Nagranie tożsame z treścią instrukcji korzystania z gry.
Gra edukacyjna: Rozpoznawanie modyfikacji i przekształceń dźwięków wymaga trybu pełnoekranowego. Aby przejść do tego trybu, należy kliknąć przycisk: „włącz tryb pełnoekranowy”.
R1BdzEXp57fOj
Grafik przedstawia widok startowy gry edukacyjnej, na który widać komunikat dotyczący konieczności włączenia trybu pełnoekranowego oraz przycisk pozwalający włączyć tryb pełnoekranowy.
Widok na ekran startowy gry
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Po włączeniu trybu pełnoekranowego pojawia się ekran początkowy gry z jej opisem.
R1YF7M2M54Bh8
Grafika przedstawia widok początku gry edukacyjnej zatytułowanej Rozpoznawanie modyfikacji i przekształceń dźwięków. Na grafice widać tytuł oraz przycisk przejścia do opisu gry edukacyjnej o treści Przewiń W Dół oraz elementy dekoracyjne w formie fragmentów zdjęć sprzętu realizatora dźwięku.
Widok na ekran powitalny gry
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Po przewinięciu opisu w dół możliwe jest przejście do gry. Aby to zrobić, należy kliknąć przycisk: „rozpocznij grę”.
RG0ZVSk6fK2OC
Grafika przedstawia wprowadzenie do gry edukacyjnej poniżej którego znajduje się przycisk rozpoczęcia gry.
Widok na fragment ekranu z przyciskiem rozpoczęcia gry
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
W kolejnym oknie znajduje się menu wyboru kategorii. Aby rozpocząć rozwiązywanie zadań, należy wybrać jedną z kategorii i kliknąć przycisk „rozpocznij”.
RguUKhpS7gC2f
Grafika przedstawia panel gry, na którym widać kategorie zadań do wyboru: barwa; dynamika; efekty modulacyjne; intonacja; kształt i amplituda fali oraz rodzaj szumu; przestrzeń. Każda kategoria zobrazowana jest schematyczną grafiką. Pod grafiką i opisem znajdują się prostokątne przyciski służące do rozpoczęcia danej kategorii.
Widok na kategorie zadań do wyboru
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Po wybraniu kategorii na ekranie wyświetli się menu wyboru poziomu trudności: poziom łatwy, średni i trudny”. Na początku dostępny jest tylko poziom łatwy, który można rozpocząć, klikając przycisk „rozpocznij”. Po zaliczeniu poziomu na minimum 80% punktów możliwe jest przejście do poziomu średniego. Aby przejść do poziomu trudnego, zadania z poziomu średniego również należy zdobyć minimum 80% punktów z poziomu średniego.
Ris3C3uvmO2t3
Grafika przedstawia panel gry edukacyjnej z wyborem poziomu trudności, gdzie rozpoczynamy zadania od poziomu łatwego i po ukończeniu danego poziomu będziemy mogli zacząć robić zadania z poziomu średniego, a na końcu poziomu trudnego. Przycisk rozpoczęcia umieszczony jest poniżej informacji o danym poziomie trudności.
Widok na panel wyboru poziomu trudności
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Gdy poziom zostanie wybrany, na ekranie wyświetlają się kolejne zadania do rozwiązania. Część zadań składa się z pytania i dwóch próbek dźwiękowych: próbki zmodyfikowanej i referencyjnej; a w niektórych zadaniach jest tylko jedna, zmodyfikowana próbka dźwiękowa.
W górnej części pojawiają się pliki dźwiękowe do odsłuchania. Każda próbka jest dostępna w osobnym odtwarzaczu. Aby odtworzyć próbkę, należy kliknąć przycisk odtwarzania znajdujący się po lewej stronie. Po prawej stronie widoczny jest czas trwania próbki oraz przycisk do ściszania/podgłaśniania dźwięku.
Pod plikami znajduje się audiodeskrypcja próbek dźwiękowych.
R15gy7MhrYS6r
Grafika przedstawia panel gry, na którym widać nagrania dźwiękowe z odtwarzaczem do ich obsługi oraz tekstami audiodeskrypcji umieszczonymi poniżej nagrań.
Widok na przykładowe zadanie w grze
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Pod próbkami dźwiękowymi znajdują się odpowiedzi do wyboru. Wyboru odpowiedzi dokonuje się poprzez kliknięcie w odpowiednie pole odpowiedzi. Po wyborze należy kliknąć przycisk „zatwierdź odpowiedź”.
R15CbWQFm3wXd
Grafika przedstawia panel gry z pytaniem sprawdzającym, opcjami odpowiedzi do wyboru oraz przyciskiem zatwierdzenia odpowiedzi.
Widok na odpowiedzi do wyboru i przycisk zatwierdzania
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
W przypadku zaznaczenia poprawnej odpowiedzi pojawia się informacja zwrotna. Aby przejść do kolejnego pytania należy kliknąć przycisk „kontynuuj”.
R1G97sC7MvxzV
Grafika przedstawia komunikat wyświetlany po udzieleniu poprawnej odpowiedzi oraz przycisk kontynuowania gry. Na grafice widać również element dekoracyjny w formie narysowanego awatara ucznia na zielonym tle, a na twarzy ucznia widać uśmiech.
Widok na pozytywną informację zwrotną
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
W przypadku zaznaczenia błędnej odpowiedzi pojawia się informacja zwrotna. Aby przejść do kolejnego pytania należy kliknąć przycisk „kontynuuj”.
R1JYckB79QJ7O
Grafika przedstawia komunikat wyświetlany po udzieleniu niepoprawnej odpowiedzi oraz przycisk kontynuowania gry. Na grafice widać również element dekoracyjny w formie narysowanego awatara ucznia na czerwonym tle, a na twarzy ucznia widać smutek.
Widok na negatywną informację zwrotną
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Po rozwiązaniu wszystkich zadań z danego poziomu trudności w wybranej kategorii pojawia się podsumowanie. Jeśli nie udało się zdobyć minimum 80% punktów, można zapisać wynik, klikając przycisk „zapisz wynik” lub powtórzyć poziom, klikając przycisk „powtórz poziom”. Zapisanie wyniku utrwali rezultat i umożliwi wykonanie kolejnych zadań. Powtórzenie poziomu resetuje wynik uzyskany w ramach aktualnego poziomu i pozwala na poprawę wyniku.
RYX4SRN5bwODj
Grafika przedstawia komunikat wyświetlany po zakończeniu danego poziomu trudności, kiedy nie udało się otrzymać wymaganego minimum poprawnych odpowiedzi oraz przyciski zapisania otrzymanego wyniku oraz powtórzenie danego poziomu trudności od początku. Na grafice widać również element dekoracyjny w formie narysowanego awatara ucznia na czerwonym tle, a na twarzy ucznia widać smutek.
