E-materiały do kształcenia zawodowego

Placówki opieki nad małym dzieckiem

SPO.04. Świadczenie usług opiekuńczych i wspomagających rozwój dziecka - Opiekunka dziecięca 325905

bg‑azure

Ramowy dzienny plan pracy w placówce opieki nad małym dzieckiem

MAPA MYŚLI

1

Spis treści

2

Instrukcja obsługi

Mapę myśli możesz dowolnie modyfikować: rozbudowywać ją, dokładać gałęzie i węzły, wpisywać własne teksty albo dodawać grafiki, tworząc autorskie rozwiązania.

W centralnym punkcie mapy myśli znajduje się pierwszy węzeł. Po najechaniu na niego kursorem pokazują się przyciski funkcyjne, które umożliwiają modyfikację lub usunięcie elementu, a także dodanie nowego. Dwukrotne kliknięcie napisu na elemencie sprawia, że staje się on aktywny. Najechanie kursorem na ikony powoduje wyświetlenie opisów ich funkcjonalności. Można zmieniać położenie węzłów poprzez ich przeciągnięcie.

R1ahDbv0gd1dh1
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

Biblioteka

Zabawy
  • zabawy indywidualne

  • zabawy integracyjne

  • zabawy ruchowe

  • zabawy śpiewane

  • zabawy tematyczne

  • zabawy konstrukcyjne

  • zabawy badawcze

  • zabawy dydaktyczne

  • zabawy swobodne z inicjatywy dzieci

  • zabawy z elementami muzykoterapii

  • zabawy kształtujące motorykę małą

  • zabawy kształtujące motorykę dużą

  • zabawy paluszkowe

  • zabawy plastyczne

  • zabawy wspomagające naukę prawidłowego mówienia

  • zabawa w teatrzyk

  • zabawa na placu zabaw

  • zabawy poranne

  • zabawy popołudniowe

  • zabawy związane z percepcją

  • zabawy wspierające rozwój emocjonalny

  • zabawy z rekwizytami.

  • słuchanie muzyki

  • słuchanie muzyki relaksacyjnej

  • słuchanie kołysanek

  • słuchanie nagrań bajek

  • czytanie dzieciom bajek

  • czytanie dzieciom wierszy.

Czytanie i słuchanie
  • słuchanie muzyki

  • słuchanie muzyki relaksacyjnej

  • słuchanie kołysanek

  • słuchanie nagrań bajek

  • czytanie dzieciom bajek

  • czytanie dzieciom wierszy

Zajęcia dydaktyczne
  • zajęcia

  • zajęcia językowe

  • zajęcia przyrodnicze

  • zajęcia plastyczne

  • zajęcia muzyczne

  • zajęcia o charakterze wychowawczym

Nawyki higieniczne
  • wspólne sprzątanie sali

  • czynności higieniczno‑sanitarne przed posiłkiem

  • czynności higieniczno‑sanitarne po posiłku

  • trening czynności samoobsługowych

  • trening czystości

Posiłki
  • śniadanie

  • drugie śniadanie

  • obiad

  • obiad I danie

  • obiad II danie

  • podwieczorek

  • przygotowanie do posiłku

  • karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku

Czynności
  • pobyt na świeżym powietrzu

  • spacer

  • przygotowanie do drzemki

  • drzemka

  • schodzenie się dzieci do placówki

  • rozchodzenie się dzieci do domów

Czas
  • 6:00

  • 6:30

  • 7:00

  • 7:30

  • 8:00

  • 8:30

  • 9:00

  • 9:30

  • 10:00

  • 10:30

  • 11:00

  • 11:30

  • 12:00

  • 12:30

  • 13:00

  • 13:30

  • 14:00

  • 14:30

  • 15:00

  • 15:30

  • 16:00

  • 16:30

  • 17:00

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

4

Ramowy dzienny plan pracy w placówce opieki nad małym dzieckiem

Polecenie

Przygotuj w formie mapy myśli plan, w jaki sposób można ułożyć ramowy dzienny plan pracy w placówce opieki nad małym dzieckiem.

W centrum mapy umieść dzienny plan pracy. Wokół centralnego punktu zamieszczaj obszary i elementy wchodzące w skład całego dziennego planu pracy. Plan uzupełniaj o dowolne elementy, które uznasz za konieczne.

Mapę myśli skomponuj według własnego pomysłu, wpisując unikatowe treści. Możesz skorzystać z gotowej biblioteki, poprzez przepisanie odpowiednich sformułowań do nowych elementów mapy.

Twoja mapa myśli

1
R2BcdMxZzqXqw1
Twoja mapa myśli
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY-SA 3.0.
R1LhJOU0QnLPd
Ćwiczenie 1
Przyporządkuj zadania i aktywności w placówce opieki nad małym dzieckiem do odpowiednich godzin.

Propozycja wykonania mapy myśli

1
Pokaż przykładowe rozwiązanie1azurewhite

Przykładowa mapa myśli, obrazująca dzienny plan pracy w placówce opieki nad małym dzieckiem.

Dzień został podzielony na półgodzinne odcinki czasu w zakresie od 6:00‑17:00. Do godzin zostały przyporządkowane różne aktywności. Ramowy dzienny plan pracy w placówce opieki nad małym dzieckiem wygląda następująco:

  • 6:00‑8:00 - schodzenie się dzieci do placówki.

  • 8:00 - przygotowanie do posiłku i czynności higieniczno‑sanitarne przed posiłkiem.

  • 8:30‑9:00 - śniadanie, podczas którego odbywa się karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku oraz trening czynności samoobsługowych.

  • 9:00 - czynnosci higieniczno‑sanitarne po posiłku.

  • 9:30‑10:00 - zajęcia, na które składa się czytanie dzieciom bajek, zajęcia językowe oraz zajęcia muzyczne.

  • 10:00‑10:30 - drugie śniadanie, które obejmuje czynności higieniczno‑sanitarne przed posiłkiem oraz karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku oraz trening czynności samoobsługowych.

  • 10:30 - czynnosci higieniczno‑sanitarne po posiłku.

  • 11:00‑11:30 - pobyt na świeżym powietrzu, który obejmuje zabawy na placu zabaw oraz spacer.

  • 11:30 - następuje przygotowanie do posiłku obejmujące trening czystości i czynności higieniczno‑sanitarne przed posiłkiem.

  • 12:00‑12:30 - obiad złożony z pierwszego i drugiego dania. W ramach obiadu odbywa się karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku oraz trening czynności samoobsługowych.

  • 12:30‑13:00 - czynności higieniczno‑sanitarne po posiłku oraz przygotowanie do drzemki w formie słuchania kołysanek.

  • 13:00‑14:00 - drzemka.

  • 14:30 - przygotowanie do posiłku i czynności higieniczno‑sanitarne przed posiłkiem oraz podwieczorek, podczas którego odbywa się karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku i trening czynności samoobsługowych.

  • 15:00 - czynności higieniczno‑sanitarne po posiłku.

  • 15:30‑17:00 - zabawy, na które składają się: zabawy z rekwizytami, zabawy plastyczne, zabawy śpiewane i zabawy swobodne z inicjatywy dzieci.

  • 16:00‑17:00 - rozchodzenie się dzieci do domów.

  • 16:30 - wspólne sprzątanie sali.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

Powiązane ćwiczenia