Zamawianie i rezerwacja imprez i usług turystycznych
HGT.07. Przygotowanie imprez i usług turystycznych - Technik organizacji turystyki 422104
Rezerwacja i anulacja imprez turystycznych
GRA WCIELANIA SIĘ W ROLĘ

Zasób interaktywny dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DjSKXdCXO
Do biura turystycznego, w którym pracujesz, przyszedł właśnie klient – mężczyzna w wieku około 35 lat. Poprzez zadanie pytań ogólnych i szczegółowych, Twoim zadaniem jest dowiedzenie się, czego poszukuje klient, a następnie wybranie propozycji imprez turystycznych na podstawie preferencji klienta. Podczas rozmowy zadajesz pytania na temat elementów wyjazdu, w tym kierunku, rodzaju zakwaterowania, wyżywienia, atrakcji turystycznych. Korzystając z bazy danych, wyszukujesz dla klienta niezbędne informacje. Rozmowę prowadzisz w życzliwej atmosferze, profesjonalnie i zrozumiałym dla klienta językiem, unikając żargonu branżowego czy niezrozumiałych sformułowań. Jak powinieneś się zachować, gdy klient wchodzi do biura turystycznego, w którym pracujesz?
Już wiesz, że klient interesuje się wyjazdem w ciepłe miejsce, najlepiej na terenie Europy, na kontynencie lub na wyspach. Które kraje możesz polecić klientowi, biorąc pod uwagę temperatury oraz lokalizację?
Po otrzymaniu kompletu informacji klient decyduje się na wyjazd do Grecji. Nie jest zdecydowany, który wyjazd wybrać. Informuje Cię, że mógłby pojechać na minimum 7 dni, ale nie dłużej niż 14 dni. Przechodzisz do poszukiwania ofert wyjazdu do Grecji i omawiasz z klientem poszczególne propozycje. Jakie oferty możesz przedstawić klientowi?
Klient pyta, jak wygląda sprawa z posiłkami, czy będzie miał do wyboru zestawy śniadań, obiadokolacji albo obiadów i kolacji. Jak odpowiesz na pytanie?
Kiedy już prawie wszystko zostało ustalone, klient mówi, że chciałby jeszcze dowiedzieć się, czy oferowane są jakieś zajęcia sportowe. Na ekranie monitora pojawia się 6 ofert wyjazdu. Którą z nich pokażesz klientowi?
Czy w takiej sytuacji, gdy klientka może odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej w każdym czasie przed jej rozpoczęciem, poniesie ona jakąś opłatę? Jak myślisz?
Gra wcielania się rolę – Rezerwacja i anulacja imprez turystycznych wymaga trybu pełnoekranowego. Aby przejść do tego trybu, należy kliknąć przycisk: „Włącz tryb pełnoekranowy”.

Po włączeniu trybu pełnoekranowego pojawia się ekran początkowy gry z jej opisem.

Aby przejść do gry, należy kliknąć przycisk: „Rozpocznij grę”.
Aby rozpocząć rozwiązywanie zadań, należy wybrać misję Agent turystyczny lub Klient biura turystycznego i kliknąć przycisk „Rozpocznij”.

Po wybraniu misji na ekranie wyświetli się zadanie, które należy rozwiązać, a następnie nacisnąć przycisk „Zatwierdź odpowiedź”.

W przypadku poprawnego rozwiązania zadania pojawia się informacja zwrotna. Aby przejść do kolejnego zadania należy kliknąć przycisk „Kontynuuj”.

W przypadku błędnie rozwiązanego zadania pojawia się informacja zwrotna. Aby przejść do kolejnego zadania należy kliknąć przycisk „Spróbuj ponownie”.

Po rozwiązaniu wszystkich zadań z danej misji pojawia się podsumowanie. Jeśli nie udało się zdobyć wystarczającej liczby punktów, można zapisać wynik, klikając przycisk „Zapisz wynik” lub powtórzyć misję, klikając przycisk „Powtórz misję”. Zapisanie wyniku utrwali rezultat i umożliwi wykonanie kolejnych zadań. Powtórzenie misji resetuje uzyskany wynik i pozwala na jego poprawę.

W górnej części ekranu gry, po lewej stronie znajduje się pasek postępu. Po rozwiązaniu kolejnych zadań można monitorować poziom postępu w grze, liczbę zdobytych punktów oraz odznak. Po prawej stronie, w górnej części ekranu znajdują się interaktywne przyciski. Pomoc pozwala przejść do działu „Pytania i odpowiedzi”. Przycisk „Zamknij grę” pozwala na wyjście z gry.

Po kliknięciu przycisku „Pomoc”, na ekranie pojawia się okno „Pytania i odpowiedzi”. Opisane zostały tam zagadnienia z zakresu rezerwacji i anulacji imprez turystycznych.

W przypadku korzystania wyłącznie z klawiatury należy użyć poniższych klawiszy:
Tabulator – przechodzenie pomiędzy przyciskami akcji;
Enter – wykonanie akcji (zaznacz, odznacz, przejdź dalej);
Strzałki – przewijanie zawartości okna lewo/prawo i góra dół.
Powiązane ćwiczenia
- 3. Zadania agenta turystycznegoZaznaczanie komórek tabeli3. Zadania agenta turystycznego
RxMmSLuUxwF1A2 Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe.Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe.
Systemy rezerwacji

Systemy rezerwacji
Rezerwacja imprez turystycznych

Rezerwacja imprez turystycznych
Dokumentacja zamawiania i potwierdzania świadczeń >

Dokumentacja zamawiania i potwierdzania świadczeń >