Placówki opieki nad małym dzieckiem
SPO.04. Świadczenie usług opiekuńczych i wspomagających rozwój dziecka - Opiekunka dziecięca 325905
Ramowy dzienny plan pracy w placówce opieki nad małym dzieckiem
MAPA MYŚLI
Spis treści
Instrukcja obsługiInstrukcja obsługi
BibliotekaBiblioteka
Ramowy dzienny plan pracy w placówce opieki nad małym dzieckiemRamowy dzienny plan pracy w placówce opieki nad małym dzieckiem
Instrukcja obsługi
Mapę myśli możesz dowolnie modyfikować: rozbudowywać ją, dokładać gałęzie i węzły, wpisywać własne teksty albo dodawać grafiki, tworząc autorskie rozwiązania.
W centralnym punkcie mapy myśli znajduje się pierwszy węzeł. Po najechaniu na niego kursorem pokazują się przyciski funkcyjne, które umożliwiają modyfikację lub usunięcie elementu, a także dodanie nowego. Dwukrotne kliknięcie napisu na elemencie sprawia, że staje się on aktywny. Najechanie kursorem na ikony powoduje wyświetlenie opisów ich funkcjonalności. Można zmieniać położenie węzłów poprzez ich przeciągnięcie.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Biblioteka
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Ramowy dzienny plan pracy w placówce opieki nad małym dzieckiem
Polecenie
Przygotuj w formie mapy myśli plan, w jaki sposób można ułożyć ramowy dzienny plan pracy w placówce opieki nad małym dzieckiem.
W centrum mapy umieść dzienny plan pracy. Wokół centralnego punktu zamieszczaj obszary i elementy wchodzące w skład całego dziennego planu pracy. Plan uzupełniaj o dowolne elementy, które uznasz za konieczne.
Mapę myśli skomponuj według własnego pomysłu, wpisując unikatowe treści. Możesz skorzystać z gotowej biblioteki, poprzez przepisanie odpowiednich sformułowań do nowych elementów mapy.
Twoja mapa myśli
Propozycja wykonania mapy myśli
Przykładowa mapa myśli, obrazująca dzienny plan pracy w placówce opieki nad małym dzieckiem.
Dzień został podzielony na półgodzinne odcinki czasu w zakresie od 6:00‑17:00. Do godzin zostały przyporządkowane różne aktywności. Ramowy dzienny plan pracy w placówce opieki nad małym dzieckiem wygląda następująco:
6:00‑8:00 - schodzenie się dzieci do placówki.
8:00 - przygotowanie do posiłku i czynności higieniczno‑sanitarne przed posiłkiem.
8:30‑9:00 - śniadanie, podczas którego odbywa się karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku oraz trening czynności samoobsługowych.
9:00 - czynnosci higieniczno‑sanitarne po posiłku.
9:30‑10:00 - zajęcia, na które składa się czytanie dzieciom bajek, zajęcia językowe oraz zajęcia muzyczne.
10:00‑10:30 - drugie śniadanie, które obejmuje czynności higieniczno‑sanitarne przed posiłkiem oraz karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku oraz trening czynności samoobsługowych.
10:30 - czynnosci higieniczno‑sanitarne po posiłku.
11:00‑11:30 - pobyt na świeżym powietrzu, który obejmuje zabawy na placu zabaw oraz spacer.
11:30 - następuje przygotowanie do posiłku obejmujące trening czystości i czynności higieniczno‑sanitarne przed posiłkiem.
12:00‑12:30 - obiad złożony z pierwszego i drugiego dania. W ramach obiadu odbywa się karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku oraz trening czynności samoobsługowych.
12:30‑13:00 - czynności higieniczno‑sanitarne po posiłku oraz przygotowanie do drzemki w formie słuchania kołysanek.
13:00‑14:00 - drzemka.
14:30 - przygotowanie do posiłku i czynności higieniczno‑sanitarne przed posiłkiem oraz podwieczorek, podczas którego odbywa się karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku i trening czynności samoobsługowych.
15:00 - czynności higieniczno‑sanitarne po posiłku.
15:30‑17:00 - zabawy, na które składają się: zabawy z rekwizytami, zabawy plastyczne, zabawy śpiewane i zabawy swobodne z inicjatywy dzieci.
16:00‑17:00 - rozchodzenie się dzieci do domów.
16:30 - wspólne sprzątanie sali.