Scenariusz
Temat
Powtórzenie z fizyki nr 6
Etap edukacyjny
Trzeci
Podstawa programowa
Powtórzenie wiadomości z fizyki z zakresu podstawy programowej dla trzeciego etapu edukacyjnego.
Czas
45 minut
Ogólny cel kształcenia
Powtórzenie wiedzy z fizyki.
Kształtowane kompetencje kluczowe
1. Uzyskanie informacji o postępach uczniów.
2. Zarządzanie organizacją i czasem w trakcie sprawdzianu.
3. Porozumiewanie się w języku angielskim, rozwijanie podstawowych kompetencji naukowo‑technicznych oraz fizycznych, kształtowanie umiejętności uczenia się.
Cele (szczegółowe) operacyjne
Uczeń:
Uzyskuje informacje na temat stopnia opanowania wiedzy.
Metody kształcenia
1. Odwrócona klasa.
2. Test sprawdzający.
Formy pracy
Praca indywidualna.
Etapy lekcji
Wprowadzenie do lekcji
Uczniowie przed sprawdzianem zapoznają się z metodami zarządzania i organizacją czasu w trakcie sprawdzianu:
Eliminowanie błędnych odpowiedzi.
Wstawianie danych do zadania - odwrócona metoda znajdowania rozwiązania.
Szacowanie danych.
Znalezienie rozwiązania i wskazanie poprawnej odpowiedzi.
Nauczyciel omawia schemat punktowania zadań na sprawdzianie.
Omówienie systemu oceniania.
Ocena pozytywna od 40% prawidłowo rozwiązanych zadań.
Ocena negatywna poniżej 40% prawidłowo rozwiązanych zadań.
Realizacja lekcji
Zamieszczony poniżej test powtórzeniowy obejmuje materiał z fizyki z zakresu podstawy programowej dla trzeciego etapu edukacyjnego na poziomie podstawowym.
Podsumowanie lekcji
Omówienie każdego zadania: prawidłowa odpowiedź, nieprawidłowa odpowiedź.
Za każde prawidłowo rozwiązane zadanie uczeń otrzymuje 1 punkt.