Przygotowanie materiałów cyfrowych do wykonywania projektów graficznych
AUD.05. Realizacja projektów graficznych i multimedialnych - Technik fotografii i multimediów 343105
Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wskazówki dotyczące korzystania z e‑materiału w procesie samokształceniaWskazówki dotyczące korzystania z e‑materiału w procesie samokształcenia
Wymagania techniczneWymagania techniczne
1. Struktura e‑materiału
Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.
1.1. Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią Ci wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
- Wprowadzenie
Pozyskiwanie materiałów cyfrowych do wykonywania projektów graficznych i multimedialnychFilm instruktażowy (tutorial)
Narzędzia i programy do wykonywania obiektów grafiki rastrowej i wektorowejE-book
Elementy grafiki rastrowej i wektorowej oraz ich animacjeSekwencje filmowe
Narzędzia i programy do nagrywania dźwięku i materiałów filmowychE-book
Rejestracja i montaż materiałów audio i wideoFilm instruktażowy
- Interaktywne materiały sprawdzające
- Słownik pojęć dla e-materiału
- Przewodnik dla nauczyciela
- Netografia i bibliografia
- Instrukcja użytkowania
1.2. Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają Ci przyswojenie wiedzy:
Film instruktażowy (tutorial) – Pozyskiwanie materiałów cyfrowych do wykonywania projektów graficznych i multimedialnychFilm instruktażowy (tutorial) – Pozyskiwanie materiałów cyfrowych do wykonywania projektów graficznych i multimedialnych
E‑book – Narzędzia i programy do wykonywania obiektów grafiki rastrowej i wektorowejE‑book – Narzędzia i programy do wykonywania obiektów grafiki rastrowej i wektorowej
Sekwencje filmowe – Elementy grafiki rastrowej i wektorowej oraz ich animacjeSekwencje filmowe – Elementy grafiki rastrowej i wektorowej oraz ich animacje
E‑book – Narzędzia i programy do nagrywania dźwięku i materiałów filmowychE‑book – Narzędzia i programy do nagrywania dźwięku i materiałów filmowych
Film instruktażowy – Rejestracja i montaż materiałów audio i wideoFilm instruktażowy – Rejestracja i montaż materiałów audio i wideo
1.3. Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.
Słownik pojęć dla e‑materiałuSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym e‑materiale.
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
2. Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające oraz słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie.
Interaktywne materiały sprawdzające umożliwią Ci zweryfikowanie wiedzy i uzyskanie szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
3. Wskazówki dotyczące korzystania z e‑materiału w procesie samokształcenia
E‑materiał służy do pracy zarówno w warunkach szkolnych, jak i domowych. Podczas samodzielnej pracy z niniejszym e‑materiałem możesz wykorzystać zawarte w nim multimedia do rozwiązania różnorodnych problemów i zadań, a także do przygotowania się do egzaminu zawodowego.
Film instruktażowy (tutorial) – Pozyskiwanie materiałów cyfrowych do wykonywania projektów graficznych i multimedialnych
Obejrzyj wszystkie dostępne materiały multimedialne i na ich podstawie stwórz listę zagadnień, terminów, pojęć, które przy pierwszej lekturze lub obejrzeniu nie są dla Ciebie dostatecznie zrozumiałe i wymagają wyjaśnienia lub pogłębienia na kolejnych lekcjach lub za pomocą innych źródeł
E‑book – Narzędzia i programy do wykonywania obiektów grafiki rastrowej i wektorowej
Zapoznaj się z treścią e‑booka. Przygotuj 10 pytań testowych, wykorzystując generator testów na platformie ZPE. Umieść je tam jako zestaw. Po kilku dniach zrób test, aby sprawdzić jak wiele zapamiętałeś. Przed testem nie wracaj do lekcji, zrób go przed przypomnieniem sobie materiału. Zagadnienia, w których test się nie powiódł, przypominaj sobie w pierwszej kolejności.