Widok na podsumowanie poziomu z negatywną informacją zwrotną
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Po rozwiązaniu wszystkich zadań z danego poziomu trudności w wybranej kategorii pojawia się podsumowanie. Jeśli udało się zdobyć minimum 80% punktów, można zapisać wynik, klikając przycisk „zapisz wynik” lub powtórzyć poziom, klikając przycisk „powtórz poziom”. Zapisanie wyniku utrwali rezultat i umożliwi wykonanie kolejnych zadań. Powtórzenie poziomu resetuje wynik uzyskany w ramach aktualnego poziomu i pozwala na poprawę wyniku.
R1X28VRDlE3YI
Grafika przedstawia komunikat wyświetlany po zakończeniu danego poziomu trudności, kiedy udało się otrzymać wymaganego minimum poprawnych odpowiedzi oraz przyciski zapisania otrzymanego wyniku oraz powtórzenie danego poziomu trudności od początku. Na grafice widać również element dekoracyjny w formie narysowanego awatara ucznia na zielonym tle, a na twarzy ucznia widać uśmiech.
Widok na podsumowanie poziomu z pozytywną informacją zwrotną
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
W górnej części ekranu gry, po lewej stronie znajduje się pasek postępu. Po rozwiązaniu kolejnych zadań można monitorować poziom postępu w grze, ilość zdobytych punktów oraz odznak. Do zdobycia są trzy rodzaje odznak, które można zdobyć, rozwiązując zadania na poziomie trudnym i zaliczając wybraną kategorię na minimum 80%.
R1VsOekkSl3vC
Grafika przedstawia pasek postępu, na którym widać: Postęp dwukropek wartość procentowa; Punkty dwukropek wartość liczbowa; Odznaki dwukropek liczba otrzymanych odznak na liczbę wszystkich możliwych odznak do otrzymania.
Widok na pasek postępu gry
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Po prawej stronie, w górnej części ekranu znajdują się interaktywne przyciski. Pomoc pozwala przejść do działu „Pytania i odpowiedzi”. Przycisk „zamknij grę” pozwala na wyjście z gry.
Ri7WL4zDX7VPj
Grafika przedstawia opcję pomocy, czyli ikonę będącą znakiem zapytania w okręgu i słowo Pomoc oraz opcję zamknięcia gry, czyli ikonę będącą okręgiem z pionową kreską nachodzącą okręg od góry i słowami Zamknij Grę.
Widok na przycisk pomocy i wyjścia z gry
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Po kliknięciu przycisku „Pomoc”, na ekranie pojawia się okno „Pytania i odpowiedzi”. Opisane zostały tam zagadnienia z zakresu konwersji plików dźwiękowych.
RzF7MY2bTtzSz
Grafika przedstawia panel zatytułowany Pytania i Odpowiedzi, który zawiera listę najczęściej zadawanych pytań oraz odpowiedzi do nich. Na grafice widać również element dekoracyjny w formie narysowanej postaci nauczyciela umieszczonego na prawo od tytułu panelu.
Widok na okno pytań i odpowiedzi
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Jeśli użytkownik musi przerwać grę, może z niej wyjść, a po powrocie kontynuować grę od miejsca, w którym się zatrzymał lub rozpocząć grę od nowa. Rozpoczęcie gry od nowa resetuje wszystkie poziomy i usuwa informacje o zaliczonych poziomach i odznakach.
R1IawFwMvTS4s
Grafika przedstawia widok na ekran początkowy gry z dwoma przyciskami: kontynuuj grę oraz rozpocznij grę od nowa. W dolnej części grafiki tekst wprowadzenia do gry. W bocznej części zdjęcie dekoracyjne przedstawiające mikser do regulacji dźwięku.
Widok na ekran z możliwością kontynuowania gry
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
R1LztGHvfTO9R
Gra "Rozpoznawanie modyfikacji i przekształceń dźwięków"
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Alternatywa gry dla osób niewidomych i niedowidzących
Alternatywa gry dla osób niewidomych i niedowidzących
Odsłuchaj próbki referencyjnej i zmodyfikowanej, a następnie określ jaką częstotliwość odcięcia filtra górnoprzepustowego zastosowano w nagraniu zmodyfikowanym.
Rhg2b9rk6L8ZH
Próbka zawiera dźwięk mowy męskiej bez modyfikacji.
Próbka zawiera dźwięk mowy męskiej bez modyfikacji.
Próbka referencyjna
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Odsłuchaj próbki referencyjnej i zmodyfikowanej, a następnie określ jaką częstotliwość odcięcia filtra dolnoprzepustowego zastosowano w nagraniu zmodyfikowanym.
RLFaqsQmw2GT3
Próbka zawiera dźwięk mowy żeńskiej bez modyfikacji.
Próbka zawiera dźwięk mowy żeńskiej bez modyfikacji.
Próbka referencyjna
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Odsłuchaj próbki referencyjnej i zmodyfikowanej, a następnie określ jaką częstotliwość odcięcia filtra pasmoprzepustowego zastosowano w nagraniu zmodyfikowanym.
RlpSRs7KO45XJ
Próbka zawiera zmiksowane nagranie akustyczne bez modyfikacji.
Próbka zawiera zmiksowane nagranie akustyczne bez modyfikacji.
Próbka referencyjna
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Próbka zawiera zmodyfikowany dźwięk zmiksowanego nagrania elektronicznego.
Rg89w9upu74sG
Możliwe odpowiedzi: 1. powstawanie filtra grzebieniowego, 2. odwrócenie polaryzacji jednego z kanałów stereo
RPbfmdMJiFMq8
Odsłuchaj próbki i zidentyfikuj zakłócenie. Możliwe odpowiedzi: 1. hałas studia, 2. przydźwięk sieciowy, 3. podwójne transjenty, 4. sprzężenia
Odsłuchaj próbki i zidentyfikuj zakłócenie. Możliwe odpowiedzi: 1. hałas studia, 2. przydźwięk sieciowy, 3. podwójne transjenty, 4. sprzężenia
R1Ff5eHY9Ggf2
Odsłuchaj próbki i zidentyfikuj zakłócenie. Możliwe odpowiedzi: 1. przydźwięk sieciowy, 2. hałas studia, 3. podwójne transjenty, 4. sprzężenia
Odsłuchaj próbki i zidentyfikuj zakłócenie. Możliwe odpowiedzi: 1. przydźwięk sieciowy, 2. hałas studia, 3. podwójne transjenty, 4. sprzężenia
R18A3iGHvBvzF
Odsłuchaj próbki i zidentyfikuj zakłócenie. Możliwe odpowiedzi: 1. sprzężenia, 2. przydźwięk sieciowy, 3. podwójne transjenty, 4. hałas studia
Odsłuchaj próbki i zidentyfikuj zakłócenie. Możliwe odpowiedzi: 1. sprzężenia, 2. przydźwięk sieciowy, 3. podwójne transjenty, 4. hałas studia
RcqE6B9T0ffYc
Odsłuchaj próbki i zidentyfikuj zakłócenie. Możliwe odpowiedzi: 1. podwójne transjenty, 2. przydźwięk sieciowy, 3. hałas studia, 4. sprzężenia
Odsłuchaj próbki i zidentyfikuj zakłócenie. Możliwe odpowiedzi: 1. podwójne transjenty, 2. przydźwięk sieciowy, 3. hałas studia, 4. sprzężenia
R1bXJcgSspgO8
Odsłuchaj próbki i zidentyfikuj zakłócenie. Możliwe odpowiedzi: 1. przydźwięk sieciowy, 2. hałas studia, 3. podwójne transjenty, 4. sprzężenia
Odsłuchaj próbki i zidentyfikuj zakłócenie. Możliwe odpowiedzi: 1. przydźwięk sieciowy, 2. hałas studia, 3. podwójne transjenty, 4. sprzężenia
RyykuG6NgZ6Ki
Odsłuchaj próbki i zidentyfikuj zakłócenie. Możliwe odpowiedzi: 1. sprzężenia, 2. przydźwięk sieciowy, 3. podwójne transjenty, 4. hałas studia
Odsłuchaj próbki i zidentyfikuj zakłócenie. Możliwe odpowiedzi: 1. sprzężenia, 2. przydźwięk sieciowy, 3. podwójne transjenty, 4. hałas studia
Alternatywa gry dla osób niesłyszących i niedosłyszących
Alternatywa gry dla osób niesłyszących i niedosłyszących
RM0O2eKkiNeOj
Wskaż prawidłową definicję szerokości pasma. Możliwe odpowiedzi: 1. Określenie zakresu częstotliwości, jaki jest przenoszony przez dane urządzenie elektroniczne takie jak wzmacniacz, mikser, filtr., 2. Miara rzeczywistego czasu trwania impulsu wyrażona w procentach cyklu fali; jest istotna przy modulacji sygnału cyfrowego., 3. Przekroczenie przez poziom sygnału możliwości roboczych układu lub urządzenia elektronicznego.
RP9XRvtYTrnfG
Połącz definicję z odpowiednim pojęciem. kompresor Możliwe odpowiedzi: 1. Urządzenie z grupy procesorów dynamiki, które wycisza sygnał poniżej pewnego ustawionego poziomu (progu), a przypuszcza sygnały mające poziom wyższy od tego progu., 2. Procesor dynamiczny wyciszający dźwięki najcichsze, takie jak na przykład szumy i trzaski występujące między dźwiękami w utworze., 3. Procesor dynamiczny, wykorzystywany w celu zmniejszenia różnic pomiędzy najgłośniejszymi, a najcichszymi fragmentami sygnału. ekspander Możliwe odpowiedzi: 1. Urządzenie z grupy procesorów dynamiki, które wycisza sygnał poniżej pewnego ustawionego poziomu (progu), a przypuszcza sygnały mające poziom wyższy od tego progu., 2. Procesor dynamiczny wyciszający dźwięki najcichsze, takie jak na przykład szumy i trzaski występujące między dźwiękami w utworze., 3. Procesor dynamiczny, wykorzystywany w celu zmniejszenia różnic pomiędzy najgłośniejszymi, a najcichszymi fragmentami sygnału. bramka Możliwe odpowiedzi: 1. Urządzenie z grupy procesorów dynamiki, które wycisza sygnał poniżej pewnego ustawionego poziomu (progu), a przypuszcza sygnały mające poziom wyższy od tego progu., 2. Procesor dynamiczny wyciszający dźwięki najcichsze, takie jak na przykład szumy i trzaski występujące między dźwiękami w utworze., 3. Procesor dynamiczny, wykorzystywany w celu zmniejszenia różnic pomiędzy najgłośniejszymi, a najcichszymi fragmentami sygnału.
Połącz definicję z odpowiednim pojęciem. kompresor Możliwe odpowiedzi: 1. Urządzenie z grupy procesorów dynamiki, które wycisza sygnał poniżej pewnego ustawionego poziomu (progu), a przypuszcza sygnały mające poziom wyższy od tego progu., 2. Procesor dynamiczny wyciszający dźwięki najcichsze, takie jak na przykład szumy i trzaski występujące między dźwiękami w utworze., 3. Procesor dynamiczny, wykorzystywany w celu zmniejszenia różnic pomiędzy najgłośniejszymi, a najcichszymi fragmentami sygnału. ekspander Możliwe odpowiedzi: 1. Urządzenie z grupy procesorów dynamiki, które wycisza sygnał poniżej pewnego ustawionego poziomu (progu), a przypuszcza sygnały mające poziom wyższy od tego progu., 2. Procesor dynamiczny wyciszający dźwięki najcichsze, takie jak na przykład szumy i trzaski występujące między dźwiękami w utworze., 3. Procesor dynamiczny, wykorzystywany w celu zmniejszenia różnic pomiędzy najgłośniejszymi, a najcichszymi fragmentami sygnału. bramka Możliwe odpowiedzi: 1. Urządzenie z grupy procesorów dynamiki, które wycisza sygnał poniżej pewnego ustawionego poziomu (progu), a przypuszcza sygnały mające poziom wyższy od tego progu., 2. Procesor dynamiczny wyciszający dźwięki najcichsze, takie jak na przykład szumy i trzaski występujące między dźwiękami w utworze., 3. Procesor dynamiczny, wykorzystywany w celu zmniejszenia różnic pomiędzy najgłośniejszymi, a najcichszymi fragmentami sygnału.
Rv8nceBn2CmpJ
Połącz definicję z odpowiednim pojęciem z zakresu efektów modulacyjnych. chorus Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt modulacyjny, który polega na modulowaniu stałą, bardzo niską częstotliwością 0,5‑4 Hz zmian czasu opóźnienia sygnałów., 2. Efekt modulacyjny, który osiąga się poprzez nakładanie lekko zmodulowanego i opóźnionego sygnału na sygnał oryginalny; dzięki tej modulacji uzyskuje się charakterystyczne brzmienie chóralne., 3. Efekt modulacyjny, który wzbogaca brzmienie o charakterystyczne „mówienie”; płynnie podbija głośność dla pewnego zakresu częstotliwości dźwięku., 4. Efekt modulacyjny opierający się na efekcie Dopplera, który wynika z poruszania się źródła dźwięku względem obserwatora i jest zjawiskiem fizycznym polegającym na powstawaniu różnicy częstotliwości fali wysyłanej przez jej źródło oraz częstotliwości fali rejestrowanej przez obserwatora; w analogowych kolumnach uzyskiwało się ten efekt poprzez dwie, obracające się wokół własnej osi tuby; w ten sposób dźwięk na zmianę oddalał się i zbliżał do słuchacza. flanger Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt modulacyjny, który polega na modulowaniu stałą, bardzo niską częstotliwością 0,5‑4 Hz zmian czasu opóźnienia sygnałów., 2. Efekt modulacyjny, który osiąga się poprzez nakładanie lekko zmodulowanego i opóźnionego sygnału na sygnał oryginalny; dzięki tej modulacji uzyskuje się charakterystyczne brzmienie chóralne., 3. Efekt modulacyjny, który wzbogaca brzmienie o charakterystyczne „mówienie”; płynnie podbija głośność dla pewnego zakresu częstotliwości dźwięku., 4. Efekt modulacyjny opierający się na efekcie Dopplera, który wynika z poruszania się źródła dźwięku względem obserwatora i jest zjawiskiem fizycznym polegającym na powstawaniu różnicy częstotliwości fali wysyłanej przez jej źródło oraz częstotliwości fali rejestrowanej przez obserwatora; w analogowych kolumnach uzyskiwało się ten efekt poprzez dwie, obracające się wokół własnej osi tuby; w ten sposób dźwięk na zmianę oddalał się i zbliżał do słuchacza. rotary Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt modulacyjny, który polega na modulowaniu stałą, bardzo niską częstotliwością 0,5‑4 Hz zmian czasu opóźnienia sygnałów., 2. Efekt modulacyjny, który osiąga się poprzez nakładanie lekko zmodulowanego i opóźnionego sygnału na sygnał oryginalny; dzięki tej modulacji uzyskuje się charakterystyczne brzmienie chóralne., 3. Efekt modulacyjny, który wzbogaca brzmienie o charakterystyczne „mówienie”; płynnie podbija głośność dla pewnego zakresu częstotliwości dźwięku., 4. Efekt modulacyjny opierający się na efekcie Dopplera, który wynika z poruszania się źródła dźwięku względem obserwatora i jest zjawiskiem fizycznym polegającym na powstawaniu różnicy częstotliwości fali wysyłanej przez jej źródło oraz częstotliwości fali rejestrowanej przez obserwatora; w analogowych kolumnach uzyskiwało się ten efekt poprzez dwie, obracające się wokół własnej osi tuby; w ten sposób dźwięk na zmianę oddalał się i zbliżał do słuchacza. wah Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt modulacyjny, który polega na modulowaniu stałą, bardzo niską częstotliwością 0,5‑4 Hz zmian czasu opóźnienia sygnałów., 2. Efekt modulacyjny, który osiąga się poprzez nakładanie lekko zmodulowanego i opóźnionego sygnału na sygnał oryginalny; dzięki tej modulacji uzyskuje się charakterystyczne brzmienie chóralne., 3. Efekt modulacyjny, który wzbogaca brzmienie o charakterystyczne „mówienie”; płynnie podbija głośność dla pewnego zakresu częstotliwości dźwięku., 4. Efekt modulacyjny opierający się na efekcie Dopplera, który wynika z poruszania się źródła dźwięku względem obserwatora i jest zjawiskiem fizycznym polegającym na powstawaniu różnicy częstotliwości fali wysyłanej przez jej źródło oraz częstotliwości fali rejestrowanej przez obserwatora; w analogowych kolumnach uzyskiwało się ten efekt poprzez dwie, obracające się wokół własnej osi tuby; w ten sposób dźwięk na zmianę oddalał się i zbliżał do słuchacza.
Połącz definicję z odpowiednim pojęciem z zakresu efektów modulacyjnych. chorus Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt modulacyjny, który polega na modulowaniu stałą, bardzo niską częstotliwością 0,5‑4 Hz zmian czasu opóźnienia sygnałów., 2. Efekt modulacyjny, który osiąga się poprzez nakładanie lekko zmodulowanego i opóźnionego sygnału na sygnał oryginalny; dzięki tej modulacji uzyskuje się charakterystyczne brzmienie chóralne., 3. Efekt modulacyjny, który wzbogaca brzmienie o charakterystyczne „mówienie”; płynnie podbija głośność dla pewnego zakresu częstotliwości dźwięku., 4. Efekt modulacyjny opierający się na efekcie Dopplera, który wynika z poruszania się źródła dźwięku względem obserwatora i jest zjawiskiem fizycznym polegającym na powstawaniu różnicy częstotliwości fali wysyłanej przez jej źródło oraz częstotliwości fali rejestrowanej przez obserwatora; w analogowych kolumnach uzyskiwało się ten efekt poprzez dwie, obracające się wokół własnej osi tuby; w ten sposób dźwięk na zmianę oddalał się i zbliżał do słuchacza. flanger Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt modulacyjny, który polega na modulowaniu stałą, bardzo niską częstotliwością 0,5‑4 Hz zmian czasu opóźnienia sygnałów., 2. Efekt modulacyjny, który osiąga się poprzez nakładanie lekko zmodulowanego i opóźnionego sygnału na sygnał oryginalny; dzięki tej modulacji uzyskuje się charakterystyczne brzmienie chóralne., 3. Efekt modulacyjny, który wzbogaca brzmienie o charakterystyczne „mówienie”; płynnie podbija głośność dla pewnego zakresu częstotliwości dźwięku., 4. Efekt modulacyjny opierający się na efekcie Dopplera, który wynika z poruszania się źródła dźwięku względem obserwatora i jest zjawiskiem fizycznym polegającym na powstawaniu różnicy częstotliwości fali wysyłanej przez jej źródło oraz częstotliwości fali rejestrowanej przez obserwatora; w analogowych kolumnach uzyskiwało się ten efekt poprzez dwie, obracające się wokół własnej osi tuby; w ten sposób dźwięk na zmianę oddalał się i zbliżał do słuchacza. rotary Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt modulacyjny, który polega na modulowaniu stałą, bardzo niską częstotliwością 0,5‑4 Hz zmian czasu opóźnienia sygnałów., 2. Efekt modulacyjny, który osiąga się poprzez nakładanie lekko zmodulowanego i opóźnionego sygnału na sygnał oryginalny; dzięki tej modulacji uzyskuje się charakterystyczne brzmienie chóralne., 3. Efekt modulacyjny, który wzbogaca brzmienie o charakterystyczne „mówienie”; płynnie podbija głośność dla pewnego zakresu częstotliwości dźwięku., 4. Efekt modulacyjny opierający się na efekcie Dopplera, który wynika z poruszania się źródła dźwięku względem obserwatora i jest zjawiskiem fizycznym polegającym na powstawaniu różnicy częstotliwości fali wysyłanej przez jej źródło oraz częstotliwości fali rejestrowanej przez obserwatora; w analogowych kolumnach uzyskiwało się ten efekt poprzez dwie, obracające się wokół własnej osi tuby; w ten sposób dźwięk na zmianę oddalał się i zbliżał do słuchacza. wah Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt modulacyjny, który polega na modulowaniu stałą, bardzo niską częstotliwością 0,5‑4 Hz zmian czasu opóźnienia sygnałów., 2. Efekt modulacyjny, który osiąga się poprzez nakładanie lekko zmodulowanego i opóźnionego sygnału na sygnał oryginalny; dzięki tej modulacji uzyskuje się charakterystyczne brzmienie chóralne., 3. Efekt modulacyjny, który wzbogaca brzmienie o charakterystyczne „mówienie”; płynnie podbija głośność dla pewnego zakresu częstotliwości dźwięku., 4. Efekt modulacyjny opierający się na efekcie Dopplera, który wynika z poruszania się źródła dźwięku względem obserwatora i jest zjawiskiem fizycznym polegającym na powstawaniu różnicy częstotliwości fali wysyłanej przez jej źródło oraz częstotliwości fali rejestrowanej przez obserwatora; w analogowych kolumnach uzyskiwało się ten efekt poprzez dwie, obracające się wokół własnej osi tuby; w ten sposób dźwięk na zmianę oddalał się i zbliżał do słuchacza.
R1LwrvqAI5aNF
Połącz definicję z odpowiednim rodzajem szumu. szum biały Możliwe odpowiedzi: 1. Rodzaj szumu akustycznego, który uwzględnia psychoakustyczną krzywą jednakowego poziomu głośności (izofonę) i daje odbiorcy wrażenie jednakowej głośności wszystkich częstotliwości zawartych w szumie; ma większą moc na górze widma częstotliwości i na dole widma, a mniejszą w środku widma., 2. Rodzaj szumu akustycznego skupiony w zakresie niskich częstotliwości w jeszcze większym stopniu, niż ma to miejsce w szumie różowym; widmo takiego szumu opada w miarę wzrostu częstotliwości odwrotnie proporcjonalnie do kwadratu tej częstotliwości i opada 6 dB na oktawę., 3. Rodzaj szumu akustycznego, którego widmo częstotliwościowe jest odwrotnie proporcjonalne do częstotliwości (1/f), a jego stała moc przypada na określony procent pasma (przykładowo na 1/3 oktawy); nazwa „szum różowy” przywołuje na myśl analogię do światła, gdyż szum ten zawiera w większości niskie częstotliwości; w brzmieniu łagodniejszy od szumu białego., 4. Rodzaj szumu akustycznego, którego gęstość mocy wzrasta o około 3 dB na oktawę wraz ze wzrostem częstotliwości; gęstość jego mocy jest proporcjonalna do f., 5. Rodzaj szumu akustycznego o całkowicie płaskim widmie, którego moc jest jednakowa dla dowolnej częstotliwości; nazwa wywodzi się od analogii do światła białego; w brzmieniu przeważają wysokie tony. szum Browna Możliwe odpowiedzi: 1. Rodzaj szumu akustycznego, który uwzględnia psychoakustyczną krzywą jednakowego poziomu głośności (izofonę) i daje odbiorcy wrażenie jednakowej głośności wszystkich częstotliwości zawartych w szumie; ma większą moc na górze widma częstotliwości i na dole widma, a mniejszą w środku widma., 2. Rodzaj szumu akustycznego skupiony w zakresie niskich częstotliwości w jeszcze większym stopniu, niż ma to miejsce w szumie różowym; widmo takiego szumu opada w miarę wzrostu częstotliwości odwrotnie proporcjonalnie do kwadratu tej częstotliwości i opada 6 dB na oktawę., 3. Rodzaj szumu akustycznego, którego widmo częstotliwościowe jest odwrotnie proporcjonalne do częstotliwości (1/f), a jego stała moc przypada na określony procent pasma (przykładowo na 1/3 oktawy); nazwa „szum różowy” przywołuje na myśl analogię do światła, gdyż szum ten zawiera w większości niskie częstotliwości; w brzmieniu łagodniejszy od szumu białego., 4. Rodzaj szumu akustycznego, którego gęstość mocy wzrasta o około 3 dB na oktawę wraz ze wzrostem częstotliwości; gęstość jego mocy jest proporcjonalna do f., 5. Rodzaj szumu akustycznego o całkowicie płaskim widmie, którego moc jest jednakowa dla dowolnej częstotliwości; nazwa wywodzi się od analogii do światła białego; w brzmieniu przeważają wysokie tony. szum niebieski Możliwe odpowiedzi: 1. Rodzaj szumu akustycznego, który uwzględnia psychoakustyczną krzywą jednakowego poziomu głośności (izofonę) i daje odbiorcy wrażenie jednakowej głośności wszystkich częstotliwości zawartych w szumie; ma większą moc na górze widma częstotliwości i na dole widma, a mniejszą w środku widma., 2. Rodzaj szumu akustycznego skupiony w zakresie niskich częstotliwości w jeszcze większym stopniu, niż ma to miejsce w szumie różowym; widmo takiego szumu opada w miarę wzrostu częstotliwości odwrotnie proporcjonalnie do kwadratu tej częstotliwości i opada 6 dB na oktawę., 3. Rodzaj szumu akustycznego, którego widmo częstotliwościowe jest odwrotnie proporcjonalne do częstotliwości (1/f), a jego stała moc przypada na określony procent pasma (przykładowo na 1/3 oktawy); nazwa „szum różowy” przywołuje na myśl analogię do światła, gdyż szum ten zawiera w większości niskie częstotliwości; w brzmieniu łagodniejszy od szumu białego., 4. Rodzaj szumu akustycznego, którego gęstość mocy wzrasta o około 3 dB na oktawę wraz ze wzrostem częstotliwości; gęstość jego mocy jest proporcjonalna do f., 5. Rodzaj szumu akustycznego o całkowicie płaskim widmie, którego moc jest jednakowa dla dowolnej częstotliwości; nazwa wywodzi się od analogii do światła białego; w brzmieniu przeważają wysokie tony. szum różowy Możliwe odpowiedzi: 1. Rodzaj szumu akustycznego, który uwzględnia psychoakustyczną krzywą jednakowego poziomu głośności (izofonę) i daje odbiorcy wrażenie jednakowej głośności wszystkich częstotliwości zawartych w szumie; ma większą moc na górze widma częstotliwości i na dole widma, a mniejszą w środku widma., 2. Rodzaj szumu akustycznego skupiony w zakresie niskich częstotliwości w jeszcze większym stopniu, niż ma to miejsce w szumie różowym; widmo takiego szumu opada w miarę wzrostu częstotliwości odwrotnie proporcjonalnie do kwadratu tej częstotliwości i opada 6 dB na oktawę., 3. Rodzaj szumu akustycznego, którego widmo częstotliwościowe jest odwrotnie proporcjonalne do częstotliwości (1/f), a jego stała moc przypada na określony procent pasma (przykładowo na 1/3 oktawy); nazwa „szum różowy” przywołuje na myśl analogię do światła, gdyż szum ten zawiera w większości niskie częstotliwości; w brzmieniu łagodniejszy od szumu białego., 4. Rodzaj szumu akustycznego, którego gęstość mocy wzrasta o około 3 dB na oktawę wraz ze wzrostem częstotliwości; gęstość jego mocy jest proporcjonalna do f., 5. Rodzaj szumu akustycznego o całkowicie płaskim widmie, którego moc jest jednakowa dla dowolnej częstotliwości; nazwa wywodzi się od analogii do światła białego; w brzmieniu przeważają wysokie tony. szum szary Możliwe odpowiedzi: 1. Rodzaj szumu akustycznego, który uwzględnia psychoakustyczną krzywą jednakowego poziomu głośności (izofonę) i daje odbiorcy wrażenie jednakowej głośności wszystkich częstotliwości zawartych w szumie; ma większą moc na górze widma częstotliwości i na dole widma, a mniejszą w środku widma., 2. Rodzaj szumu akustycznego skupiony w zakresie niskich częstotliwości w jeszcze większym stopniu, niż ma to miejsce w szumie różowym; widmo takiego szumu opada w miarę wzrostu częstotliwości odwrotnie proporcjonalnie do kwadratu tej częstotliwości i opada 6 dB na oktawę., 3. Rodzaj szumu akustycznego, którego widmo częstotliwościowe jest odwrotnie proporcjonalne do częstotliwości (1/f), a jego stała moc przypada na określony procent pasma (przykładowo na 1/3 oktawy); nazwa „szum różowy” przywołuje na myśl analogię do światła, gdyż szum ten zawiera w większości niskie częstotliwości; w brzmieniu łagodniejszy od szumu białego., 4. Rodzaj szumu akustycznego, którego gęstość mocy wzrasta o około 3 dB na oktawę wraz ze wzrostem częstotliwości; gęstość jego mocy jest proporcjonalna do f., 5. Rodzaj szumu akustycznego o całkowicie płaskim widmie, którego moc jest jednakowa dla dowolnej częstotliwości; nazwa wywodzi się od analogii do światła białego; w brzmieniu przeważają wysokie tony.
Połącz definicję z odpowiednim rodzajem szumu. szum biały Możliwe odpowiedzi: 1. Rodzaj szumu akustycznego, który uwzględnia psychoakustyczną krzywą jednakowego poziomu głośności (izofonę) i daje odbiorcy wrażenie jednakowej głośności wszystkich częstotliwości zawartych w szumie; ma większą moc na górze widma częstotliwości i na dole widma, a mniejszą w środku widma., 2. Rodzaj szumu akustycznego skupiony w zakresie niskich częstotliwości w jeszcze większym stopniu, niż ma to miejsce w szumie różowym; widmo takiego szumu opada w miarę wzrostu częstotliwości odwrotnie proporcjonalnie do kwadratu tej częstotliwości i opada 6 dB na oktawę., 3. Rodzaj szumu akustycznego, którego widmo częstotliwościowe jest odwrotnie proporcjonalne do częstotliwości (1/f), a jego stała moc przypada na określony procent pasma (przykładowo na 1/3 oktawy); nazwa „szum różowy” przywołuje na myśl analogię do światła, gdyż szum ten zawiera w większości niskie częstotliwości; w brzmieniu łagodniejszy od szumu białego., 4. Rodzaj szumu akustycznego, którego gęstość mocy wzrasta o około 3 dB na oktawę wraz ze wzrostem częstotliwości; gęstość jego mocy jest proporcjonalna do f., 5. Rodzaj szumu akustycznego o całkowicie płaskim widmie, którego moc jest jednakowa dla dowolnej częstotliwości; nazwa wywodzi się od analogii do światła białego; w brzmieniu przeważają wysokie tony. szum Browna Możliwe odpowiedzi: 1. Rodzaj szumu akustycznego, który uwzględnia psychoakustyczną krzywą jednakowego poziomu głośności (izofonę) i daje odbiorcy wrażenie jednakowej głośności wszystkich częstotliwości zawartych w szumie; ma większą moc na górze widma częstotliwości i na dole widma, a mniejszą w środku widma., 2. Rodzaj szumu akustycznego skupiony w zakresie niskich częstotliwości w jeszcze większym stopniu, niż ma to miejsce w szumie różowym; widmo takiego szumu opada w miarę wzrostu częstotliwości odwrotnie proporcjonalnie do kwadratu tej częstotliwości i opada 6 dB na oktawę., 3. Rodzaj szumu akustycznego, którego widmo częstotliwościowe jest odwrotnie proporcjonalne do częstotliwości (1/f), a jego stała moc przypada na określony procent pasma (przykładowo na 1/3 oktawy); nazwa „szum różowy” przywołuje na myśl analogię do światła, gdyż szum ten zawiera w większości niskie częstotliwości; w brzmieniu łagodniejszy od szumu białego., 4. Rodzaj szumu akustycznego, którego gęstość mocy wzrasta o około 3 dB na oktawę wraz ze wzrostem częstotliwości; gęstość jego mocy jest proporcjonalna do f., 5. Rodzaj szumu akustycznego o całkowicie płaskim widmie, którego moc jest jednakowa dla dowolnej częstotliwości; nazwa wywodzi się od analogii do światła białego; w brzmieniu przeważają wysokie tony. szum niebieski Możliwe odpowiedzi: 1. Rodzaj szumu akustycznego, który uwzględnia psychoakustyczną krzywą jednakowego poziomu głośności (izofonę) i daje odbiorcy wrażenie jednakowej głośności wszystkich częstotliwości zawartych w szumie; ma większą moc na górze widma częstotliwości i na dole widma, a mniejszą w środku widma., 2. Rodzaj szumu akustycznego skupiony w zakresie niskich częstotliwości w jeszcze większym stopniu, niż ma to miejsce w szumie różowym; widmo takiego szumu opada w miarę wzrostu częstotliwości odwrotnie proporcjonalnie do kwadratu tej częstotliwości i opada 6 dB na oktawę., 3. Rodzaj szumu akustycznego, którego widmo częstotliwościowe jest odwrotnie proporcjonalne do częstotliwości (1/f), a jego stała moc przypada na określony procent pasma (przykładowo na 1/3 oktawy); nazwa „szum różowy” przywołuje na myśl analogię do światła, gdyż szum ten zawiera w większości niskie częstotliwości; w brzmieniu łagodniejszy od szumu białego., 4. Rodzaj szumu akustycznego, którego gęstość mocy wzrasta o około 3 dB na oktawę wraz ze wzrostem częstotliwości; gęstość jego mocy jest proporcjonalna do f., 5. Rodzaj szumu akustycznego o całkowicie płaskim widmie, którego moc jest jednakowa dla dowolnej częstotliwości; nazwa wywodzi się od analogii do światła białego; w brzmieniu przeważają wysokie tony. szum różowy Możliwe odpowiedzi: 1. Rodzaj szumu akustycznego, który uwzględnia psychoakustyczną krzywą jednakowego poziomu głośności (izofonę) i daje odbiorcy wrażenie jednakowej głośności wszystkich częstotliwości zawartych w szumie; ma większą moc na górze widma częstotliwości i na dole widma, a mniejszą w środku widma., 2. Rodzaj szumu akustycznego skupiony w zakresie niskich częstotliwości w jeszcze większym stopniu, niż ma to miejsce w szumie różowym; widmo takiego szumu opada w miarę wzrostu częstotliwości odwrotnie proporcjonalnie do kwadratu tej częstotliwości i opada 6 dB na oktawę., 3. Rodzaj szumu akustycznego, którego widmo częstotliwościowe jest odwrotnie proporcjonalne do częstotliwości (1/f), a jego stała moc przypada na określony procent pasma (przykładowo na 1/3 oktawy); nazwa „szum różowy” przywołuje na myśl analogię do światła, gdyż szum ten zawiera w większości niskie częstotliwości; w brzmieniu łagodniejszy od szumu białego., 4. Rodzaj szumu akustycznego, którego gęstość mocy wzrasta o około 3 dB na oktawę wraz ze wzrostem częstotliwości; gęstość jego mocy jest proporcjonalna do f., 5. Rodzaj szumu akustycznego o całkowicie płaskim widmie, którego moc jest jednakowa dla dowolnej częstotliwości; nazwa wywodzi się od analogii do światła białego; w brzmieniu przeważają wysokie tony. szum szary Możliwe odpowiedzi: 1. Rodzaj szumu akustycznego, który uwzględnia psychoakustyczną krzywą jednakowego poziomu głośności (izofonę) i daje odbiorcy wrażenie jednakowej głośności wszystkich częstotliwości zawartych w szumie; ma większą moc na górze widma częstotliwości i na dole widma, a mniejszą w środku widma., 2. Rodzaj szumu akustycznego skupiony w zakresie niskich częstotliwości w jeszcze większym stopniu, niż ma to miejsce w szumie różowym; widmo takiego szumu opada w miarę wzrostu częstotliwości odwrotnie proporcjonalnie do kwadratu tej częstotliwości i opada 6 dB na oktawę., 3. Rodzaj szumu akustycznego, którego widmo częstotliwościowe jest odwrotnie proporcjonalne do częstotliwości (1/f), a jego stała moc przypada na określony procent pasma (przykładowo na 1/3 oktawy); nazwa „szum różowy” przywołuje na myśl analogię do światła, gdyż szum ten zawiera w większości niskie częstotliwości; w brzmieniu łagodniejszy od szumu białego., 4. Rodzaj szumu akustycznego, którego gęstość mocy wzrasta o około 3 dB na oktawę wraz ze wzrostem częstotliwości; gęstość jego mocy jest proporcjonalna do f., 5. Rodzaj szumu akustycznego o całkowicie płaskim widmie, którego moc jest jednakowa dla dowolnej częstotliwości; nazwa wywodzi się od analogii do światła białego; w brzmieniu przeważają wysokie tony.
RVJJ3xzbvWyIF
Połącz definicję z odpowiednim pojęciem z zakresu przestrzeni. pogłos Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt polegający na dodawaniu do dźwięku kopii sygnału opóźnionego w stosunku do bezpośredniego o pewną wartość czasu (większą niż 20 milisekund)., 2. Zjawisko stopniowego zanikania dźwięku w pomieszczeniu po zamilknięciu źródła dźwięku, występujące na skutek wielokrotnych odbić od ścian pomieszczenia., 3. Odbicie symetryczne względem osi poziomej wykresu jego fali. odwrócenie polaryzacji kanałów stereo Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt polegający na dodawaniu do dźwięku kopii sygnału opóźnionego w stosunku do bezpośredniego o pewną wartość czasu (większą niż 20 milisekund)., 2. Zjawisko stopniowego zanikania dźwięku w pomieszczeniu po zamilknięciu źródła dźwięku, występujące na skutek wielokrotnych odbić od ścian pomieszczenia., 3. Odbicie symetryczne względem osi poziomej wykresu jego fali. delay Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt polegający na dodawaniu do dźwięku kopii sygnału opóźnionego w stosunku do bezpośredniego o pewną wartość czasu (większą niż 20 milisekund)., 2. Zjawisko stopniowego zanikania dźwięku w pomieszczeniu po zamilknięciu źródła dźwięku, występujące na skutek wielokrotnych odbić od ścian pomieszczenia., 3. Odbicie symetryczne względem osi poziomej wykresu jego fali.
Połącz definicję z odpowiednim pojęciem z zakresu przestrzeni. pogłos Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt polegający na dodawaniu do dźwięku kopii sygnału opóźnionego w stosunku do bezpośredniego o pewną wartość czasu (większą niż 20 milisekund)., 2. Zjawisko stopniowego zanikania dźwięku w pomieszczeniu po zamilknięciu źródła dźwięku, występujące na skutek wielokrotnych odbić od ścian pomieszczenia., 3. Odbicie symetryczne względem osi poziomej wykresu jego fali. odwrócenie polaryzacji kanałów stereo Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt polegający na dodawaniu do dźwięku kopii sygnału opóźnionego w stosunku do bezpośredniego o pewną wartość czasu (większą niż 20 milisekund)., 2. Zjawisko stopniowego zanikania dźwięku w pomieszczeniu po zamilknięciu źródła dźwięku, występujące na skutek wielokrotnych odbić od ścian pomieszczenia., 3. Odbicie symetryczne względem osi poziomej wykresu jego fali. delay Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt polegający na dodawaniu do dźwięku kopii sygnału opóźnionego w stosunku do bezpośredniego o pewną wartość czasu (większą niż 20 milisekund)., 2. Zjawisko stopniowego zanikania dźwięku w pomieszczeniu po zamilknięciu źródła dźwięku, występujące na skutek wielokrotnych odbić od ścian pomieszczenia., 3. Odbicie symetryczne względem osi poziomej wykresu jego fali.
