E-materiały do kształcenia zawodowego

Diagnostyka zegarów i zegarków

MEP.04. Naprawa zegarów i zegarków - Zegarmistrz 731106

bg‑blue

Przewodnik dla uczącego się

4

Spis treści

1

Struktura e‑zasobu

1. Wprowadzenie

Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału; należą do nich: odniesienia do podstawy programowej kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.

2. Materiały multimedialne

Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. E‑materiał „Diagnostyka zegarów i zegarków” składa się z pięciu różnych  multimediów.

3. Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzająceDdB2Ta9AIInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.

  • Słownik pojęć dla e‑materiałuD1Fnj7ticSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.

  • Przewodnik dla nauczycielaD14j41quZPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięDoSyVoo7aPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaD155R6bIHNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaDbDvWNp2FInstrukcja użytkowania objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

Jak korzystać z e‑materiału?

E‑materiał służy do pracy zarówno w warunkach szkolnych, jak i domowych. Podczas samodzielnej pracy z niniejszym e‑materiałem możesz wykorzystać zawarte w nim multimedia do rozwiązania różnorodnych problemów i zadań, a także do przygotowania się do egzaminu zawodowego.

Animacja 3D „Stanowisko do diagnostyki zegarów i zegarków”

Dzięki animacji 3D „Stanowisko do diagnostyki zegarów i zegarków” dowiesz się, jakie urządzenia i narzędzia służące do montażu, demontażu oraz napraw mechanizmów zegarów i zegarków wykorzystywane są w pracy zegarmistrza.

Film instruktażowy - tutorial „Naprawa zegarów i zegarków”

Film instruktażowy - tutorial pokaże Ci sposób naprawy, konserwacji oraz czyszczenia różnych mechanizmów zegarów i zegarków.

Film edukacyjny „Stanowisko pracy zegarmistrza”

Film edukacyjny umożliwi Ci zajrzenie w świat pracy zegarmistrza. Zobaczysz, jak wygląda jego typowe stanowisko pracy oraz poznasz narzędzia, z których korzysta.

Film edukacyjno‑instruktażowy „Naprawa przykładowego mechanizmu zegara, zegarka”

Film edukacyjno‑instruktażowy pozwoli Ci zapoznać się z metodami i sposobami napraw różnych mechanizmów zegarów i zegarków. Zobaczysz, jak wygląda typowe stanowisko pracy zegarmistrza oraz poznasz narzędzia, z których korzysta on podczas pracy.

Film edukacyjny „Stanowisko pracy zegarmistrza”

Film edukacyjny prezentuje, w jaki sposób powinna przebiegać prawidłowa obsługa klienta.

Interaktywne materiały sprawdzające

Każdy z materiałów multimedialnych jest powiązany z odpowiednio dobranymi ćwiczeniami: wykonaj je, aby sprawdzić swoją wiedzę po uważnym zapoznaniu się z multimedium. Możesz także najpierw zaznajomić się kolejno ze wszystkimi materiałami multimedialnymi i dopiero później wykonać wszystkie ćwiczenia. Ponadto każde ćwiczenie zawiera informację zwrotną, dzięki której będziesz wiedzieć, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.

Słownik

Zawiera wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e‑materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.

Netografia i bibliografia

Warto patrzeć szerzej i zapoznać się ze źródłami, na podstawie których przygotowano ten e‑materiał. Znajdziesz je w zakładce Netografia i bibliografia. Dzięki nim będziesz pogłębiać i doskonalić wiedzę na temat naprawy zegarów i zegarków.

Na co zwrócić uwagę?

  1. Najpierw przejrzyj cały e‑materiał i zastanów się, co z tego materiału jest według Ciebie najważniejsze do opanowania. Nie wiesz tego? Dopytaj nauczyciela. Obejrzyj animację 3D, filmy instruktażowe – tutoriale i filmy edukacyjne. Szukaj czegoś, co Cię zainteresuje i skupi Twoją uwagę. Zapisz to jako ważne i dodaj do planu uczenia się (warto go zrobić).

  2. Spróbuj opracować mapę mentalną całego e‑materiału, którego chcesz się nauczyć. Pamiętaj o swoich preferencjach dotyczących stylów uczenia się. Jeśli wolisz wyzwania, zacznij od materiałów sprawdzających, a potem zdobywaj informacje z innych źródeł tego e‑materiału. Jeśli jednak lubisz pogłębiać wiedzę, zacznij od obejrzenia animacji 3D, a następnie przejdź do zapoznania się z  tutorialami oraz filmami edukacyjnymi. Na koniec sprawdź się w interaktywnych materiałach sprawdzających.

  3. Dociekaj i szukaj odpowiedzi na nurtujące Cię pytania w e‑materiale lub, jeśli w nim nie znajdziesz, w innych źródłach. Dociekliwość potrafi zaprowadzić do odkrycia ciekawostek w każdym temacie.

  4. Naukę podziel na fragmenty (np. poznaj zagadnienie „wyposażenie stanowiska do diagnostyki zegarów i zegarków” z wizualizacji, a następnie odszukaj w filmie edukacyjnym te momenty, w którym podane są informacje o stanowisku pracy zegarmistrza). Po przeczytaniu jednego zagadnienia opowiedz głośno własnymi słowami czego się nauczyłeś lub o czym był materiał, wyobrażając sobie, że jesteś na egzaminie.

  5. Bardzo ważne jest, aby w czasie nauki robić sobie przerwy: na herbatę, wyjrzenie przez okno, przeciągnięcie się. Ma to być jednak pauza od bodźców, a zatem nie zaglądaj do Smartfona, nie przeszukuj zasobów Internetu, nie oglądaj telewizji. Mózg powinien odpocząć, nie trać zatem czasu na przełączanie się między nowymi źródłami wiedzy.

  6. Dyskutuj z innymi, bo nic tak nie pomaga utrwalać i poszerzać swojej wiedzy. Po obejrzeniu i przeanalizowaniu materiału porozmawiaj o nim z innymi. Porównajcie notatki i uzupełnijcie luki.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy

  • OS X 10.11.6 lub nowszy

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3 GB RAM

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100

  • Firefox w wersji 62.0.2

  • Safari w wersji 11.1

  • Opera w wersji 55.0.2994.44

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124

Urządzenia mobilne:

  • 2 GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

RWaDSAzcgylMk
(Uzupełnij).