Temat

Sprawdzenie wiadomości i umiejętności z zastosowania trygonometrii

Etap edukacyjny

Trzeci

Podstawa programowa

VIII. Planimetria

Zakres podstawowy. Uczeń:

11) stosuje funkcje trygonometryczne do wyznaczania długości odcinków w figurach płaskich oraz obliczania pól figur.

Czas

45 minut

Cel ogólny

Stosowanie obiektów matematycznych i operowanie nimi, interpretowanie pojęć matematycznych.

Cele szczegółowe

1. Uzyskanie informacji o postępach uczniów w zakresie zastosowania trygonometrii.

2. Zarządzanie organizacją i czasem w trakcie sprawdzianu.

3. Porozumiewanie się w języku angielskim, rozwijanie matematycznych i podstawowych kompetencji naukowo‑technicznych oraz informatycznych, kształtowanie umiejętności uczenia się.

Efekty uczenia

Uczeń:
Uzyskuje informacje na temat stopnia opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu zastosowania trygonometrii.

Metody kształcenia

1. Odwrócona klasa.

2. Test sprawdzający.

Formy pracy

Praca indywidualna.

Etapy lekcji

Wprowadzenie do lekcji

Uczniowie przed sprawdzianem zapoznają się z metodami zarządzania i organizacją czasu w trakcie sprawdzianu:

  • Eliminowanie błędnych odpowiedzi.

  • Wstawianie danych do zadania - odwrócona metoda znajdowania rozwiązania.

  • Szacowanie danych.

  • Znalezienie rozwiązania i wskazanie poprawnej odpowiedzi.

Nauczyciel omawia schemat punktowania zadań na sprawdzianie.
Omówienie systemu oceniania.
Ocena pozytywna od 40% prawidłowo rozwiązanych zadań.
Ocena negatywna poniżej 40% prawidłowo rozwiązanych zadań.

Realizacja lekcji

Zamieszczony poniżej test powtórzeniowy obejmuje materiał z matematyki z zakresu podstawy programowej dla trzeciego etapu edukacyjnego na poziomie podstawowym.

Zadania od 1 do 15.

Zadanie dla chętnych - 16.

Podsumowanie lekcji

Omówienie każdego zadania: prawidłowa odpowiedź, nieprawidłowa odpowiedź.
Za każde prawidłowo rozwiązane zadanie uczeń otrzymuje 1 punkt.