R4L2vriVpzlGD
Połącz definicję z odpowiednim pojęciem z zakresu zniekształceń. bitcrushing Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt dźwiękowy z grupy zniekształceń, działający poprzez zmniejszenie rozdzielczości bitowej pliku, czyli ograniczenie liczby wartości chwilowej poziomu fali dźwiękowej, który skutkuje zwiększeniem poziomu cyfrowego szumu., 2. Przekroczenie przez poziom sygnału możliwości roboczych układu lub urządzenia elektronicznego; w efekcie tym pojawiają się w sygnale wyjściowym dodatkowe składowe harmoniczne., 3. Zniekształcenie audio, wynikające z przekroczenia możliwości wzmacniacza przez szczyty sygnału; związane z wartością napięcia zasilacza urządzenia. clipping Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt dźwiękowy z grupy zniekształceń, działający poprzez zmniejszenie rozdzielczości bitowej pliku, czyli ograniczenie liczby wartości chwilowej poziomu fali dźwiękowej, który skutkuje zwiększeniem poziomu cyfrowego szumu., 2. Przekroczenie przez poziom sygnału możliwości roboczych układu lub urządzenia elektronicznego; w efekcie tym pojawiają się w sygnale wyjściowym dodatkowe składowe harmoniczne., 3. Zniekształcenie audio, wynikające z przekroczenia możliwości wzmacniacza przez szczyty sygnału; związane z wartością napięcia zasilacza urządzenia. przester Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt dźwiękowy z grupy zniekształceń, działający poprzez zmniejszenie rozdzielczości bitowej pliku, czyli ograniczenie liczby wartości chwilowej poziomu fali dźwiękowej, który skutkuje zwiększeniem poziomu cyfrowego szumu., 2. Przekroczenie przez poziom sygnału możliwości roboczych układu lub urządzenia elektronicznego; w efekcie tym pojawiają się w sygnale wyjściowym dodatkowe składowe harmoniczne., 3. Zniekształcenie audio, wynikające z przekroczenia możliwości wzmacniacza przez szczyty sygnału; związane z wartością napięcia zasilacza urządzenia.
Połącz definicję z odpowiednim pojęciem z zakresu zniekształceń. bitcrushing Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt dźwiękowy z grupy zniekształceń, działający poprzez zmniejszenie rozdzielczości bitowej pliku, czyli ograniczenie liczby wartości chwilowej poziomu fali dźwiękowej, który skutkuje zwiększeniem poziomu cyfrowego szumu., 2. Przekroczenie przez poziom sygnału możliwości roboczych układu lub urządzenia elektronicznego; w efekcie tym pojawiają się w sygnale wyjściowym dodatkowe składowe harmoniczne., 3. Zniekształcenie audio, wynikające z przekroczenia możliwości wzmacniacza przez szczyty sygnału; związane z wartością napięcia zasilacza urządzenia. clipping Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt dźwiękowy z grupy zniekształceń, działający poprzez zmniejszenie rozdzielczości bitowej pliku, czyli ograniczenie liczby wartości chwilowej poziomu fali dźwiękowej, który skutkuje zwiększeniem poziomu cyfrowego szumu., 2. Przekroczenie przez poziom sygnału możliwości roboczych układu lub urządzenia elektronicznego; w efekcie tym pojawiają się w sygnale wyjściowym dodatkowe składowe harmoniczne., 3. Zniekształcenie audio, wynikające z przekroczenia możliwości wzmacniacza przez szczyty sygnału; związane z wartością napięcia zasilacza urządzenia. przester Możliwe odpowiedzi: 1. Efekt dźwiękowy z grupy zniekształceń, działający poprzez zmniejszenie rozdzielczości bitowej pliku, czyli ograniczenie liczby wartości chwilowej poziomu fali dźwiękowej, który skutkuje zwiększeniem poziomu cyfrowego szumu., 2. Przekroczenie przez poziom sygnału możliwości roboczych układu lub urządzenia elektronicznego; w efekcie tym pojawiają się w sygnale wyjściowym dodatkowe składowe harmoniczne., 3. Zniekształcenie audio, wynikające z przekroczenia możliwości wzmacniacza przez szczyty sygnału; związane z wartością napięcia zasilacza urządzenia.
R1UYoNR8kt8X4
Wskaż prawidłową definicję filtra grzebieniowego. Możliwe odpowiedzi: 1. Dodaje sygnał do jego opóźnionej wersji, co powoduje wzmacnianie, bądź wygaszanie poszczególnych składowych częstotliwościowych poprzez zjawisko interferencji., 2. Przepuszcza częstotliwości wyższe, a tłumi częstotliwości niższe od częstotliwości granicznej., 3. Przepuszcza częstotliwości niższe, a tłumi częstotliwości wyższe od częstotliwości granicznej.
R18NJtr0TLcgo
Wskaż wszystkie zakłócenia, które mogą pojawić się na nagranej ścieżce audio. Możliwe odpowiedzi: 1. przydźwięk sieciowy, 2. distortion, 3. przesterowanie, 4. hałas studia, 5. sprzężenia, 6. podwójne transjenty, 7. kliknięcia
Grafika przedstawia prostokątny przycisk pobierania, na którym widać ikonę składającą się z poziomej linii i strzałki skierowanej w dół znajdującą się nad linią oraz napisu pobierz złącznik.
Łączenie par. . Im wyższa amplituda sygnału, tym jest on głośniejszy.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. . Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. . Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. . Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. . Im wyższa amplituda sygnału, tym jest on głośniejszy.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. . Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. . Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. . Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
2. Kompresja
Wielokrotny wybór
2. Kompresja
RdtD8qGhdo3TV1
Wybierz podstawowe formaty o kompresji stratnej. Możliwe odpowiedzi: 1. MP3, 2. WMA, 3. AAC, 4. MLP, 5. CD
3. Intonacja
Uzupełnij tekst
3. Intonacja
R1drcHlVGxP5q2
Uzupełnij zdanie. Głos ludzki ma Tu uzupełnij brzmienie, gdy jest Tu uzupełnij w górę, a niższe przy transpozycji w Tu uzupełnij.
Uzupełnij zdanie. Głos ludzki ma Tu uzupełnij brzmienie, gdy jest Tu uzupełnij w górę, a niższe przy transpozycji w Tu uzupełnij.
4. Efekty modulacyjne
Krzyżówka
4. Efekty modulacyjne
R18esBpMb7hQb3
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. 1., 2. 2., 3. 3., 4. 4.
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. 1., 2. 2., 3. 3., 4. 4.