑materiału
Zawiera objaśnienia wszystkich trudniejszych pojęć występujących w e‑materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.
Netografia i bibliografia
Warto spojrzeć szerzej na dane zagadnienie i zapoznać się ze źródłami, na podstawie których przygotowano ten e‑materiał. Znajdziesz je w zakładce Netografia i bibliografia. Dzięki nim będziesz pogłębiać i uzupełniać swoją wiedzę.
Na co zwrócić uwagę?
Najpierw przejrzyj cały e‑materiał i zastanów się, co jest w nim według Ciebie najważniejsze, co przede wszystkim masz opanować. Nie wiesz tego? Dopytaj nauczyciela. Szukaj czegoś, co Cię zainteresuje i skupi Twoją uwagę. Zapisz to jako ważne i dodaj do planu uczenia się (warto go zrobić).
Spróbuj opracować mapę mentalną całego e‑materiału, którego chcesz się nauczyć. Pamiętaj o swoich ulubionych stylach uczenia się. Jeśli wolisz wyzwania, zacznij od materiałów sprawdzających, a potem zdobywaj informacje z innych źródeł w tym e‑materiale.
Zadaj sobie pytanie, dlaczego coś jest w tym, a nie w innym miejscu - dociekaj i szukaj odpowiedzi na te pytania w e‑materiale, a jeśli nie znajdziesz w nim wystarczająco wyczerpujących odpowiedzi, poszukaj informacji w Internecie. Takie pytania pomagają znaleźć wiele ciekawych informacji i ciekawostek na każdy temat.
Naukę podziel na fragmenty. Po przeczytaniu jednego zagadnienia opowiedz głośno własnymi słowami, czego się nauczyłeś lub o czym był materiał. Stań i mów na głos, wyobrażając sobie, że jesteś na scenie lub na egzaminie.
Bardzo ważne jest, aby w czasie uczenia się robić sobie przerwy. Zrób sobie herbatę lub kawę, wyjrzyj przez okno, przeciągnij się, głęboko odetchnij, ale... nie zaglądaj wtedy do smartfona lub nie szukaj czegoś w Internecie. To ma być odpoczynek dla Twojego mózgu. Zatem w trakcie nauki odłóż smartfon na bok –nawet wyciszony skupia uwagę, a czas przeznaczony na naukę tracisz na przełączanie się (nawet mentalne) między źródłami wiedzy o świecie i rozpraszaczami.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows lub nowszy
OS X lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji
Firefox w wersji
Safari w wersji
Opera w wersji
Microsoft Edge w wersji
Internet Explorer w wersji
Urządzenia mobilne:
RAM iPhone/iPad z systemem iOS lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium (lub nowszym), np. Chrome , Samsung Browser , szerokość co najmniej
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści