Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e- materiału?Jak korzystać z e- materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑zasobu
1. Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału; należą do nich: odniesienia do podstawy programowej kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
2. Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. E‑materiał „Diagnostyka zegarów i zegarków” składa się z pięciu różnych multimediów.
Animacja 3D
Stanowisko do diagnostyki zegarów i zegarków
Animacja 3DStanowisko do diagnostyki zegarów i zegarków
przedstawia stanowisko pracy oraz narzędzia i urządzenia używane do montażu, demontażu oraz napraw mechanizmów zegarów i zegarków.Film instruktażowy (tutorial)
Naprawa zegarów i zegarków
Film instruktażowy (tutorial)Naprawa zegarów i zegarków
(tutorial) pokazuje sposób naprawy, konserwacji oraz czyszczenia różnych mechanizmów zegarów i zegarków.Film edukacyjny
Stanowisko pracy zegarmistrza
Film edukacyjnyStanowisko pracy zegarmistrza
prezentuje typowe stanowisko pracy osoby wykonującej ten zawód. Film pokazuje również narzędzia i urządzenia, z jakimi pracuje zegarmistrz.Film edukacyjno‑instruktażowy
Naprawa przykładowego mechanizmu zegara, zegarka
Film edukacyjno‑instruktażowyNaprawa przykładowego mechanizmu zegara, zegarka
przybliża sposób przeprowadzenia naprawy przykładowego zegarka.Film edukacyjny
Obsługa klientów w zakładzie zegarmistrzowskim
Film edukacyjnyObsługa klientów w zakładzie zegarmistrzowskim
prezentuje, w jaki sposób powinna przebiegać prawidłowa obsługa klienta zakładu zegarmistrzowskiego.
3. Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzające
Interaktywne materiały sprawdzające
pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.Słownik pojęć dla e‑materiału
Słownik pojęć dla e‑materiału
zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.Przewodnik dla nauczyciela
Przewodnik dla nauczyciela
zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.Przewodnik dla uczącego się
Przewodnik dla uczącego się
zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.Netografia i bibliografia
Netografia i bibliografia
stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.Instrukcja użytkowania
Instrukcja użytkowania
objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
- Stanowisko do diagnostyki zegarów i zegarków
Animacja 3D
- Naprawa zegarów i zegarków
Film instruktażowy - tutorial
- Stanowisko pracy zegarmistrza
Film edukacyjny
- Naprawa przykładowego mechanizmu zegara, zegarka
Film edukacyjno-instruktażowy
- Obsługa klientów w zakładzie zegarmistrzowskim
Film edukacyjny
- Interaktywne materiały sprawdzające
- Słownik pojęć dla e-materiału
- Przewodnik dla nauczyciela
- Netografia i bibliografia
- Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
E‑materiał służy do pracy zarówno w warunkach szkolnych, jak i domowych. Podczas samodzielnej pracy z niniejszym e‑materiałem możesz wykorzystać zawarte w nim multimedia do rozwiązania różnorodnych problemów i zadań, a także do przygotowania się do egzaminu zawodowego.
Animacja 3D „Stanowisko do diagnostyki zegarów i zegarków”
Dzięki animacji 3D „Stanowisko do diagnostyki zegarów i zegarków” dowiesz się, jakie urządzenia i narzędzia służące do montażu, demontażu oraz napraw mechanizmów zegarów i zegarków wykorzystywane są w pracy zegarmistrza.
Film instruktażowy - tutorial „Naprawa zegarów i zegarków”
Film instruktażowy - tutorial pokaże Ci sposób naprawy, konserwacji oraz czyszczenia różnych mechanizmów zegarów i zegarków.
Film edukacyjny „Stanowisko pracy zegarmistrza”
Film edukacyjny umożliwi Ci zajrzenie w świat pracy zegarmistrza. Zobaczysz, jak wygląda jego typowe stanowisko pracy oraz poznasz narzędzia, z których korzysta.
Film edukacyjno‑instruktażowy „Naprawa przykładowego mechanizmu zegara, zegarka”
Film edukacyjno‑instruktażowy pozwoli Ci zapoznać się z metodami i sposobami napraw różnych mechanizmów zegarów i zegarków. Zobaczysz, jak wygląda typowe stanowisko pracy zegarmistrza oraz poznasz narzędzia, z których korzysta on podczas pracy.
