Film edukacyjny, Sposoby organizacji przykładowej sesji nagraniowej zespołu muzycznego
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Film nawiązujący do treści materiału
Powiązane ćwiczenia
1. Urządzenia i oprogramowanie do nagrywania - test sprawdzający
Test
1. Urządzenia i oprogramowanie do nagrywania - test sprawdzający
3Test wielokrotnego wyboru z jedną odpowiedzią prawidłową101595Bardzo dobrze poradziłeś sobie z wykonaniem tego testu. Doskonale wykorzystałeś przyswojony materiał dotyczący urządzeń i oprogramowania do nagrywania. Brawo!Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Nie odpowiedziałeś poprawnie na większość pytań. Wróć do materiału, który dotyczy zagadnień związanych z urządzeniami i oprogramowaniem do nagrywania i wyszukaj w nim te elementy, z którymi miałeś największy problem. Zobacz: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Spróbuj ponownie rozwiązać test, a na pewno się uda. Powodzenia!
Test
Test wielokrotnego wyboru z jedną odpowiedzią prawidłową
Rozwiąż test wielokrotnego wyboru zaznaczając jedną poprawną odpowiedź spośród podanych.
Liczba pytań:
10
Limit czasu:
15 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Test wielokrotnego wyboru z jedną odpowiedzią prawidłową
Pytanie
1/10
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Mobilne ustroje/ścianki akustyczne są wykorzystywane, aby Możliwe odpowiedzi: 1. akustycznie oddzielić od siebie poszczególne instrumenty., 2. wyostrzyć nagrywany dźwięk., 3. zapewnić prawidłowy odsłuch muzykom.
Studyjne pomieszczenie nagraniowe musi być wyposażone w urządzenie wejściowe, w które wpinamy mikrofony i jest to zazwyczaj Możliwe odpowiedzi: 1. wallbox lub stagebox., 2. monitor., 3. enhancer lub kompresor.
Wallbox to Możliwe odpowiedzi: 1. skrzynka uzbrojona w symetryczne wejścia mikrofonowe i wejścia liniowe (symetryczne i czasem niesymetryczne)., 2. skrzynka uzbrojona w niesymetryczne wejścia mikrofonowe., 3. mobilna skrzynka z przewodami wieloparowymi.
„Pyta” to w potocznym języku branżowym Możliwe odpowiedzi: 1. mobilna skrzynka z przewodem wieloparowym., 2. skrzynka uzbrojona w niesymetryczne wejścia mikrofonowe., 3. pomieszczenie nagraniowe z reżyserią.
Stagebox cyfrowy jest wyposażony w Możliwe odpowiedzi: 1. przedwzmacniacze i przetworniki AD., 2. przedwzmacniacze i wallboxy., 3. przetworniki AD i filtry anty-pop.
Magnetofony szpulowe na taśmy magnetyczne służą przykładowo do Możliwe odpowiedzi: 1. nadawania poszczególnym ścieżkom charakterystycznej dla taśmy saturacji., 2. wzmacniania dźwięku w mikrofonach., 3. regulowania słuchawek odsłuchowych dla muzyków.
Wielokanałowe przetworniki AD/DA mogą być wbudowane w Możliwe odpowiedzi: 1. stół cyfrowy., 2. szpulowe magnetofony analogowe., 3. przewody wieloparowe.
Oprogramowaniem do nagrywania jest Możliwe odpowiedzi: 1. DAW., 2. WAD., 3. MIDI.
Krosownica umożliwia Możliwe odpowiedzi: 1. dowolną komutację sygnałów dźwiękowych między stołem a urządzeniami peryferyjnymi., 2. Zaprogramowaną przez producenta urządzenia komutację sygnałów dźwiękowych między stołem a urządzeniami peryferyjnymi., 3. akustyczne oddzielenie od siebie poszczególnych instrumentów.
Do dodatkowego osprzętu będącego standardowym wyposażeniem pomieszczeń nagraniowych zaliczamy Możliwe odpowiedzi: 1. przewody mikrofonowe, filtry anty-pop czy statywy mikrofonowe., 2. enhancery, de-essery czy linie opóźniające., 3. system nagłaśniający, oprogramowanie DAW czy procesory pogłosowe.
Łączenie par. Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe. . Do nagłośnienia zestawu perkusyjnego można nie używać mikrofonu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podczas mikrofonowania gitary basowej uzyskujemy sygnały liniowe z przetworników w instrumentach i/lub z wyjść liniowych wzmacniaczy instrumentalnych oraz sygnały z mikrofonów, którymi instrumenty i wzmacniacze mikrofonujemy.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W przypadku gitary akustycznej i klasycznej nagłaśnia się tylko sygnał liniowy z wbudowanych przetworników.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Mikrofonując elektryczne instrumenty klawiszowe, podłączamy je do d-boxów, wykorzystując do tego przewody liniowe.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podstawową techniką mikrofonizacyjną dla wokalu jest ujęcie stereofoniczne dwoma mikrofonami.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Pierwszą czynnością, którą musimy wykonać, jest sprawdzenie, czy wszystkie sygnały dochodzą do komputera i są prawidłowe. Dokonujemy tego, w pierwszej kolejności sprawdzając obecność sygnału na wejściu przedwzmacniacza.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Gdy odsłuchowo wydaje się, że wszystko jest w porządku, kolejnym krokiem jest upewnienie się, iż w nagranej sesji zostały ustawione dobrze mikrofony i krzesła.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe. . Do nagłośnienia zestawu perkusyjnego można nie używać mikrofonu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podczas mikrofonowania gitary basowej uzyskujemy sygnały liniowe z przetworników w instrumentach i/lub z wyjść liniowych wzmacniaczy instrumentalnych oraz sygnały z mikrofonów, którymi instrumenty i wzmacniacze mikrofonujemy.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W przypadku gitary akustycznej i klasycznej nagłaśnia się tylko sygnał liniowy z wbudowanych przetworników.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Mikrofonując elektryczne instrumenty klawiszowe, podłączamy je do d-boxów, wykorzystując do tego przewody liniowe.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podstawową techniką mikrofonizacyjną dla wokalu jest ujęcie stereofoniczne dwoma mikrofonami.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Pierwszą czynnością, którą musimy wykonać, jest sprawdzenie, czy wszystkie sygnały dochodzą do komputera i są prawidłowe. Dokonujemy tego, w pierwszej kolejności sprawdzając obecność sygnału na wejściu przedwzmacniacza.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Gdy odsłuchowo wydaje się, że wszystko jest w porządku, kolejnym krokiem jest upewnienie się, iż w nagranej sesji zostały ustawione dobrze mikrofony i krzesła.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz