Grafika przedstawia ekran startowy gry. W centralnej części znajduje się schematyczna grafika okna programu komputerowego, w którym są cztery strzałki o przeciwnych zwrotach. Pod grafiką tekst: "Witaj w grze edukacyjnej Podstawowe techniki drukarskie. Gra wymaga trybu pełnoekranowego. Aby do niego przejść, kliknij przycisk poniżej". Pod tekstem znajduje się czarna ramka z napisem: "włącz tryb pełnoekranowy".
Widok ekranu startowego gry
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Kliknięcie na przycisk „włącz tryb pełnoekranowy” spowoduje uruchomienie gry w widoku pełnoekranowym. Wyświetli się wtedy ekran z tytułem i opisem gry. Pod tytułem gry widoczne są dwa przyciski:
kontynuuj grę - kliknięcie na ten przycisk umożliwia kontynuowanie wcześniej rozpoczętej gry,
rozpocznij nową grę - kliknięcie na ten przycisk rozpoczyna nową grę.
W górnym prawym rogu ekranu znajdują się dwa przyciski funkcyjne:
pomoc - po kliknięciu na ten przycisk wyświetla się nowe okno z sekcją „pytania i odpowiedzi”, można tam znaleźć zagadnienia występujące w grze,
zamknij grę - kliknięcie tej ikony zamyka grę.
R1DcxUG8KJZ56
Grafika przedstawia ekran główny gry. W górnej części tekst: “Witaj ponownie w grze Podstawowe techniki drukarskie”. Poniżej dwa przyciski w formie prostokątów. Pierwszy to kontynuuj grę, a drugi rozpocznij nową grę. W prawym, górnym rogu znajdują się dwa przyciski funkcyjne. Pierwszy w formie znaku zapytania w kole to pomoc. Służy do przejścia do ekranu pomocy. Drugi przycisk to zamknij grę. Służy do wyjścia z gry. W dolnej części tekst: “Jak co dzień, w zamyśleniu przechadzasz się po najbliższej okolicy. Nagle orientujesz się, że nogi zaniosły Cię w nieoczekiwane miejsce… Przed sobą widzisz budynek, który lata świetności ma już dawno za sobą. Z bujającego się lekko na wietrze szyldu odczytujesz, że jest to zakład wykonujący druk i wykończający wyroby włókiennicze. Z ciekawością sięgasz do klamki. Uchylając drzwi, wpuszczasz do środka trochę światła, które pada na siedzącą za stołem postać. Mężczyzna zaprasza Cię do środka i opowiada swoją historię. W wyobraźni widzisz pracownię, która kiedyś tętniła życiem. Jego opowieść wzbudza w Tobie podziw, a w myślach zaczynasz nazywać go Mistrzem Fachu. Postanawiasz pomóc mężczyźnie i uratować to miejsce. Zdajesz sobie sprawę, że misja odbudowy zakładu będzie wymagała od Ciebie zaangażowania i nabycia nowych umiejętności, jednak cel, który Ci przyświeca, jest tego warty. Wykonuj zadania przybliżające Cię do uratowania pracowni. Powodzenia!” Po prawej stronie okna znajduje się grafika przedstawiająca Mistrza Fachu. To starszy mężczyzna o siwych włosach i wąsach, z jednym okularem na oku. Ma białą koszulę, czarną muszkę i wrzosową kamizelkę. Na szyi zawieszoną ma miarę krawiecką.
Widok ekranu tytułowego gry
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Po kliknięciu przycisków kontynuuj grę lub rozpocznij nową grę wyświetli się ekran z z wyborem misji. W przypadku kontynuowania gry będzie to misja, przy której wcześniej użytkownik wyłączył grę.
RsNF70pj3C2Sw
Grafika przedstawia fragment okna wyboru misji. W górnej części pasek menu gry. Znajdują się w nim: informacje o postępie, ilości zdobytych punktów oraz odznak. Poniżej nagłówek: wybierz misję. Pod nagłówkiem informacja: “Sprawdź zadania, które czekają na Ciebie w poszczególnych misjach”. Poniżej belka z napisem: “Wciel się w rolę operatora maszyn w przemyśle włókienniczym. Wybierz misję”. Na belce jest także grafika przedstawiająca Mistrza Fachu. To starszy mężczyzna o siwych włosach i wąsach, z jednym okularem na oku. Ma białą koszulę, czarną muszkę i wrzosową kamizelkę. Na szyi zawieszoną ma miarę krawiecką. Poniżej, w kolumnach trzy misje do wyboru. Każda misja zobrazowana jest grafiką dekoracyjną, opisem oraz przyciskiem “rozpocznij”. W pierwszej kolumnie “barwniki. Wykonaj druk techniką batik i bandhan”. W drugiej kolumnie “farba i stempel. Wykonaj druk wywabowy i stemplowy”. W kolumnie trzeciej “przecierak i folia. Wykonaj sitodruk i druk transferowy". W każdej kolumnie pod opisem znajduje się prostokątna ramka z napisem “rozpocznij”. W prawym, górnym rogu znajdują się dwa przyciski funkcyjne. Pierwszy w formie znaku zapytania w kole to pomoc. Służy do przejścia do ekranu pomocy. Drugi przycisk to zamknij grę. Służy do wyjścia z gry.
Widok ekranu z wyborem misji; czerwona ramka wskazuje przycisk umożliwiający przejście do ekranu z odznakami
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
W górnej lewej części ekranu gry znajdują się informacje o zdobytych punktach i odznakach. Po prawidłowym przejściu każdej misji zdobywa się odznakę. Łącznie można uzyskać sześć odznak:
Bezcenny barwnik,
Złoty stempel,
Wyjątkowy szablon,
Niepowtarzalny pył włóknisty,
Unikalna pasta drukarska,
Złoty wałek drukarski.
Aby wyświetlić zdobyte odznaki, należy kliknąć na symbol oka, który znajduje się obok numeru odznak.
W prawej części górnego menu znajdują się także wcześniej opisane ikony „pomoc” oraz „zamknij grę”.
Pod paskiem z informacjami o grze w części okien pojawia się przycisk pozwalający wrócić do poprzedniej strony „Wróć do poprzedniej strony”.
R1MOSKpOxyQXC
Grafika przedstawia okno odznak. W górnej części pasek menu gry. Znajdują się w nim: informacje o postępie, ilości zdobytych punktów oraz odznak. Pośrodku tytuł gry: “Podstawowe techniki drukarskie”. W prawym, górnym rogu znajdują się dwa przyciski funkcyjne w czerwonej ramce. Pierwszy w formie znaku zapytania w kole to pomoc. Służy do przejścia do ekranu pomocy. Drugi przycisk to zamknij grę. Służy do wyjścia z gry. Pod tytułem przycisk w prostokątnej ramce: wróć do poprzedniej strony. Poniżej nagłówek: Twoje odznaki wraz z informacją: zdobyto zero na sześć odznak. Poniżej sześć okrągłych grafik. Na każdej z nich jest zamknięta kłódka. Odznaki są opisane jako: Bezcenny barwnik, Złoty stempel, Wyjątkowy szablon, Niepowtarzalny pył włóknisty, Unikalna pasta drukarska, Złoty wałek drukarski. Przy każdej odznace informacja: niedostępna.
Widoku ekranu odznak w grze; czerwone ramki wskazują przyciski umożliwiające powrót do poprzedniej strony, wyświetlenie pomocy i zamknięcie gry
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Po wybraniu misji (przycisk „rozpocznij”) pojawi sie ekran z pytaniami jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru. Odpowiedzi zaznacza się, klikając lewym przyciskiem myszy na dany prostokąt, który ją zawiera, a następnie na przycisk „zatwierdź odpowiedź” znajdujący się poniżej.
RHFrBm19YkbKC
Grafika przedstawia przykładowe zadanie w grze. W górnej części fragment grafiki, która przedstawia miskę z barwnikiem i białą tkaninę. Pod miską podpis: “Kąpiel tkaniny w barwniku”. Obok strzałka zwrócona w prawą stronę. Po prawej stronie prostokątna niebieska tkanina z białym kwiatem podpisana jako “batik”. Poniżej polecenie: “Mistrz Fachu przekazuje Ci pewne zadanie. Na dostarczonej przez klientkę tkaninie, wykorzystując przygotowany przez nią projekt graficzny jednokolorowego wzoru, musisz wykonać druk ręczny, odwzorowujący ten wzór techniką batik. Przypomnij sobie, na czym polega technika drukarska jednobarwnego batiku, a następnie wybierz właściwy sposób postępowania. Wybierz dokładnie jedną odpowiedź”: Pod poleceniem trzy prostokątne ramki z odpowiedziami do wyboru. Pierwsza ramka nieoznaczona: odpowiedź A - “Aby wykonać druk techniką batik należy pomiędzy dwoma elementami tkaniny umieścić szablon zaprojektowanego wzoru. Tak przygotowaną tkaninę należy umieścić w kąpieli barwiącej. Po usunięciu szablonu na tkaninie pojawi się oczekiwany wzór”. Druga ramka oznaczona: odpowiedź B - “Aby wykonać druk techniką batik na bawełnianej tkaninie, należy pokryć gorącym woskiem kształt wzoru zgodny z projektem. Tak przygotowaną tkaninę należy ufarbować w kąpieli barwiącej”. Trzecia ramka nieoznaczona: odpowiedź C - “Aby wykonać druk techniką batik należy przewiązać lub zeszyć tkaninę, a następnie barwić ją w roztworze barwnika. Po rozwiązaniu lub rozpruciu zabarwionej tkaniny na jej powierzchni pojawi się oczekiwany efekt wzoru”. Poniżej prostokątna ramka z napisem: zatwierdź odpowiedź.
Widok przykładowego zadania z gry
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Wyświetli się wtedy informacja zwrotna. W przypadku negatywnej informacji zwrotnej na ekranie pojawią się dodatkowe informacje, mogące pomóc w prawidłowym wykonaniu zadania.
Odpowiedzi udziela się tak długo, aż zaznaczy się poprawną odpowiedź. Dlatego w negatywnej informacji zwrotnej należy kliknąć przycisk „spróbuj ponownie”, aby wrócić do pytania. Należy zwrócić uwagę, że kolejność wyświetlania odpowiedzi jest losowa.
R1ntaEIhIG4Tk
Grafika przedstawia przykładową informację zwrotną w grze. Po lewej stronie rysunek przedstawiający głowę smutnej kobiety. Obok grafiki informacja: “Niestety nie! To nie jest poprawna odpowiedź. Wkładając szablon między dwa elementy tkaniny nie uzyskasz oczekiwanego efektu. Klientka nabiera wątpliwości, czy zlecenie jest w dobrych rękach”. Poniżej prostokątna ramka z napisem kontynuuj.
Widok ekranu z negatywną informacją zwrotną
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Niektóre zadania polegają na udzieleniu odpowiedzi podczas rozmowy z klientem lub Mistrzem Fachu. Wtedy tekst postaci wyświetla się w dolnej części ekranu. Po zakończeniu wypowiedzi wyświetli się przycisk „udziel odpowiedzi”. Po kliknięciu na niego wyświetli się ekran z kilkoma odpowiedziami do wyboru. Schemat udzielania odpowiedzi jest taki sam jak do wcześniej opisanych pytań.
RGWHz3Wm7AlMU
Grafika przedstawia widok ekranu rozmowy z Mistrzem Fachu. W górnej części strzałka zwrócona w lewą stronę z informacją: “wróć do ekranu zadania”. Po prawej stronie ikona przekreślonego głośnika z napisem: “wyłącz dźwięk tła”. Poniżej grafika przedstawiająca Mistrza Fachu. To starszy mężczyzna o siwych włosach i wąsach, z jednym okularem na oku. Ma zamknięte oczy i uśmiecha się. Ubrany jest w białą koszulę, czarną muszkę i wrzosową kamizelkę. Na szyi zawieszoną ma miarę krawiecką. Po lewej stronie znajduje się chmurka z trzema kropkami. Poniżej ramka z tekstem: “Rozmówca. Twoim pierwszym zadaniem w procesie drukowania wywabowego jest przygotowanie farby do druku białego wzoru na barwnym tle. Jakie farby drukarskie przygotujesz do przeprowadzenia tego procesu?” Pod tekstem prostokątny przycisk: “Udziel odpowiedzi”.
Widok ekranu rozmowy z postacią
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Po rozwiązaniu wszystkich zadań na ekranie pojawia się podsumowanie, które zawiera informacje o zaliczeniu gry.
Ra8ysDijAieg5
Grafika przedstawia przykładowe okno zakończenia misji. W górnej części pasek menu gry. Znajdują się w nim: informacje o postępie - szesnaście procent, ilości zdobytych punktów - sto pięćdziesiąt oraz odznak - jedna na sześć. Pośrodku tytuł gry: “Podstawowe techniki drukarskie”. W prawym, górnym rogu znajdują się dwa przyciski funkcyjne w czerwonej ramce. Pierwszy w formie znaku zapytania w kole to pomoc. Służy do przejścia do ekranu pomocy. Drugi przycisk to zamknij grę. Służy do wyjścia z gry. Poniżej informacja: “Gratulacje! Świetna robota! Druk techniką batik i bandhan nie mają przed Tobą tajemnic. Woskiem posługujesz się po mistrzowsku, a wybarwianie idzie Ci jak po maśle”. Poniżej belka, która zawiera informacje o zaliczeniu lub niezaliczeniu oraz o procentowym wyniku misji: status - zaliczona, wynik misji sto procent. Obok wyników rysunek przedstawiający Mistrza Fachu. To starszy mężczyzna o siwych włosach i wąsach, z jednym okularem na oku. Ma białą koszulę, czarną muszkę i wrzosową kamizelkę. Na szyi zawieszoną ma miarę krawiecką. Pod belką dwie prostokątne ramki. Pierwsza to - “zapisz wynik”. Obok informacja: “Zapisanie wyniku utrwali rezultat i umożliwi wykonanie kolejnych zadań”. Druga to - “powtórz misję”. Obok informacja: “Powtórzenie poziomu resetuje wynik uzyskany w ramach aktualnej misji i pozwala na poprawę wyniku”.
Widok ekranu z zakończeniem misji
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Pod informacją znajdują się dwa przyciski:
zapisz wynik - zapisuje wynik i przenosi do ekranu wyboru misji,
powtórz misję - umożliwia poprawę wyniku zakończonej misji.
RnIuMQQMrjQ9F
Grafika przedstawia fragment okna wyboru misji. W górnej części nagłówek: wybierz misję. Pod nagłówkiem informacja: “Sprawdź zadania, które czekają na Ciebie w poszczególnych misjach”. Poniżej belka z napisem: “Wciel się w rolę operatora maszyn w przemyśle włókienniczym. Wybierz misję”. Na belce jest także grafika przedstawiająca Mistrza Fachu. To starszy mężczyzna o siwych włosach i wąsach, z jednym okularem na oku. Ma białą koszulę, czarną muszkę i wrzosową kamizelkę. Na szyi zawieszoną ma miarę krawiecką. Poniżej, w kolumnach trzy misje do wyboru. Każda misja zobrazowana jest grafiką dekoracyjną, opisem oraz przyciskiem “rozpocznij”. W pierwszej kolumnie “barwniki - zaliczona. Wykonaj druk techniką batik i bandhan. Wynik misji: osiemdziesiąt trzy procent”.Poniżej prostokątna ramka z napisem “powtórz”. W drugiej kolumnie “farba i stempel. Wykonaj druk wywabowy i stemplowy”. W kolumnie trzeciej “przecierak i folia. Wykonaj sitodruk i druk transferowy". W każdej kolumnie pod opisem znajduje się prostokątna ramka z napisem “rozpocznij”.
Widok ekranu z ponownym wyborem misji; pierwsza misja została zaliczona, istnieje możliwość jej powtórzenia i poprawienia wyniku albo wyboru kolejnej misji
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Podstawowe techniki drukarskie1280Dziękuję za ukończenie testu! Wykazałeś się dużą wiedzą z zakresu wykończania wyrobów włókienniczych w procesie drukowania.Niestety nie udało Ci się zaliczyć testu. Wróć do filmu „Dawne i nowoczesne techniki drukarskie” i spróbuj ponownie.
Test
Podstawowe techniki drukarskie
Liczba pytań:
12
Limit czasu:
min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Podstawowe techniki drukarskie
Pytanie
1/12
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Mistrz Fachu przekazuje Ci pewne zadanie. Na dostarczonej przez klientkę tkaninie, wykorzystując przygotowany przez nią projekt graficzny jednokolorowego wzoru, musisz wykonać druk ręczny, odwzorowujący ten wzór techniką batik. Przypomnij sobie, na czym polega technika drukarska jednobarwnego batiku, a następnie wybierz właściwy sposób postępowania. Możliwe odpowiedzi: 1. Aby wykonać druk techniką batik na bawełnianej tkaninie, należy pokryć gorącym woskiem kształt wzoru zgodny z projektem. Tak przygotowaną tkaninę należy ufarbować w kąpieli barwiącej. Po usunięciu wosku na barwnej tkaninie pozostanie biały niezabarwiony wzór., 2. Aby wykonać druk techniką batik należy pomiędzy dwoma elementami tkaniny umieścić szablon zaprojektowanego wzoru. Tak przygotowaną tkaninę umieścić w kąpieli barwiącej. Po usunięciu szablonu na tkaninie pojawi się oczekiwany wzór., 3. Aby wykonać druk techniką batik należy przewiązać lub zeszyć tkaninę, a następnie barwić ją w roztworze barwnika. Po rozwiązaniu lub rozpruciu zabarwionej tkaniny na jej powierzchni pojawi się oczekiwany efekt wzoru.
Przed przystąpieniem do pracy należy przygotować materiały i przybory potrzebne do wykonania druku. Zaznacz wszystkie materiały i przybory, które będą potrzebne. Możliwe odpowiedzi: 1. Projekt graficzny, biała tkanina, wosk, pędzelek do nakładania wosku, barwnik, woda i naczynie do barwienia., 2. Kolorowa, ciemna tkanina, wosk pędzelek do nakładania wosku, barwnik, woda i naczynie do barwienia., 3. Biała tkanina, szablon i barwnik.
Mistrz Fachu prosi Cię o wykonanie zlecenia. Na dostarczonej przez klientkę tkaninie wykonaj biały i barwny druk techniką drukowania wywabowego, zgodnie z przygotowanym przez kupującą projektem graficznym wzoru. Przypomnij sobie, na czym polega ta technika drukarska i wybierz właściwy sposób postępowania. Możliwe odpowiedzi: 1. Technika druku wywabowego polega na miejscowym odbarwieniu tkaniny kolorowej, na skutek rozkładu barwnika tła, po nałożeniu farby zawierającej środki redukujące (wywabowe)., 2. Technika druku wywabowego polega na zamocowaniu szablonów na powierzchni tkaniny i zanurzeniu jej w kąpieli barwiącej., 3. Technika druku wywabowego polega na zadrukowaniu wyrobu włókienniczego wzorami z kleju i pokryciu całej powierzchni roztworem barwnika.
Twoim pierwszym zadaniem w procesie drukowania wywabowego jest przygotowanie farby do druku białego wzoru na barwnym tle. Jakie farby drukarskie przygotujesz do przeprowadzenia tego procesu? Możliwe odpowiedzi: 1. Technika druku wywabowego białego wymaga użycia farby zawierającej środki silnie redukujące., 2. Technika druku wywabowego białego wymaga użycia farby zawierającej środki piorące., 3. Technika druku wywabowego białego wymaga użycia farby drukarskiej zawierające środki klejące.
Mistrz Fachu prosi Cię o pomoc przy zleceniu. Na dostarczonej przez klientkę grubej tkaninie musisz wykonać druk, zgodny z przygotowanym projektem graficznym jednobarwnego wzoru o dużej powierzchni zadruku. Do wykonania tego zadania zastosujesz technikę polegającą na przeciskaniu (przecieraniu) farby drukarskiej przez otwory wykonanego wcześniej szablonu. Jak nazywa się technika drukarska, w której wydruki wykonuje się za pomocą szablonów i przecieraka? Możliwe odpowiedzi: 1. Druk filmowy ręczny – sitodruk., 2. Druk filmowy maszynowy., 3. Druk przesiewowy.
Odtworzenie wzoru przygotowanego przez klientkę wymaga wykonania odpowiedniego szablonu. Jaką metodę przygotowania szablonu wybierzesz do tego zlecenia? Możliwe odpowiedzi: 1. Przygotuję szablon do wykonania wzoru na grubej tkaninie wzoru o dużej powierzchni zadruku., 2. Przygotuję szablon do wykonania wzoru o delikatnych konturach., 3. Przygotuję szablon do wykonania wzorów wielobarwnych o delikatnych konturach.
Przed Tobą zadanie polegające na wykonaniu druku nasypowego na tkaninie dostarczonej przez klientkę, zgodnie z przygotowanym przez nią projektem graficznym. Wzór ma być wykonany w kolorze zielonym. Zanim rozpoczniesz pracę, przypomnij sobie, na czym polega technika druku nasypowego, a następnie wybierz właściwy sposób postępowania. Możliwe odpowiedzi: 1. Technika druku nasypowego polega na pokryciu tkaniny wzorami z kleju i rozsypaniu na powierzchni drobno pociętych włókien (pyłu włóknistego)., 2. Technika druku nasypowego polega na nanoszeniu na tkaninę pasty zawierającej składniki, które pod wpływem temperatury wydzielają produkty gazowe i barwią pokrytą nią powierzchnię., 3. Technika druku nasypowego polega na nanoszeniu pasty trawiącej na uprzednio wybarwiony wyrób włókienniczy w celu jego odbarwienia.
Zadecyduj, jakie materiały i przybory są potrzebne do wykonania druku nasypowego. Zaznacz wszystkie, których użyjesz. Możliwe odpowiedzi: 1. Technika druku nasypowego wymaga użycia kleju, pędzelka do nanoszenia kleju oraz pyłu włóknistego., 2. Technika druku nasypowego wymaga użycia papierowych nośników wzoru., 3. Technika druku nasypowego wymaga użycia pistoletu natryskowego.
Mistrz Fachu prosi Cię o pomoc w zleceniu. Do nowoczesnej wykończalni wykonującej druk cyfrowy klient dostarczył tkaninę ze zleceniem wykonania na jej powierzchni prostych wzorów geometrycznych: kwadratów różnej wielkości. Po przyjęciu zlecenia w zakładzie doszło do poważnej awarii drukarki cyfrowej. Klient zdecydował się przynieść tkaninę do Waszego zakładu. Jaką technikę ręcznego druku możesz zastosować, aby wykonać zlecenie? Możliwe odpowiedzi: 1. Druk natryskowy., 2. Druk transferowy., 3. Druk nasypowy.
Zadecyduj, jakie materiały i przybory są potrzebne do wykonania druku natryskowego. Zaznacz wszystkie, których użyjesz. Możliwe odpowiedzi: 1. Technika druku natryskowego wymaga użycia rozwodnionej pasty drukarskiej, pistoletu do jej natryskiwania i metalowych szablonów wzorów., 2. Technika druku natryskowego wymaga użycia rozwodnionej pasty drukarskiej, pistoletu do jej natryskiwania i papierowych szablonów wzorów., 3. Technika druku natryskowego wymaga użycia zagęszczonej pasty drukarskiej, pistoletu do jej natryskiwania i metalowych szablonów wzorów.
Mistrz Fachu chce sprawdzić Twoją wiedzę. Czy wiesz, jak nazywa się technologia stosowana w wykończalnictwie, w której wykonujemy jednobarwne lub wielobarwne zabarwienie, ograniczone formą i rozmiarem wyrobu włókienniczego? Możliwe odpowiedzi: 1. Druk., 2. Barwienie., 3. Bielenie.
Składnikami jakiego środka stosowanego w wykończalnictwie są: barwnik, zagęszczenie, rozpuszczalnik, środki pomocnicze i katalizator? Możliwe odpowiedzi: 1. Farby drukarskiej., 2. Środków stosowanych w bieleniu., 3. Środków stosowanych w apreturowaniu.
Powiązane ćwiczenia
1. Techniki drukarskie
Test
1. Techniki drukarskie
Techniki drukarskie3080Brawo! Test został rozwiązany poprawnie. Oznacza to, że posiadasz wiedzę z zakresu technik drukarskich.Niestety, test nie został rozwiązany poprawnie. Jeśli miałeś problem z prawidłowymi odpowiedziami, wróć do multimediów z e‑materiału i spróbuj rozwiązać test ponownie.
Test
Techniki drukarskie
Liczba pytań:
20
Limit czasu:
30 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Techniki drukarskie
Pytanie
1/20
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Jak nazywa się technika zdobnicza polegająca na barwieniu tkaniny bawełnianej pokrytej woskiem? Możliwe odpowiedzi: 1. batik, 2. sitodruk, 3. druk cyfrowy, 4. druk ręczny
Jak nazywamy technikę polegającą na miejscowym barwieniu wyrobu włókienniczego przy użyciu stempla? Możliwe odpowiedzi: 1. sitodruk, 2. technika natryskowa, 3. technika stemplowa, 4. druk stemplowy
Jak nazywa się jedno- lub wielokolorowe zabarwianie płaskiego wyrobu włokienniczego? Możliwe odpowiedzi: 1. bielenie, 2. pranie, 3. drukowanie mechaniczne, 4. drukowanie ręczne
Jakich środków używa się do drukowania płaskich wyrobów włókienniczych? Możliwe odpowiedzi: 1. alkoholu, 2. farby drukarskiej, 3. pasty drukarskiej, 4. barwnika
Ile etapów występuje w procesie drukowania wyrobów włókienniczych? Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 3, 3. 2, 4. 4
Jakie są podstawowe techniki drukarskie? Możliwe odpowiedzi: 1. druk puchnący, 2. druk bezpośredni, 3. druk wywabowy, 4. druk wypalany
W jakim druku barwnik nanosi się bezpośrednio na materiał? Możliwe odpowiedzi: 1. transferowym, 2. bezpośrednim, 3. zwykłym, 4. ochronnym
Na jakim nośniku przygotowuje się wzór w druku transferowym? Możliwe odpowiedzi: 1. na tkaninie, 2. na folii, 3. na drewnianym klocku, 4. na specjalnym papierze
W jakim procesie drukarskim farba drukarska jest nanoszona z koryta na wał drukarski? Możliwe odpowiedzi: 1. w druku ręcznym, 2. w druku stemplowym, 3. w druku wałowym, 4. w druku mechanicznym
W której technice drukarskiej farba drukarska jest nanoszona na wyrób włókienniczy za pomocą dysz? Możliwe odpowiedzi: 1. w druku natryskowym, 2. w druku filmowym płaskim, 3. w druku dyszowym, 4. w druku filmowym rotacyjnym
Do przeprowadzenia którego procesu przygotowuje się środki w kuchni farb? Możliwe odpowiedzi: 1. do bielenia, 2. do prania, 3. do drukowania, 4. do czyszczenia
Jakie są podstawowe składniki farby drukarskiej? Możliwe odpowiedzi: 1. barwnik, 2. zagęszczenie, 3. rozpuszczalnik, 4. sól kuchenna
W jakich postaciach występują barwniki stosowane do farb drukarskich? Możliwe odpowiedzi: 1. proszków, 2. past, 3. roztworu, 4. zawiesin
Jak nazywają się substancje, używane w czasie drukowania, które w procesie utrwalania barwnika przyspieszają przebieg reakcji chemicznej? Możliwe odpowiedzi: 1. rozpuszczalniki, 2. katalizatory, 3. barwniki, 4. zagęszczenia
Jakie oznaczenia dotyczące barwnika zawarte są na opakowaniu farby drukarskiej? Możliwe odpowiedzi: 1. kolor, 2. nazwa grupy, 3. stosunek rozjaśnienia, 4. liczbę gramów barwnika w kg farby
Do jakich celów służy pralnica stosowana w procesie wykończania wydruków? Możliwe odpowiedzi: 1. suszenia, 2. prania, 3. płukania końcowego, 4. prania wstępnego
W jakich suszarkach suszymy płaskie wyroby włókiennicze po wykonaniu wydruków? Możliwe odpowiedzi: 1. bębnowych, 2. ramowych, 3. wieszakowych, 4. rotacyjnych
Który z elementów wchodzi w skład automatycznej drukarki filmowej? Możliwe odpowiedzi: 1. stół, 2. szablony, 3. suszarka, 4. urządzenie sterownicze
Jakie są przyczyny powstawania błędów w procesie drukowania płaskich wyrobów włókienniczych? Możliwe odpowiedzi: 1. niewłaściwe przygotowanie wyrobu, 2. niewłaściwe przygotowanie farby, 3. niewłaściwe przygotowanie drukarki, 4. niewłaściwe warunki atmosferyczne
Jakie są podstawowe błędy drukarskie? Możliwe odpowiedzi: 1. odbicia, 2. rysy, 3. mora drukarska, 4. wyraźny kontur
6. Skład farby drukarskiej
Krzyżówka
6. Skład farby drukarskiej
RfnNXkc7WovUL2
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Umożliwia utrzymanie barwnika w konturach wzoru, 2. Ułatwiają proces utrwalania barwnika – … pomocnicze, 3. Podstawowy składnik farby drukarskiej (najczęściej jest to woda), 4. Substancja barwna w farbie, 5. Przyspiesza proces utrwalania barwnika
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Umożliwia utrzymanie barwnika w konturach wzoru, 2. Ułatwiają proces utrwalania barwnika – … pomocnicze, 3. Podstawowy składnik farby drukarskiej (najczęściej jest to woda), 4. Substancja barwna w farbie, 5. Przyspiesza proces utrwalania barwnika