Sekwencje filmowe – Elementy grafiki rastrowej i wektorowej oraz ich animacje
W trakcie oglądania sekwencji filmowych rób notatki w najodpowiedniejszej dla Ciebie formie, np. robiąc zrzuty ekranu i notując przy nich swoje spostrzeżenia. Możesz też przygotować prezentację, w której przedstawisz wybrane funkcje (np. zbuduj schemat, na którym przedstawisz za pomocą zrzutów ekranu i łączących je linii powiązania między funkcjami).
E‑book – Narzędzia i programy do nagrywania dźwięku i materiałów filmowych
Każdy z materiałów multimedialnych jest powiązany z odpowiednio dobranymi ćwiczeniami: wykonaj je, aby sprawdzić swoją wiedzę po uważnym zapoznaniu się z multimedium. Możesz także najpierw zaznajomić się kolejno ze wszystkimi materiałami multimedialnymi i dopiero później wykonać wszystkie ćwiczenia. Ponadto każde ćwiczenie zawiera informację zwrotną, dzięki której będzies
Film instruktażowy – Rejestracja i montaż materiałów audio i wideo
Obejrzyj wszystkie dostępne materiały multimedialne i na ich podstawie stwórz listę zagadnień, terminów, pojęć, które przy pierwszej lekturze lub obejrzeniu nie są dla Ciebie dostatecznie zrozumiałe i wymagają wyjaśnienia lub pogłębienia na kolejnych lekcjach lub za pomocą innych źródeł.
Opracowane w tym e‑materiale multimedia i ćwiczenia mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz pracy w zawodach: technik procesów drukowania i drukarz fleksograficzny.
Materiały multimedialne zawierają najistotniejsze informacje dotyczące czynności związanych m.in. drukiem fleksograficznym, procesami fleksograficznymi, normami i procedurami obowiązującymi we fleksografii, użyciem barw we fleksografii oraz standaryzacją przyrostu punktu rastrowego, kontrolą jakości wydruku, zasadami doboru podłoży fleksograficznych.
Na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej znajdują się materiały multimedialne, z których możesz korzystać, ucząc się sam, pracując na zajęciach czy przygotowując się do egzaminu zawodowego.
Strona główna e‑materiału zawiera zakładki z aktywnymi materiałami multimedialnymi. Po zapoznaniu się ze wszystkimi materiałami, możesz przenieść się do materiałów interaktywnych – wykonać test sprawdzający, dzięki któremu sprawdzisz poziom opanowania wiedzy z zakresu e‑materiału.
Interaktywne materiały sprawdzające
Każdy z materiałów multimedialnych jest powiązany z odpowiednio dobranymi ćwiczeniami: wykonaj je, aby sprawdzić swoją wiedzę po uważnym zapoznaniu się z multimedium. Możesz także najpierw zaznajomić się kolejno ze wszystkimi materiałami multimedialnymi i dopiero później wykonać wszystkie ćwiczenia. Ponadto każde ćwiczenie zawiera informację zwrotną, dzięki której będziesz wiedzieć, co już umiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.
Netografia i bibliografia
Warto patrzeć szerzej i zapoznać się ze źródłami, na podstawie których przygotowano ten e‑materiał. Znajdziesz je w zakładce Netografia i bibliografia. Dzięki nim będziesz pogłębiać i doskonalić wiedzę na temat nomenklatury dotyczącej maszyn, urządzeń i narzędzi używanych w przemyśle budowniczych fortepianów i pianin, oraz zespołów i podzespołów fortepianów i pianin zdobytą na zajęciach.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
4. Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych e‑materiałów platformy zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows 7 lub nowszy;
OS X 10.11.6 lub nowszy;
GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM.
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji 69.0.3497.100;
Firefox w wersji 62.0.2;
Safari w wersji 11.1;
Opera w wersji 55.0.2994.44;
Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0;
Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124.
Urządzenia mobilne:
2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym;
Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści