Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wskazówki do pracy z e‑materiałemWskazówki do pracy z e‑materiałem
Wymagania techniczneWymagania techniczne
1. Struktura e‑materiału
Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.
1.1. Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
- Wprowadzenie
- Przygotowanie e-publikacji
Film edukacyjny
- Przygotowanie do drukowania
Sekwencje filmowe
- Przygotowanie publikacji elektronicznych
Plansza interaktywna
- Impozycja
Symulator
- Interaktywne materiały sprawdzające
- Słownik pojęć dla e-materiału
- Przewodnik dla nauczyciela
- Netografia i bibliografia
- Instrukcja użytkowania
1.2. Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy.
Film edukacyjny – Przygotowanie e‑publikacjiFilm edukacyjny – Przygotowanie e‑publikacji
Sekwencje filmowe - Przygotowanie do drukowaniaSekwencje filmowe - Przygotowanie do drukowania
Plansza interaktywna - Przygotowanie publikacji elektronicznychPlansza interaktywna - Przygotowanie publikacji elektronicznych
Symulator - ImpozycjaSymulator - Impozycja
2.3. Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu sprzętu do realizacji prac fotograficznych;
Słownik pojęćSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale;
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela obejmuje sugestie dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej;
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki;
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia stanowią listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał oraz umożliwia zapoznanie się z literaturą przedmiotu;
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
2. Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające oraz słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie technik grafiki i poligrafii cyfrowej.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
3. Wskazówki do pracy z e‑materiałem
Film edukacyjny – Przygotowanie e‑publikacji
Obejrzyj zamieszczone w tym e‑materiale sekwencje filmowe. Po odtworzeniu każdej z nich sprawdź poziom zrozumienia treści, realizując kolejne zadania znajdujące się pod poszczególnymi filmami. Jeśli masz problem z wykonaniem polecenia lub odpowiedzią na pytanie, ponownie zapoznaj się z sekwencją.
Sekwencje filmowe - Przygotowanie do drukowania
Quiz. Na podstawie sekwencji filmowych opracuj 15 pytań testowych o zróżnicowanym poziomie trudności (łatwe, średnie, trudne), korzystając z narzędzia do przygotowywania testów zamieszczonego na platformie ZPE. Quiz umieść na platformie ZPE. ci.
Plansza interaktywna - Przygotowanie publikacji elektronicznych
Po zapoznaniu się z multimedium możesz przygotować notatki w formie graficznej, która będzie dla Ciebie najwygodniejsza, aby uporządkować wiedzę. Możesz też stworzyć mapę myśli i podzielić się nią z innymi uczniami lub ze znajomymi.
Symulator - Impozycja
Zapisz pięć pytań dotyczących jego treści, skupiając się na tym, czego chciałbyś się dowiedzieć z multimedium. Uwaga: każde z pytań musi rozpoczynać się od następujących wyrazów: „kto”, „kiedy”, „gdzie”, „jak”, „po co”. Następnie zapoznaj się z filmem i ustal, czy jego treść pozwala odpowiedzieć na zanotowane pytania. Jeśli tak, wykonaj notatkę w zeszycie, jeśli nie poszukaj odpowiedzi w innych wiarygodnych źródłach.
Interaktywne materiały sprawdzające
Każdy z materiałów multimedialnych jest powiązany z odpowiednio dobranymi ćwiczeniami: wykonaj je, aby sprawdzić swoją wiedzę po uważnym zapoznaniu się z multimedium. Możesz także najpierw zaznajomić się kolejno ze wszystkimi materiałami multimedialnymi i dopiero później wykonać wszystkie ćwiczenia. Ponadto każde ćwiczenie zawiera informację zwrotną, dzięki której będziesz wiedzieć, co już potrafisz, a co należy jeszcze uzupełnić.
Netografia i bibliografia
Warto patrzeć szerzej i zapoznać się ze źródłami, na podstawie których przygotowano ten e‑materiał. Znajdziesz je w zakładce Netografia i bibliografia. Dzięki nim będziesz pogłębiać i doskonalić wiedzę na temat technik druku offsetowego oraz pracy w branży poligraficznej.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
4. Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych e‑materiałów platformy zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows 10 lub nowszy;
OS X 10.11.6 lub nowszy;
GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM.
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji 69.0.3497.100;
Firefox w wersji 62.0.2;
Safari w wersji 11.1;
Opera w wersji 55.0.2994.44;
Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0;
Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124.
Urządzenia mobilne:
2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym;
Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści