Sporządzamy mapę wakacyjnych wędrówek naszej klasy
Sporządzamy mapę wakacyjnych wędrówek naszej klasy
Cele lekcji
Wiadomości
Uczeń:
wie jak się posługiwać mapą,
wie jak ciekawie opowiadać o wakacjach.
Umiejętności
Uczeń:
potrafi opowiedzieć o swoim wyjeździe według punktów ustalonych z grupą,
umie pokazać na mapie miejsca takie jak: góry, morze, stolica,
potrafi współpracować w grupie.
Metoda i forma pracy
Heureza, metoda podająca, praca indywidualna i zbiorowa.
Środki dydaktyczne
Mapa Polski.
Przebieg lekcji
Faza przygotowawcza
Nauczyciel zawiesza pod tablicą dużą mapę Polski.
Faza realizacyjna
Nauczyciel zadaje uczniom pytania dotyczące mapy, co przedstawia, prosi o pokazanie na mapie stolicy oraz swojego miejsca zamieszkania, a także gór i morza.
Nauczyciel pyta dzieci, gdzie spędziły wakacje, prosi o pokazanie tych miejsc na mapie.
Nauczyciel prosi uczniów, aby spróbowali odpowiedzieć, jakie ważne pytania trzeba zadać koledze czy koleżance, aby dowiedzieć się jak najwięcej o jego wakacjach..
Nauczyciel dyktuje uczniom do zeszytów i zapisuje na tablicy punkty – pytania, według których uczniowie mają opowiedzieć o swoich wakacjach.
1.Gdzie spędziłem wakacje?
2.Z kim byłem na wakacjach?
3.Co widziałem ciekawego?
4.Kogo poznałem?
5.Jakie przygody przeżyłem?
6.Jakie pamiątki przywiozłem?
Nauczyciel prosi uczniów, aby w parach opowiedzieli sobie nawzajem o swoich wakacjach według podanych punktów, a następnie według tych punktów opisali wakacje kolegi. Następnie uczniowie czytają swoje prace.
Nauczyciel dyktuje notatkę do zeszytów.
Wakacyjna mapa naszej klasy w tym roku przedstawia się bardzo ciekawie. Nasi koledzy zwiedzili…….. oraz wiele innych, równie ciekawych miejsc.
Nauczyciel prosi uczniów, aby wspólnie na dużym arkuszu papieru narysowali kontur Polski i zaznaczyli na nim miejsca gdzie byli na wakacjach i podpisali je. Praca ta zostaje powieszona na tablicy.
Faza podsumowująca
Nauczyciel prosi jednego z uczniów o objaśnienie wspólnego dzieła klasy
5. Bibliografia
Brak
6. Załączniki
a) Zadanie domowe
Uczniowie mają za zadanie sprawdzić w słowniku jak się pisze nazwy własne a jak nazwy kierunków. Każdy z uczniów rysuje w zeszycie różę kierunków i podpisuje ją.
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
Brak