Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z instrukcją i wykonaj zawarte w niej polecenia. Jakie możliwości daje rozszerzona rzeczywistość? W jaki sposób różni się oglądanie przedmiotu od rzeczywistego oglądania go w muzeum?

Instrukcja korzystania z zasobu rzeczywistości rozszerzonej:

  1. Pobierz poniższą ilustrację (po najechaniu kursorem na ramkę z symbolem epodreczniki.pl kliknij prawym przyciskiem myszki i wybierz „Pobierz obrazek”).

  2. Wydrukuj na kartce papieru pobraną ilustrację.

  3. Następnie otwórz w swoim telefonie komórkowym (smartfonie) ten e‑materiał - zasób interaktywny - i przejdź do części z multimedium.

  4. Uruchom w swoim telefonie kamerę wideo.

  5. Po uruchomieniu kamery skieruj obiektyw aparatu/kamery na wydrukowany na kartce znacznik tak, aby objąć go w kadrze.

  6. Na ekranie telefonu pojawi się obiekt 3D wraz z opisami.

  7. Obracając kartkę ze znacznikiem przed ekranem telefonu, jednocześnie obracasz przedmiot i możesz go oglądać z różnych stron.

Jakie możliwości odsłoniła przed Tobą rozszerzona rzeczywistość? W jaki sposób różni się poznawanie tak przedstawionego przedmiotu od rzeczywistego zapoznania się z nim w muzeum?

R1ANDtnm19o96
R187zG2YsRDfE
Na zdjęciu przedstawiona jest amfora. Amfora, to bardzo popularne w starożytności naczynie do przechowywania wina lub oliwy. Po obu stronach amfory znajdują się dwa uchwyty. Są umieszczone symetrycznie po bokach. Na ścianach amfory zamieszczono zdobienia przedstawiające bogów i herosów, tematyka mitologiczna (postać centaura) i biesiadna. Na ścianach amfory znajdują się również poziome pasy z ornamentami. Amfora zdobiona jest dekoracyjnymi motywami liści palmowych.
RiCLjM9W9BxzU
Twoja odpowiedź (Uzupełnij).
Ćwiczenie 1

Wyszukaj w internecie aplikację, która umożliwia wykorzystanie markerówmarkermarkerów AR. Wydrukuj znaczniki dla różnych obiektów, rozmieść je w różnych miejscach w swoim pokoju i zaproponuj koledze lub koleżance grę w znalezienie ich. Kiedy zgromadzi już wszystkie, stwórzcie galerię.

Ćwiczenie 2

Znajdź w sklepie z aplikacjami na telefony (App Store, Google Play, AppGallery, itp) aplikację edukacyjną, która wykorzystują rzeczywistość rozszerzoną. Zainstaluj jedną z nich i opisz zalety używania AV w trakcie nauki.

marker