Sporządzamy mapę wakacyjnych wędrówek naszej klasy

Cele lekcji

Wiadomości

Uczeń:

  • wie jak się posługiwać mapą,

  • wie jak ciekawie opowiadać o wakacjach.

Umiejętności

Uczeń:

  • potrafi opowiedzieć o swoim wyjeździe według punktów ustalonych z grupą,

  • umie pokazać na mapie miejsca takie jak: góry, morze, stolica,

  • potrafi współpracować w grupie.

Metoda i forma pracy

Heureza, metoda podająca, praca indywidualna i zbiorowa.

Środki dydaktyczne

Mapa Polski.

Przebieg lekcji

Faza przygotowawcza

Nauczyciel zawiesza pod tablicą dużą mapę Polski.

Faza realizacyjna

  1. Nauczyciel zadaje uczniom pytania dotyczące mapy, co przedstawia, prosi o pokazanie na mapie stolicy oraz swojego miejsca zamieszkania, a także gór i morza.

  2. Nauczyciel pyta dzieci, gdzie spędziły wakacje, prosi o pokazanie tych miejsc na mapie.

  3. Nauczyciel prosi uczniów, aby spróbowali odpowiedzieć, jakie ważne pytania trzeba zadać koledze czy koleżance, aby dowiedzieć się jak najwięcej o jego wakacjach..

  4. Nauczyciel dyktuje uczniom do zeszytów i zapisuje na tablicy punkty – pytania, według których uczniowie mają opowiedzieć o swoich wakacjach.

1.Gdzie spędziłem wakacje?

2.Z kim byłem na wakacjach?

3.Co widziałem ciekawego?

4.Kogo poznałem?

5.Jakie przygody przeżyłem?

6.Jakie pamiątki przywiozłem?

  1. Nauczyciel prosi uczniów, aby w parach opowiedzieli sobie nawzajem o swoich wakacjach według podanych punktów, a następnie według tych punktów opisali wakacje kolegi. Następnie uczniowie czytają swoje prace.

  2. Nauczyciel dyktuje notatkę do zeszytów.

Wakacyjna mapa naszej klasy w tym roku przedstawia się bardzo ciekawie. Nasi koledzy zwiedzili…….. oraz wiele innych, równie ciekawych miejsc.

  1. Nauczyciel prosi uczniów, aby wspólnie na dużym arkuszu papieru narysowali kontur Polski i zaznaczyli na nim miejsca gdzie byli na wakacjach i podpisali je. Praca ta zostaje powieszona na tablicy.

Faza podsumowująca

Nauczyciel prosi jednego z uczniów o objaśnienie wspólnego dzieła klasy

5. Bibliografia

Brak

6. Załączniki

a) Zadanie domowe

Uczniowie mają za zadanie sprawdzić w słowniku jak się pisze nazwy własne a jak nazwy kierunków. Każdy z uczniów rysuje w zeszycie różę kierunków i podpisuje ją.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

Brak

R1KtKJqvHLhaT

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 76.85 KB w języku polskim
R54iAyRk8h9i0

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 18.00 KB w języku polskim