Film edukacyjny „Stanowisko pracy zegarmistrza”
Film edukacyjny prezentuje, w jaki sposób powinna przebiegać prawidłowa obsługa klienta.
Interaktywne materiały sprawdzające
Każdy z materiałów multimedialnych jest powiązany z odpowiednio dobranymi ćwiczeniami: wykonaj je, aby sprawdzić swoją wiedzę po uważnym zapoznaniu się z multimedium. Możesz także najpierw zaznajomić się kolejno ze wszystkimi materiałami multimedialnymi i dopiero później wykonać wszystkie ćwiczenia. Ponadto każde ćwiczenie zawiera informację zwrotną, dzięki której będziesz wiedzieć, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.
Słownik
Zawiera wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e‑materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.
Netografia i bibliografia
Warto patrzeć szerzej i zapoznać się ze źródłami, na podstawie których przygotowano ten e‑materiał. Znajdziesz je w zakładce Netografia i bibliografia. Dzięki nim będziesz pogłębiać i doskonalić wiedzę na temat naprawy zegarów i zegarków.
Na co zwrócić uwagę?
Najpierw przejrzyj cały e‑materiał i zastanów się, co z tego materiału jest według Ciebie najważniejsze do opanowania. Nie wiesz tego? Dopytaj nauczyciela. Obejrzyj animację 3D, filmy instruktażowe – tutoriale i filmy edukacyjne. Szukaj czegoś, co Cię zainteresuje i skupi Twoją uwagę. Zapisz to jako ważne i dodaj do planu uczenia się (warto go zrobić).
Spróbuj opracować mapę mentalną całego e‑materiału, którego chcesz się nauczyć. Pamiętaj o swoich preferencjach dotyczących stylów uczenia się. Jeśli wolisz wyzwania, zacznij od materiałów sprawdzających, a potem zdobywaj informacje z innych źródeł tego e‑materiału. Jeśli jednak lubisz pogłębiać wiedzę, zacznij od obejrzenia animacji 3D, a następnie przejdź do zapoznania się z tutorialami oraz filmami edukacyjnymi. Na koniec sprawdź się w interaktywnych materiałach sprawdzających.
Dociekaj i szukaj odpowiedzi na nurtujące Cię pytania w e‑materiale lub, jeśli w nim nie znajdziesz, w innych źródłach. Dociekliwość potrafi zaprowadzić do odkrycia ciekawostek w każdym temacie.
Naukę podziel na fragmenty (np. poznaj zagadnienie „wyposażenie stanowiska do diagnostyki zegarów i zegarków” z wizualizacji, a następnie odszukaj w filmie edukacyjnym te momenty, w którym podane są informacje o stanowisku pracy zegarmistrza). Po przeczytaniu jednego zagadnienia opowiedz głośno własnymi słowami czego się nauczyłeś lub o czym był materiał, wyobrażając sobie, że jesteś na egzaminie.
Bardzo ważne jest, aby w czasie nauki robić sobie przerwy: na herbatę, wyjrzenie przez okno, przeciągnięcie się. Ma to być jednak pauza od bodźców, a zatem nie zaglądaj do Smartfona, nie przeszukuj zasobów Internetu, nie oglądaj telewizji. Mózg powinien odpocząć, nie trać zatem czasu na przełączanie się między nowymi źródłami wiedzy.
Dyskutuj z innymi, bo nic tak nie pomaga utrwalać i poszerzać swojej wiedzy. Po obejrzeniu i przeanalizowaniu materiału porozmawiaj o nim z innymi. Porównajcie notatki i uzupełnijcie luki.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows lub nowszy
OS X lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji
Firefox w wersji
Safari w wersji
Opera w wersji
Microsoft Edge w wersji
Internet Explorer w wersji
Urządzenia mobilne:
RAM iPhone/iPad z systemem iOS lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium (lub nowszym) np. Chrome , Samsung Browser , szerokość co najmniej
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści