Warstwa formalna. Fragment tekstu: Katarzyna przemknęła się niepostrzeżenie do wozu, wyjęła coś z niego, schowała pod fartuch i wdrapuje się po drabinie na dach. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 1. Katarzyna po raz pierwszy w sztuce staje się postacią aktywną, działającą, która ma wpływ na sytuację. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Katarzyna przemknęła się niepostrzeżenie do wozu, wyjęła coś z niego, schowała pod fartuch i wdrapuje się po drabinie na dach. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 3. Katarzyna działa wbrew rodzinie, która po odmówieniu modlitwy czuje się usprawiedliwiona w swej bierności. Dziewczyna pokazuje im, jak niewiele trzeba, by pomóc zagrożonym mieszkańcom Halle. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Pamiętaj o dzieciach, które są zagrożone, a zwłaszcza o tych najmniejszych, o starcach, co ruszyć się nie mogą, i o wszelkim stworzeniu. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Stary chłop - I odpuść nam nasze winy, jako i my odpuszczamy naszym winowajcą, amen. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Katarzyna, siedząc na dachu, zaczyna bić w bęben, który wyciągnęła spod fartucha. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 1. Katarzyna po raz pierwszy w sztuce staje się postacią aktywną, działającą, która ma wpływ na sytuację. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Katarzyna, siedząc na dachu, zaczyna bić w bęben, który wyciągnęła spod fartucha. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 3. Katarzyna działa wbrew rodzinie, która po odmówieniu modlitwy czuje się usprawiedliwiona w swej bierności. Dziewczyna pokazuje im, jak niewiele trzeba, by pomóc zagrożonym mieszkańcom Halle. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Chłopka - Jezu, co ona tam robi? Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 2. Dialog sytuacyjny. Krótkie, urywane zdania wykrzyknikowe i częste zmiany adresata wypowiedzi dynamizują scenę. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Chłopka - Jezu, co ona tam robi? Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 4. Chłopi, którzy biernie przyglądali się zbliżaniu się nieprzyjacielskich wojsk do miasta, stają się niezwykle aktywni, gdy niebezpieczeństwo zaczyna grozić ima samym. Czyn Katarzyny obnaża tchórzostwo Chłopów, którzy modlą się o ocalenie mieszkańców Halle, w tym swoich krewnych. Kiedy dziewczyna stara się pomóc zagrożonym, paradoksalnie Chłopi robią wszystko, by jej w tym przeszkodzić, chociaż próbuje ona zrobić to, o co w swych modlitwach. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Stary chłop - Rozum straciła. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 2. Dialog sytuacyjny. Krótkie, urywane zdania wykrzyknikowe i częste zmiany adresata wypowiedzi dynamizują scenę. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Stary chłop - Rozum straciła. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 4. Chłopi, którzy biernie przyglądali się zbliżaniu się nieprzyjacielskich wojsk do miasta, stają się niezwykle aktywni, gdy niebezpieczeństwo zaczyna grozić ima samym. Czyn Katarzyny obnaża tchórzostwo Chłopów, którzy modlą się o ocalenie mieszkańców Halle, w tym swoich krewnych. Kiedy dziewczyna stara się pomóc zagrożonym, paradoksalnie Chłopi robią wszystko, by jej w tym przeszkodzić, chociaż próbuje ona zrobić to, o co w swych modlitwach. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Chłopka - Ściągnij ją na dół, prędko! Stary podbiega do drabiny, ale Katarzyna wciąga ją na dach. Sprowadzi na nas nieszczęście. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 2. Dialog sytuacyjny. Krótkie, urywane zdania wykrzyknikowe i częste zmiany adresata wypowiedzi dynamizują scenę. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Chłopka - Ściągnij ją na dół, prędko! Stary podbiega do drabiny, ale Katarzyna wciąga ją na dach. Sprowadzi na nas nieszczęście. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 4. Chłopi, którzy biernie przyglądali się zbliżaniu się nieprzyjacielskich wojsk do miasta, stają się niezwykle aktywni, gdy niebezpieczeństwo zaczyna grozić ima samym. Czyn Katarzyny obnaża tchórzostwo Chłopów, którzy modlą się o ocalenie mieszkańców Halle, w tym swoich krewnych. Kiedy dziewczyna stara się pomóc zagrożonym, paradoksalnie Chłopi robią wszystko, by jej w tym przeszkodzić, chociaż próbuje ona zrobić to, o co w swych modlitwach. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Stary chłop - Przestań natychmiast bębnić, ty kaleko! Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 2. Dialog sytuacyjny. Krótkie, urywane zdania wykrzyknikowe i częste zmiany adresata wypowiedzi dynamizują scenę. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Stary chłop - Przestań natychmiast bębnić, ty kaleko! Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 4. Chłopi, którzy biernie przyglądali się zbliżaniu się nieprzyjacielskich wojsk do miasta, stają się niezwykle aktywni, gdy niebezpieczeństwo zaczyna grozić ima samym. Czyn Katarzyny obnaża tchórzostwo Chłopów, którzy modlą się o ocalenie mieszkańców Halle, w tym swoich krewnych. Kiedy dziewczyna stara się pomóc zagrożonym, paradoksalnie Chłopi robią wszystko, by jej w tym przeszkodzić, chociaż próbuje ona zrobić to, o co w swych modlitwach. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Chłopka - Cesarskich na nas ściągnie. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 2. Dialog sytuacyjny. Krótkie, urywane zdania wykrzyknikowe i częste zmiany adresata wypowiedzi dynamizują scenę. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Chłopka - Cesarskich na nas ściągnie. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 4. Chłopi, którzy biernie przyglądali się zbliżaniu się nieprzyjacielskich wojsk do miasta, stają się niezwykle aktywni, gdy niebezpieczeństwo zaczyna grozić ima samym. Czyn Katarzyny obnaża tchórzostwo Chłopów, którzy modlą się o ocalenie mieszkańców Halle, w tym swoich krewnych. Kiedy dziewczyna stara się pomóc zagrożonym, paradoksalnie Chłopi robią wszystko, by jej w tym przeszkodzić, chociaż próbuje ona zrobić to, o co w swych modlitwach.
Warstwa formalna. Fragment tekstu: Katarzyna przemknęła się niepostrzeżenie do wozu, wyjęła coś z niego, schowała pod fartuch i wdrapuje się po drabinie na dach. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 1. Katarzyna po raz pierwszy w sztuce staje się postacią aktywną, działającą, która ma wpływ na sytuację. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Katarzyna przemknęła się niepostrzeżenie do wozu, wyjęła coś z niego, schowała pod fartuch i wdrapuje się po drabinie na dach. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 3. Katarzyna działa wbrew rodzinie, która po odmówieniu modlitwy czuje się usprawiedliwiona w swej bierności. Dziewczyna pokazuje im, jak niewiele trzeba, by pomóc zagrożonym mieszkańcom Halle. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Pamiętaj o dzieciach, które są zagrożone, a zwłaszcza o tych najmniejszych, o starcach, co ruszyć się nie mogą, i o wszelkim stworzeniu. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Stary chłop - I odpuść nam nasze winy, jako i my odpuszczamy naszym winowajcą, amen. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Katarzyna, siedząc na dachu, zaczyna bić w bęben, który wyciągnęła spod fartucha. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 1. Katarzyna po raz pierwszy w sztuce staje się postacią aktywną, działającą, która ma wpływ na sytuację. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Katarzyna, siedząc na dachu, zaczyna bić w bęben, który wyciągnęła spod fartucha. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 3. Katarzyna działa wbrew rodzinie, która po odmówieniu modlitwy czuje się usprawiedliwiona w swej bierności. Dziewczyna pokazuje im, jak niewiele trzeba, by pomóc zagrożonym mieszkańcom Halle. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Chłopka - Jezu, co ona tam robi? Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 2. Dialog sytuacyjny. Krótkie, urywane zdania wykrzyknikowe i częste zmiany adresata wypowiedzi dynamizują scenę. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Chłopka - Jezu, co ona tam robi? Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 4. Chłopi, którzy biernie przyglądali się zbliżaniu się nieprzyjacielskich wojsk do miasta, stają się niezwykle aktywni, gdy niebezpieczeństwo zaczyna grozić ima samym. Czyn Katarzyny obnaża tchórzostwo Chłopów, którzy modlą się o ocalenie mieszkańców Halle, w tym swoich krewnych. Kiedy dziewczyna stara się pomóc zagrożonym, paradoksalnie Chłopi robią wszystko, by jej w tym przeszkodzić, chociaż próbuje ona zrobić to, o co w swych modlitwach. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Stary chłop - Rozum straciła. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 2. Dialog sytuacyjny. Krótkie, urywane zdania wykrzyknikowe i częste zmiany adresata wypowiedzi dynamizują scenę. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Stary chłop - Rozum straciła. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 4. Chłopi, którzy biernie przyglądali się zbliżaniu się nieprzyjacielskich wojsk do miasta, stają się niezwykle aktywni, gdy niebezpieczeństwo zaczyna grozić ima samym. Czyn Katarzyny obnaża tchórzostwo Chłopów, którzy modlą się o ocalenie mieszkańców Halle, w tym swoich krewnych. Kiedy dziewczyna stara się pomóc zagrożonym, paradoksalnie Chłopi robią wszystko, by jej w tym przeszkodzić, chociaż próbuje ona zrobić to, o co w swych modlitwach. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Chłopka - Ściągnij ją na dół, prędko! Stary podbiega do drabiny, ale Katarzyna wciąga ją na dach. Sprowadzi na nas nieszczęście. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 2. Dialog sytuacyjny. Krótkie, urywane zdania wykrzyknikowe i częste zmiany adresata wypowiedzi dynamizują scenę. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Chłopka - Ściągnij ją na dół, prędko! Stary podbiega do drabiny, ale Katarzyna wciąga ją na dach. Sprowadzi na nas nieszczęście. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 4. Chłopi, którzy biernie przyglądali się zbliżaniu się nieprzyjacielskich wojsk do miasta, stają się niezwykle aktywni, gdy niebezpieczeństwo zaczyna grozić ima samym. Czyn Katarzyny obnaża tchórzostwo Chłopów, którzy modlą się o ocalenie mieszkańców Halle, w tym swoich krewnych. Kiedy dziewczyna stara się pomóc zagrożonym, paradoksalnie Chłopi robią wszystko, by jej w tym przeszkodzić, chociaż próbuje ona zrobić to, o co w swych modlitwach. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Stary chłop - Przestań natychmiast bębnić, ty kaleko! Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 2. Dialog sytuacyjny. Krótkie, urywane zdania wykrzyknikowe i częste zmiany adresata wypowiedzi dynamizują scenę. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Stary chłop - Przestań natychmiast bębnić, ty kaleko! Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 4. Chłopi, którzy biernie przyglądali się zbliżaniu się nieprzyjacielskich wojsk do miasta, stają się niezwykle aktywni, gdy niebezpieczeństwo zaczyna grozić ima samym. Czyn Katarzyny obnaża tchórzostwo Chłopów, którzy modlą się o ocalenie mieszkańców Halle, w tym swoich krewnych. Kiedy dziewczyna stara się pomóc zagrożonym, paradoksalnie Chłopi robią wszystko, by jej w tym przeszkodzić, chociaż próbuje ona zrobić to, o co w swych modlitwach. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Chłopka - Cesarskich na nas ściągnie. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 2. Dialog sytuacyjny. Krótkie, urywane zdania wykrzyknikowe i częste zmiany adresata wypowiedzi dynamizują scenę. Warstwa formalna. Fragment tekstu: Chłopka - Cesarskich na nas ściągnie. Opis punktu znajdującego się na ilustracji: 4. Chłopi, którzy biernie przyglądali się zbliżaniu się nieprzyjacielskich wojsk do miasta, stają się niezwykle aktywni, gdy niebezpieczeństwo zaczyna grozić ima samym. Czyn Katarzyny obnaża tchórzostwo Chłopów, którzy modlą się o ocalenie mieszkańców Halle, w tym swoich krewnych. Kiedy dziewczyna stara się pomóc zagrożonym, paradoksalnie Chłopi robią wszystko, by jej w tym przeszkodzić, chociaż próbuje ona zrobić to, o co w swych modlitwach.
Źródło: Englishsquare .pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.