E-materiały do kształcenia zawodowego

Żywienie małego dziecka

SPO.04. Świadczenie usług opiekuńczych i wspomagających rozwój dziecka - Opiekunka dziecięca 325905

bg‑azure

Przygotowywanie posiłków dla małego dziecka

GRA WCIELANIE SIĘ W ROLĘ

1
1
Instrukcja obsługi gry wcielanie się w rolę

Gra wcielanie się w rolę “Przygotowywanie posiłków dla małego dziecka” rozpoczyna się ekranem startowym. Klikając przycisk Start, gracz przechodzi do zasad i celów gry.

Każdy tekst oznaczony ikoną Włącz/Wyłącz dźwięk jest czytany przez lektora. Gracz ma możliwość wielokrotnego odsłuchania nagrania.

Gra polega na wcielaniu się w rolę opiekuna dzieci w okresie wczesnego dzieciństw. Zadaniem gracza na pierwszym etapie jest zaplanowanie posiłków na jeden dzień dla małego dziecka w wieku 28 miesięcy, wybierając z menu trzy posiłki podstawowe (śniadanie, obiad i kolację) i dwa uzupełniające (drugie śniadanie i podwieczorek). Gracz na drugim etapie uwzględnia liczbę i jakość porcji, a także do każdego dania dobiera opis właściwy pod względem proporcji. W grze występują elementy zaskoczenia w postaci listy alergenów. Na końcu każdego etapu gracz otrzymuje informację zwrotną o poprawności wykonania zadania.

Na pierwszym etapie gracz spośród 5 teczek (śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja) wybiera jedną, klikając w nią. Następnie z wymienionych posiłków wybiera pasujące do danej kategorii. Między planszami przechodzi, klikając przycisk z ikoną strzałki. Po dokonaniu wyboru, gracz klika przycisk Sprawdź. Za każde prawidłowe rozwiązanie, gracz otrzymuje 5 punktów. Poprawny wybór posiłków w 4 teczkach i uzyskanie 20 punktów, pozwala graczowi na przejście na poziom II gry. Gracz ma możliwość skorzystania raz z podpowiedzi, klikając przycisk z ikoną żarówki.

Na drugim etapie gracz z opisanych dań komponuje jadłospis, uwzględniając ilość i jakość porcji. Do każdego dania musi dobrać właściwy pod względem proporcji opis, klikając w wybrany rysunek. Z 3 grup posiłków losowane są 2 rodzaje. Po dokonaniu wyboru, gracz klika przycisk Sprawdź. Gracz otrzymuje 2 punkty za każdy prawidłowy wybór opisu dań, z uwzględnieniem odpowiedniej wielkości porcji i rodzaju używanych produktów. Na tym etapie występują elementy zaskoczenia, za poprawne wskazanie gracz otrzymuje 1 punkt. Po uzyskaniu 12 punktów, gracz kończy etap z wynikiem pozytywnym.

Na ekranie kończącym grę znajduje się przycisk Jeszcze raz umożliwiający przejście do ekranu startowego.

RstQxWO4b4Vzy
Przyciski funkcyjne
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY-SA 3.0.
RRZBXEjvMBaCR
Przygotowywanie posiłków dla małego dziecka
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY-SA 3.0.
R1LBCBkxe4I7H
Ćwiczenie 1
R159z4PE14DxK
Ćwiczenie 2
R410KVIKxpIlM
Ćwiczenie 3
RDKirKMER6JxR
Ćwiczenie 4
Rpn2gk6arncMh
Ćwiczenie 5

Powiązane ćwiczenia