Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Poniżej przedstawiony jest schemat interaktywny przedstawiający klasyfikację równań czwartego stopnia na równania dwukwadratowe i inne.

Wprowadź dowolne zmienne a, b, c, de. Myszką możesz przesunąć schemat, aby zobaczyć przebieg całego algorytmu.

RcndEaqafIBAo1
Schemat blokowy. Nagłówek: Podaj parametry równania ax4+bx3+cx2+dx+e=0. Wybieramy parametry a, b, c, d oraz e, a następnie sprawdzamy, jak przebiega klasyfikacja równania czwartego stopnia. Przeanalizujemy siedem przykładów. Etapy schematu blokowego są zapisane na polach w kształcie różnych figur geometrycznych. Pierwszy przykład: Weźmy następujące liczby: a=0, b=1, c=-2, d=3 oraz e=-4. Po wybraniu liczb, przejdziemy do schematu. 1. Elipsa: Start, 2. Równoległobok: // a=0, b=1, c=-2, d=3, e=-4; 3. Romb //a=0 , dwa rozgałęzienia // 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez drugie rozgałęzienie 4. Prostokąt// To nie jest równanie czwartego stopnia, koniec schematu. Drugi przykład: Weźmy następujące liczby: a=3, b=4, c=-2, d=3 oraz e=-4. Po wybraniu liczb, przejdziemy do schematu. 1. Elipsa: Start, 2. Równoległobok: //a=3, b=4, c=-2, d=3, e=-4; 3. Romb //a=0 , dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez pierwsze rozgałęzienie 4. Romb // b0, dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez drugie rozgałęzienie 5. Prostokąt // To nie jest równanie dwukwadratowe, koniec schematu. Trzeci przykład: Weźmy następujące liczby: a=3, b=0, c=-2, d=3 oraz e=-4. Po wybraniu liczb, przejdziemy do schematu. 1. Elipsa: Start, 2. Równoległobok: //a=3, b=0, c=-2, d=3, e=-4; 3. Romb //a=0 , dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez pierwsze rozgałęzienie 4. Romb // b0, dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez pierwsze rozgałęzienie, 5. Romb // d0</math, dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez drugie rozgałęzienie 6. Prostokąt // To nie jest równanie dwukwadratowe, koniec schematu. Czwarty przykład: Weźmy następujące liczby: a=3, b=0, c=0, d=0 oraz e=0. Po wybraniu liczb, przejdziemy do schematu. 1. Elipsa: Start, 2. Równoległobok: //a=3, b=0, c=0, d=0 oraz e=0; 3. Romb //a=0 , dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez pierwsze rozgałęzienie 4. Romb // b0, dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez pierwsze rozgałęzienie, 5. Romb // d0</math, dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez pierwsze rozgałęzienie 6. Romb // c=0, dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez drugie rozgałęzienie 7. Romb // e=0, dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez drugie rozgałęzienie 8. Prostokąt // Równanie dwukwadratowe postaci:  3x4=0, koniec schematu. Piąty przykład: Weźmy następujące liczby: a=3, b=0, c=0, d=0 oraz e=1. Po wybraniu liczb, przejdziemy do schematu. 1. Elipsa: Start, 2. Równoległobok: //a=3, b=0, c=0, d=0, e=; 3. Romb //a=0 , dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez pierwsze rozgałęzienie 4. Romb // b0, dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez pierwsze rozgałęzienie, 5. Romb // d0</math, dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez pierwsze rozgałęzienie 6. Romb // c=0, dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez drugie rozgałęzienie 7. Romb // e=0, dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez pierwsze rozgałęzienie 8. Prostokąt // Równanie dwukwadratowe postaci: 3x4+1=0, koniec schematu. Siódmy przykład: Weźmy następujące liczby: a=3, b=0, c=2, d=0 oraz e=4. Po wybraniu liczb, przejdziemy do schematu. 1. Elipsa: Start, 2. Równoległobok: //a=3, b=0, c=2, d=, e=4; 3.Romb // a=0 , dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez pierwsze rozgałęzienie 4. Romb // b0, dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez pierwsze rozgałęzienie, 5. Romb // d0</math, dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez pierwsze rozgałęzienie 6. Romb // c=0, dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżke prowadzącą przez pierwsze rozgałęzienie 7. Romb // e=0, dwa rozgałęzienia// 1. nie 2.tak. Wybieramy ścieżkę prowadzącą przez pierwsze rozgałęzienie 8. Prostokąt // 3x4+2x2+4=0, koniec schematu.
Polecenie 2
RcE5MmwiAh4Rs
Zaznacz wszystkie równania dwukwadratowe. Możliwe odpowiedzi: 1. -42x2-x4=1, 2. 2x4=0, 3. x4=-8x2, 4. x2x2-6=-x2, 5. x4=-x2+2x, 6. x3+3x-2=0, 7. 2x5-3x=2, 8. 2x2x2+1=3x2+x
1
Polecenie 3

W poniższym schemacie przygotuj algorytm przedstawiający klasyfikację równań czwartego stopnia postaci ax4+bx3+cx2+dx+e=0 na równania dwukwadratowe i inne.

Przygotuj algorytm w języku PHP przedstawiający klasyfikację równań czwartego stopnia postaci ax4+bx3+cx2+dx+e=0 na równania dwukwadratowe i inne.

RChH0UsnlhGDr
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.