Organizacja pracy z dźwiękiem w studiu postprodukcyjnym
AUD.08 Montaż dźwięku - Technik realizacji nagrań 352123
Słownik pojęć dla e‑zasobu
Bezstratny format cyfrowego zapisu dźwięku, charakterystyczny dla komputerów MAC, odpowiednik formatu wav/pcmwav/pcm w Windows.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym

Potoczna nazwa niepożądanych składowych dźwięku, tworzących szeroki i otwarty zbiór, np. trzaski, przesterowania, dudnienia.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Dawniej popularne w telewizji i na rynku profesjonalnym analogowe i cyfrowe urządzenia do zapisu i odtwarzania na taśmach ½ cala, czyli magnetowidy i kamkordery (kamera plus magnetowid w jednym), zwane potocznie nośnikami taśmy Beta.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
To określenie liczby cykli zjawiska okresowego występujących w jednostce czasu. Częstotliwość wyrażamy w Hz lub inaczej cyklach na sekundę.

Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Wartość określająca liczbę próbek pobieranych z sinusoidy dźwięku w określonej jednostce czasu – sekundzie. Przykładowo wartość 44,1 kHz oznacza, że w ciągu sekundy pobranych zostało 44100 próbek przebiegu fali dźwiękufali dźwięku.

Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Skrót od ang. Digital Audio Workstation, czyli cyfrowa stacja robocza audio. Jest to zazwyczaj bardzo rozbudowany program komputerowy, który jest przeznaczony do wszelkich prac dźwiękowych, w tym rejestracji i nieliniowej edycji nagrań audio oraz MIDI, postprodukcjipostprodukcji dźwięku do obrazu itd. DAW jest wyposażony we wtyczkowe procesory audio, służące obróbce dźwięku. Jest to podstawowe narzędzie pracy realizatora dźwięku, montażysty audio, a także niemal każdego twórcy muzyki wykorzystującego komputer do nagrań. Do DAW zaliczamy przykładowo: Avid Pro Tools, PreSonus Studio One, Steinberg Cubase, Cockos Reaper, Apple Logic Pro, Ableton Live, Image Line FL Studio.

Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Technika kodowania cyfrowego dźwięku, zmniejszająca ilość danych potrzebnych do wytworzenia wysokiej jakości dźwięku.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Zakres dynamiczny materiału dźwiękowego, np. ścieżki audycji radiowej lub telewizyjnej, a dokładniej odstęp składowych najcichszych od najgłośniejszych.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Inaczej program ramowy, schemat nadawania poszczególnych składowych dziennego programu telewizyjnego lub radiowego.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Skrót od ang. European Broadcasting Union, czyli Europejska Unia Nadawców. To organizacja skupiająca nadawców z kilkudziesięciu państw Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu. W Polsce do EBU należy Polskie Radio i TVP.

Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
To termin stosowany do określenia korekcji barwnej dźwięku.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Potencjometry suwakowe w mikserach dźwięku, wideo, światła.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
To zaburzenie gęstości i ciśnienia danego ośrodka (np. powietrza), rozchodzące się w nim w zazwyczaj w postaci fali podłużnej, które wprawiają w drgania cząsteczki ośrodka.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
To format bezstratnego, czyli pełnopasmowego i w pełnej dynamice, zapisu dźwięku w postaci skompresowanej.

Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Proces dokonywany w udźwiękowieniu filmów, polegający na podkładaniu pod obraz i ścieżki dialogowe tzw. efektów specjalnych, np. wybuchów, skrzypiących drzwi, odgłosu kroków.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Proces doboru, a często także edycji i montażu materiału muzycznego do filmu/programu telewizyjnego.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Przedmiot używany w trakcie kręcenia filmu, który umożliwia identyfikację ujęć filmu, a także ewentualnych ich powtórzeń, czyli tzw. dubli, oraz pomaga w synchronizacji obrazu i dźwięku.

Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
W audio to zmniejszenie zakresu dynamicznego materiału dźwiękowego poprzez ściszanie składowych wykraczających poza zadany próg zadziałania (ang. threeshold) kompresora.

Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Próbkowanie, proces/metoda przetwarzania sygnału analogowego w cyfrowy poprzez pobranie próbek amplitudy i opisanie ich za pomocą danych/bitów, których liczbę określa głębokość bitowa.

Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Skrót od ang. Linear Pulse‑Code Modulation, czyli metoda bezstratnego kodowania dźwięku, będąca rozwinięciem formatu PCM. Wykorzystywana w plikach o rozszerzeniach .aiff.aiff, .wav, w CD‑Audio. W LPCM kwantyzacjakwantyzacja ma liniowy przebieg, co oznaczy, że na całej długości amplitudy dźwięku jest równomierna.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Skrót od ang. Loudness Range, czyli dosłownie zakres głośności, określa zmienność pomiaru głośności w czasie. LRA jest uzupełnieniem głównej miary dźwięku, określonej w normie EBU R‑128normie EBU R‑128. LRA mierzy zmienność głośności w makroskopowej skali czasowej, w jednostkach LU, czyli Loudness Units.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Skrót od ang. Loudness Unit Full Scale. To średni poziom głośności relatywny do „Full Scale”, czyli skali decybelowej, w której maksymalną wartością zapisu jest wartość 0 dB, a średnia głośność wyrażana jest w wartościach ujemnych, np. -10 LUFS.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Zespoły dysków twardych połączone w jeden pracujący system, zarządzane z poziomu komputera.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Końcowy etap procesu postprodukcjipostprodukcji nagrania audio, którego zadaniem jest zbalansowanie brzmienia poszczególnych składowych nagrania audio, wyrównanie dynamiczne i barwowe ścieżek składających się np. na materiał audio na płytę muzyczną.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Ścieżki nagrane przez lektorów w studio, aktorów w studio lub na planie, dialogi.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Dźwięk zakodowany w gotowej, emisyjnej ścieżce filmowej lub telewizyjnej.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Poziomy szczytowePoziomy szczytowe sygnału audio.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Potoczna nazwa zestawów mikrofon‑nadajnik‑odbiornik, zazwyczaj personalnych, używanych głównie w TV i produkcjach filmowych.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
To analogowe lub cyfrowe (obecnie częściej spotykane) urządzenie do sumowania wielu sygnałów/źródeł dźwięku, ich wzmacniania, equalizacjiequalizacji, obróbki dynamicznej i dystrybucji w postaci liniowej lub cyfrowej do innych urządzeń (nagłaśniających, rejestrujących).

Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Patrz: sesja nieliniowasesja nieliniowa lub urządzenie do jednoczesnej rejestracji wielościeżkowej.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Proces dokonywany w udźwiękowieniu filmów, który polega na podkładaniu pod obraz i ścieżki dialogowe tzw. atmosfer, np. szumu lasu, dźwięku ruchliwej ulicy.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Sesje w programach DAWDAW, które są odpowiednikiem partytury w muzyce poważnej. Nagrywa, „układa”, montuje i edytuje się w nich ścieżki dźwiękowe w celu późniejszego miksu lub zgrania finalnego.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Rekomendacje Europejskiej Unii Nadawców, który dotyczą poziomów głośności materiałów emisyjnych.

Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Rozszerzenie pliku, powiązane ze standardowym formatem audio/wideo, opartym na OMFI (skrót od ang. Open Media Framework Interchange), znormalizowanym formacie plików wymiany. Można go eksportować z oprogramowania do cyfrowej edycji wideo lub stacji roboczej audio (DAWDAW). Ponieważ pliki .OMF używają standardowego formatu do przechowywania danych audio i wideo, są powszechnie używane do udostępniania projektów między wieloma aplikacjami. Projekt audio zapisany w formacie .OMF może przechowywać wiele ścieżek audio, informacje o głośności i panoramie oraz odniesienia do plików audio.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Ustawienia sesji dźwiękowej w platformie DAWDAW, które określają m.in. częstotliwość próbkowania nagrywanego materiału i jego głębokość bitową.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Parametry gotowych plików eksportowanych z sesji DAWDAW po wykonaniu montażu, mixu lub/i masteringumasteringu materiału. Pożądane parametry są zazwyczaj narzucone przez dane medium, dla którego przygotowujemy materiał, np. przez stację telewizyjną lub rozgłośnię radiową, albo są rekomendowane przez rozmaite organizacje profesjonalne (np. EBUEBU) dla danego typu produkcji.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Procesy edycyjne, wykonywane na materiale filmowym/wideo i dźwiękowym po zakończeniu produkcji (wideo) lub nagrań (dźwięk), w tym m.in. montaż, koloryzacja, efekty specjalne, napisy, udźwiękowienie (film, wideo), equalizacjaequalizacja, obróbka dynamiczna.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Nagranie synchronicznych ścieżek w studio dźwiękowym, mające na celu podmianę partii dialogowych z planu filmowego, nienadających się z różnych względów do użycia w docelowym materiale (zaszumionych, uszkodzonych itp.).
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
W cyfrowym audio najwyższy szczyt próbki sinusoidy odwzorowującej dźwięk. Nie może on przekroczyć 0.0 dB, rozumianego jako poziom głośności maksymalnej.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
To, co słyszymy jako dźwięk odtwarzany z postaci cyfrowej, to analogowe odwzorowanie dźwięku zapisanego w postaci spróbkowanej sinusoidy. Pomiędzy poszczególnymi próbkami mogą zaistnieć szczyty, które przekraczają poziom maksymalny 0.0 dB w dźwięku analogowym cyfrowy, a które nie są jednak wykrywane przez zwykłe cyfrowe limitery. Poziom True Peak uwzględnia te szczyty, dlatego pomiar TP jest rekomendowany jako referencyjny w mediach. Poziom jest oznaczany w jednostkach dBTP i przyjmuje wartości ujemne (odstęp od zera).

Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
To procesowanie, czyli wdrażanie jakiejś czynności, procesu, np. obróbki dynamicznej.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Inaczej reżyseria, reżyserka, „serce” studia, pomieszczenie w studio, w którym odbywa się sterowanie dźwiękiem, nagrania, miksowanie, dystrybucja sygnałów do innych pomieszczeń itp. Miejsce takie jest wyposażone w mikserymiksery (inaczej konsolety, stoły mikserskie), procesory dźwięku czy urządzenia rejestrujące.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym

Wywiad, wypowiedź na żywo do kamery lub mikrofonu, np. setka z bohaterem wydarzenia lub setka informacyjna, czyli „wejście” dziennikarza w materiale telewizyjnym.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Krótkie formy/utwory reklamowe w radio i TV, składające się zazwyczaj z głosu, podkładu muzycznego i efektów dźwiękowych.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Skrót od ang. Simple Mail Transfer Protocol, czyli protokół internetowy służący do wysyłania i odbierania poczty elektronicznej. W urządzeniach audio obsługujących SMTP służy do ich synchronizacji taktującego zegara wewnętrznego z zewnętrznym zegarem sieciowym lub w internecie.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Studio w rozgłośni radiowej lub stacji telewizyjnej, w którym montuje się i nadaje materiał na emisję „na żywo”.

Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
To dźwięk w postaci sygnału elektrycznego, który odwzorowuje sinusoidalny przebieg czasowy ciśnienia akustycznego.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
To ścieżki zsynchronizowane ze sobą czasowo, np. kolejne powtórzenia tej samej partii wokalnej, zmiksowane ze sobą mające za zadanie stworzyć wrażenie przestrzeni w wokalach. Ale także ścieżki podkładane w studio przez aktorów pod dźwięk nagrany na planie w sytuacji, gdy jest przykładowo zaszumiony i nie nadaje się do użycia w postprodukcjipostprodukcji.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Fragment materiału audio lub tor audio w wielościeżkowej sesji programie DAW.

Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
To ścieżka w rejestratorze lub w innych urządzeniach rejestrujących, na której zapisany jest Time Code, czyli kod czasowy – sekwencja danych numerycznych generowanych w regularnych odstępach czasu przez system synchronizacji czasu, np. między rejestratorem i kamerą. Typową ścieżką Time Code jest: godziny:minuty:sekundy:klatki.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Format bezstratnego, czyli pełnopasmowego i w pełnej dynamice, zapisu dźwięku cyfrowego.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Oznacza, że coś jest połączone dźwiękowo z innymi ścieżkami audiościeżkami audio, np. głos/instrument wmiksowany w podkład muzyczny.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
To nałożenie czy użycie procesorów dynamiki, equalizacjiequalizacji, procesorów efektowych.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
To zastosowanie się do określonych, np. w specyfikacji telewizyjnej, pożądanych parametrów materiału audio, czyli określonej głośności, formatu plików oraz eksport/zgranie plików w takich parametrach.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym
Wystąpienie w ścieżce dźwiękowej szumu, czyli szerokopasmowego zakłócenia, tła, jednostajnego dźwięku uniemożliwiającego prawidłowy odbiór audycji, muzyki, głosu itp.
Film edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnymFilm edukacyjny: Zasady wykonywania montażu dźwiękowego w agencji reklamowej oraz studiu telewizyjnym, radiowym i postprodukcyjnym