Scenariusz
Temat
Sprawdzenie wiadomości z prawa autorskiego
Etap edukacyjny
Drugi
Podstawa programowa
Klasy VII i VIII
V. Przestrzeganie prawa i zasad bezpieczeństwa. Uczeń:
1) opisuje kwestie etyczne związane z wykorzystaniem komputerów i sieci komputerowych, takie jak: bezpieczeństwo, cyfrowa tożsamość, prywatność, własność intelektualna, równy dostęp do informacji i dzielenie się informacją;
2) postępuje etycznie w pracy z informacjami;
3) rozróżnia typy licencji na oprogramowanie oraz na zasoby w sieci.
Czas
45 minut
Cel ogólny
Sprawdzenie wiadomości z prawa autorskiego.
Cele szczegółowe
1. Uzyskanie informacji o postępach uczniów.
2. Zarządzanie organizacją i czasem w trakcie sprawdzianu.
3. Porozumiewanie się w języku angielskim, rozwijanie podstawowych kompetencji naukowo‑technicznych oraz informatycznych, kształtowanie umiejętności uczenia się.
Efekty uczenia
Uczeń:
Uzyskuje informację na temat stopnia opanowania wiedzy.
Metody kształcenia
1. Odwrócona klasa.
2. Test sprawdzający.
Formy pracy
Praca indywidualna.
Etapy lekcji
Wprowadzenie do lekcji
Uczniowie przed sprawdzianem zapoznają się z metodami zarządzania i organizacją czasem w trakcie sprawdzianu.
Nauczyciel omawia schemat punktowania zadań na sprawdzianie.
Omówienie systemu oceniania.
Ocena pozytywna od 40% prawidłowo rozwiązanych zadań.
Ocena negatywna poniżej 40% prawidłowo rozwiązanych zadań.
Realizacja lekcji
TEST WIADOMOŚCI
Podsumowanie lekcji
Omówienie każdego zadania: prawidłowa odpowiedź, nieprawidłowa odpowiedź.
Za każde prawidłowo rozwiązane zadanie uczeń otrzymuje 1 punkt.